پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
حجت‌الاسلام رفیعی:

شرکت در مجالس عزا وفای به عهد است

جوانان شبهات را با کارشناسان دینی در میان بگذارند
پنجشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۵:۱۱
کد مطلب: 325317
استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به شبهات مطرح شده در شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترتی گفت: جوانان مراقب شبهات و توطئه‌های دشمنان باشند و سؤالات خود را از کارشناسان دینی بپرسند.
به گزارش جهان به نقل از رسا، حجت‌الاسلام ناصر رفیعی عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه در نهمین شب از مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، با اشاره به سبک زندگی ائمه اطهار(ع)، وفای به عهد را یکی از ویژگی‌های ایشان برشمرد و گفت: وفای به عهد به عنوان اصل حاکم در زندگی معصومان بشمار می‌رود.

وی بر ضرورت وفای به عهد و پیمان تأکید کرد و ابراز داشت: تمام روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی بشر بر اصل وفای به عهد استوار است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به روایات نزدیک‌ترین افراد به پیامبر اسلام را دارای پنج ویژگی صداقت، وفاداری، امانت داری، اخلاق خوش و مردم داری ذکر کرد.

حجت‌الاسلام رفیعی دروغ‌گویی را یکی از معضلات جامعه خواند و اظهار کرد: بسیاری از طلاق‌ها و نزاع‌ها به خاطر دروغ گویی بوجود می‌آید.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه با استناد به آیات قرآن به اهمیت وفای به عهده اشاره کرد و افزود: خداوند در سوره توبه می‌فرماید؛ٰ در روز قیامت از عهد شکنان سؤال می‌شود و حتی باید به عهد و پیمان خود با مشرکان نیز پایبند بود.

وی ادامه داد: در آیات و روایات اسلامی آمده کسی که به عهد و پیمان خود بی وفایی کند، بی دین است.

خطیب برجسته حوزه علمیه با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) به تعریف دین از منظر این امام پرداخت و گفت: دین در سه کلمه حق گویی، امانت داری و وفای به عهد خلاصه می‌شود.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه سخنان خود با تأکید بر این‌که جوانان باید مسائل و شبهات خود را از کارشناسان دینی سؤال کنند، افزود: امروز شبکه‌های ماهواره‌ای و اینترنت شبهات خطرناکی راجع به دین مطرح می‌کنند که جوانان باید مراقب این توطئه‌‌ها باشند.

حجت‌الاسلام رفیعی در پاسخ به شبهه‌ای مبنی بر این‌که چرا امام حسین(ع) در روز عاشورا از معجزه برای نابودی دشمن استفاده نکرد، گفت:‌ امام حسین(ع) با استفاده از معجزه قدرت نابود کردن دشمن را داشت اما قضای الهی بر این بود که امام حسین(ع) و یارانش شهید شوند تا دین اسلام پایدار بماند.

عضو هیأت علمی جامعة المصطفی العالمیه ادامه داد: امروز پس از گذشت بیش از ۱۴۰۰ سال از واقعه عاشورا، این امام حسین(ع) و اسلام است که باقی مانده و مردم در سراسر جهان برای ایشان مجالس عزاداری برپا می‌کنند.

خطیب برجسته حوزه علمیه تأکید کرد: امروز حتی مسیحی‌ها و اهل سنت نیز برای امام حسین(ع) مجالس عزا برپا می‌کنند و این امر نشان دهنده ماندگاری عاشورا و نصرت اسلام است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه جوانان را به قرائت قرآن و تدبر در آن توصیه کرد و افزود: در روایات آمده که هر کس روزی پنجاه آیه از قرآن بخواند دچار غفلت نمی‌شود.

وی با بیان این‌که وفای به عهده اصل دین است، ابراز کرد: به زیارت رفتن ائمه اطهار(ع) و شرکت در مجالس عزاداری وفای به عهد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *