شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

استقبال عمارحکیم از مذاکرات ایران و غرب

از صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران مطمئن هستیم
چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۴۸
کد مطلب: 325290
رهبر جریان شهید محراب عراق با استقبال از پیشرفت مذاکرات بین ایران و غرب در خصوص مسئله هسته ای ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر پرونده هسته ای ایران با لحاظ حق ایران در داشتن فناوری هسته ای بسته شود.
به گزارش جهان به نقل از مهر، حجت الاسلام سید عمار حکیم روز چهارشنبه در اجتماع ۱۵هزار نفر از مردم بغداد که در ورزشگاه نیروی هوایی این شهر برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت امام حسین و یاران با وفایش اظهار داشت: شهار امروز ما "تا زنده ایم حسینی هستیم" است و حسینی های عراق مثل امام حسین که طاغوت را از بین برد ،طاغوت عراق را ساقط کردند و حاکمانی که به اسم دین حکومت می کردند را سرنگون کردند و به عبارتی تاریخ مدام تکرار می شود و امروز نیز دولت شام موسوم به داعش در راستای همان طرح های یزید و معاویه است که دینی دروغین به مردم ارائه می دهد.

وی با بیان اینکه مواجهه امام حسین با یزید فقط مواجهه انقلابی با حاکم نبود بلکه مواجهه خیر و شر و حق و باطل بود خاطر نشان کرد: جنگ بین خیر و شر و حق و باطل تا روز قیامت ادامه خواهد داشت چون همیشه در تاریخ حسین و یزید بوده و در هر عصری حسینیان و یزیدیانی هستند.

حکیم با تاکید بر اینکه اسلام دین تساهل است افزود: امام حسین در سپاه کوچک خود همه طیف ها و مذاهب را جمع کرده بود چون این افراد موضوع انسانیت را بیشتر از دین و مذهب مد نظر داشتند و امروز نیز که در دریایی متلاطم از بغض و کینه به سر می بریم بیش از همیشه به فکر امام حسین و سپاهی مانند سپاه امام حسین نیاز داریم که محبت و انسانیت را بیشتر از موضوعات دیگر اهمیت بدهند.

رئیس مجلس اعلای عراق با اشاره به اینکه امام حسین قیام خود را در چارچوب برد و باخت ندیده بود گفت: قیام امام حسین فراتر از این مفاهیم بود و هدف امام حسین این بود که دین خالصی از پیامبر اسلام به مردم برگرداند و نشان بدهد اسلام دین انصاف و عدالت و محبت است و امام حسین میدانست قیمت این کار کشته شدن خود و اهل بیت و یارانش است و بهای آن را نیز پرداخت تا اسلامی پاک برای امت باقی بماند به عبارتی پیامبر دین اسلام را آورد و امام حسین نیز با جانش آن را حفظ کرد .

وی با بیان اینکه محرم فقط ماه گریه بر امام حسین نبوده و گریه بر امام حسین از ضعف نیست گفت: دشمنان می خواستند ما را بترسانند اما تا چشمه کربلا بجوشد شیعیان نیز خواهند ایستاد و اینک مستکبران هستند که از شعار هیئهات من الذله شیعیان هراس دارند .

حکیم در بخشی از سخنانش به اندیشه های امام حسین در جهت اصلاح امور اشاره کرد و یاداور شد: اصلاح امور به جانفشانی نیاز دارد.

وی ادامه داد: من به آن ها که میخواهند به وحدت ما خدشه وارد کنند و به ارهابی ها و یزیدی ها هشدار می دهم که جلوی شما میلیون ها مسلمان حسینی و زینبی ایستاده اند و به اهداف خود نخواهید رسید.

رئیس مجلس اعلای عراق با بیان اینکه نبرد ما با طاغوت ادامه دارد گفت: نبرد ما با طایفه گرایی نبردی حسینی استو تکه پاره های بدن شهدای ما بر تروریست ها پیروز خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مشکلات داخل عراق اشاره و بیان کرد: قبول نمی کنیم که عراق میدانی برای مفسدان باشد و اجازه نمی دهیم ثروت های کشور غارت شود و عراق به انقلاب در حوزه اداری نیاز دارد .

حکیم در ادامه به تحولات منطقه اشاره کرد و با اشاره به نقض حقوق بشر در بحرین گفت:کشورهای منطقه مسئولیت های بزرگی برای عبور مردمانشان به وادی امنیت در این فضای اضطراب کنونی دارند ،از بحرینی که هنوز از قسمت قسمت شدن خطرناک می نالد تا سوریه ای که به یک میدان برای درگیری های بین المللی تبدیل شده است و امیدواریم کنفرانس ژنو ۲ هرچه زودتر منعقد شود تا مانع کشتار در این کشور عربی و دوست ما شود.

وی با اشاره به مذاکرات اخیر ایران و ۳+۳ در ژنو نیز گفت: از پیشرفت مذاکرات ایران و غرب استقبال می کنیم و امیدواریم به حل کامل منجر شود و پرونده هسته ای به شکلی به پایان یابد که حق مسلم ایران به عنوان کشور اسلامی در منطقه در داشتن انرژی هسته ای صلح آمیز به رسمیت شناخته و شاهد رفع تحریم ها علیه ایران باشیم و مجامع بین المللی نیز اطمینان یابند که برنامه هسته ای ایران صلح آمیز است البته ما این اطمینان را داریم.

سید عمار حکیم در پایان با تاکید بر لزوم بهبود روابط عراق با کشورهای عربی حوزه خلیج فارس گفت: فلسطین به عنوان قضیه اول مسلمانان باقی خواهد ماند و این مشکلات ایجاد شده ما را از فلسطین و مردمش غافل نمی کند.

سخنرانی سید عمار حکیم در این مراسم به صورت همزمان در ۱۴ استان عارق از طریق ویدیو کنفرانس پخش شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *