پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۱
۱۵
آیا ساده‌لوح‌های مدعی سیاست‌ورزی عبرت خواهند گرفت؟

تحقق پیش بینی رهبر انقلاب و ابطال خوش‌بینی‌ها

سه شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب: 325210
کاخ سفید روز سه‌شنبه وضعیت اضطراری در روابط دیپلماتیک با ایران را یک سال دیگر تمدید کرد.
تحقق پیش بینی رهبر انقلاب و ابطال خوش‌بینی‌ها
به گزارش جهان به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، کاخ سفید روز سه‌شنبه مطابق معمول، وضعیت اضطراری در رابطه با ایران را برای یکسال دیگر تمدید کرد. این وضعیت از سال 1979 به بعد اعمال شده و همه ساله از سوی روسای‌جمهور آمریکا تمدید می‌شود.
 
یک مقام دولت آمریکا در این مورد گفته است: این تمدیدی است که هر سال انجام می‌شود. نه موضوع تازه‌ای است و نه هیچ‌گونه ارتباط با مذاکرات ژنو دارد. دوره قبلی هنوز به پایان نرسیده، اما ما باید این موضوع را پیش از پایان دوره قبلی تمدید می‌کردیم.
 
روابط دیپلماتیک ایران و آمریکا از روز 7 آوریل 1980 و پس از تسخیر سفارت ایالت متحده در تهران در 4 نوامبر 1979 به طور رسمی قطع شد. دستور قطع روابط دیپلماتیک با ایران باید هر سال از سوی رئیس‌جمهور آمریکا تائید شود.

بر اساس این گزارش اخیراً موجی از سوی رسانه های مدعی اصلاح طلبی در حمایت از آمریکا شکل گرفته بود تا جایی که خواستار حذف شعار "مرگ بر آمریکا" و عدم پخش سرود "آمریکا آمریکا ننگ به نیرنگ تو" شده بودند.

تصمیم کاخ سفید در مورد ایران و ادامه سیاست های ایالات متحده در مورد ایران به همان روال گذشته در حالی است که مدعیان سیاست ورزی بر مذاکره مستقیم با واشنگتن اصرار داشتند با این حال آمریکایی ها حاضر نشدند حتی بخاطر دلخوشی برخی دوستداران داخلی‌شان! سر سوزنی از سیاست های خصمانه خود علیه ایران بکاهند.

گفتنی است حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی مهرماه امسال در دانشگاه شهید ستاری تاکید کرده بودند: ما دولت آمریکا را غیرقابل اعتماد، خودبرتربین، غیرمنطقی و عهدشکن می دانیم.

ایشان همچنین هفته گذشته در دیدار دانشجویان و دانش آموزان ضمن اعلام حمایت جدی و محکم از مسئولان مسائل جاری با امریکا افزودند: به مذاکرات جاری خوش بین نیستم چرا که معلوم نیست نتایجی را که ملت انتظار دارد به همراه بیاورد اما معتقدیم این تجربه ایرادی ندارد به شرط اینکه ملت بیدار باشد و بداند چه اتفاقی دارد می افتد.

رهبر انقلاب با بیان اینکه تجربه نشان داده است که هر ملت و دولتی که به امریکا اعتماد کند، ضربه خواهد خورد، حتی اگر از دوستان امریکا باشد تاکید کردند: مسئله هسته ای بهانه است و امریکایی‌ها زمانی از خصومت دست بر می دارند که ملت ایران، به ملتی منزوی، بی‌اعتبار، و بی‌احترام تبدیل شود.

انتظار می رود که با این دشمنی صریح و مستقیم دولت آمریکا علیه ملت ایران برخی "تبلیغات‌چی‌های داخلی" که خط تبلیغی «محبوبیت آفرینی برای آمریکا» را دنبال می کنند، عاقلانه رفتار کنند. همچنین توصیه اخیر رهبر معظم انقلاب به مذاکره کنندگان یا همان بچه های انقلاب مبنی بر "مراقب باشید، لبخند فریب گرانه دشمن، شما را دچار اشتباه و خطا نکند" محل تامل و دقت بیشتری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
رونوشت: وزیر محبوب دکتر محمدجواد ظریف
بهادر
ما باید تحت هر شرایطی امریکا را راضی کنیم که با ما مذاکره کند و با ما سر یک میز بنشیند چون در غیر اینصورت مشکلات حل نخواهد شد. رابطه با امریکا باعث میشه که همه مشکلات و بیکاری و فقر و فساد و پارتی بازی و گرانی و تورم در زمانی کم حل شود و اعصاب مردم راحت بشه.
محمد
بهادر جان؛
بلكه حرفتون بي منطق و خنده‌دار بود، چند بار خوندمش. به نظرم به طنز نوشته بودي.
اگه به طنز بود، بايد چند تا علامت تعجب هم بذاري، ولي اگه واقعاً فكر مي‌كني كارشناسان آمريكايي پشت در نشستن و فكر مي‌كنن ما اربابشون هستيم تا وقتي در وا شد، بيان و مشكلات ما رو حل كنن و ماساژمون بدن، اشتباه مي‌كني.
آمريكايي‌ها اگه قوتي هم داشته باشن، ميذارن واسه افزايش قدرت و هژموني آمريكا در جهان، نه رفع مشكلات مديريتي يك كشور ديگه!!!!
امیر
فکر کنم آقا بهادر مزاح فرمودن
یاعلی
Iran, Islamic Republic of
التماس دعا
خواب دیدی خیر باشه
این آمریکاییها خودشون تو گل گیر کردند دیگه ...
France
عده ای سرباز بدون مواجب امریکا هستند
هرکاری شون بکنی باز هم بسوی امریکا غش میکنند
حسین دوست
این چه تیتر بیخودی است مگر شما انتظار داشتید این حالت تمدید نشود به هر حال دشمن دشمن است/مگر ما 13 آبان را حذف کردیم؟
امين
با قسمت اول حرفتون موافقم و راجب قسمت دوم يه نكته اي است كه عده اي مي خواستن 13 آبان را كم رنگ كنن ولي آيا تو آمريكا هم چنين خواستي بود؟ حداقل اگه تو آمريكا هم يه دعواي ذرگري بود يه حرفي.
Iran, Islamic Republic of
خیلی عالی گفتی، دمت گرم
جهان نیوزی های عزیز
لطفا اینقدر تند نروید و بگذارید زمان مسائل را روشن کند. هیچکس در کشور ما کشته مرده رابطه با آمریکا نیست اما باید در امنیت ملی و سیاست خارجی با ابتکار و تحمل گام برداشت و عجولانه قضاوت ننمود.
خواهشا پشت سر رهبر عزیز تر از جانمان حرکت کنید و جلوتر نروید
جانم فدای رهبر
United States
خوب که چی ؟ مگه چه مساله ای در روابط دیپلماتیک پیش آمده که آمریکا نباید شرایط اضطراری را تمدید کند؟
ضیایی
رهبرم
آنچه ما در آینه نمی دیدیم تو در خشت خام می دیدی
تافردا
Tajikistan
بسمه تعالی
تحلیلی بسیارسطحی وآبکی بود....
Iran, Islamic Republic of
درود بر رهبر انقلاب
اختلاف ما با آمریکا با رفع تحریم حل نمیشه