کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

انتقاد از سخنان توهین‌آمیز روحانی / ملت را تقسیم بر دو نکنید!

21 آبان 1392 ساعت 10:35

چرا دولت باید نیمی از ملت را با الفاظی نظیر «افراطی، تفریطی، خشونت‌گرا، خودرای، تک‌رای و ...» بنوازد؟ آیا این انصاف است در حق کسانی که به او رای نداده‌اند؟


به گزارش جهان، حسین قدیانی طی یادداشتی در روزنامه وطن امروز نوشت: اینکه رئیس‌جمهور در خانه جمهور یعنی مجلس محترم شورای اسلامی و نزد نمایندگان ملت، تقریبا نیمی از ملت را با الفاظی نظیر «افراطی، تفریطی، خشونت‌گرا، خودرای، تک‌رای و ...» بنوازد، نه انصاف است در حق کسانی که به او رای نداده‌اند و نه زیبنده است برای رای‌دهندگان به جناب روحانی.

در بخش دیگری از این مطلب آمده است: رئیس‌جمهور، رئیس همه جمهور است، خواه به او رای داده یا نداده باشند. ما همچنان که بارها گفته‌ایم، اعتراف می‌کنیم به هر دلیلی به آقای روحانی رای نداده‌ایم اما هم ما ملت ایرانیم، هم مردمی که رای‌شان به رئیس‌جمهور بوده.

ما اساسا خود را از رای‌دهندگان به روحانی جدا نمی‌دانیم، چرا که هر ۲ با هدفی یکسان یعنی اعتلای نام ایران اسلامی، به نامزدهای جداگانه‌ای رسیده‌ایم. نامزدهای مدنظر ما از نخستین لحظه اعلام نتیجه انتخابات تا به امروز انصافا مایه افتخار همه ما بوده‌اند. تمکین ایشان به قانون و فراهم کردن فضا برای کار و تلاش قوه‌مجریه جدید، انصافا ستودنی بوده. حق است جناب روحانی نیز واقعا با دست‌فرمان اعتدال برانند و سخنانی نگویند که بیش از من و ما، موجب تکدر خاطر رای‌دهندگان به ایشان باشد. اگر واقعا رای به روحانی، رای به اعتدال، تدبیر و عقلانیت است (همچنان که رای ما نیز همین بود) همان به، فرد برآمده از این رای، سخن بر مدار اعتدال، تدبیر و عقلانیت براند.

باورم هست که روز ۲۴ خرداد مردم صرف‌نظر از مصداق رای‌شان، هرگز به «تقسیم صف واحد ملت» رای نداده‌اند.


کد مطلب: 325054

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/325054/انتقاد-سخنان-توهین-آمیز-روحانی-ملت-تقسیم-دو-نکنید

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com