کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حاشیه‌های پائیزی یک مجلس ختم

احمدی نژاد: شما فاتحه خوانده ای؟!

سکوت احمدی‌نژاد/ لبخند فرجی‌دانا/ پاسخ قاطع ضرغامی به مطهری

19 آبان 1392 ساعت 18:40

محمود احمدی‌نژاد که درباره خروج از «ساختمان لادن» تنها به خبرنگاران لبخند تحویل می‌داد، در خصوص مذاکرات با ۱+۵ دست خود را به نشانه مصافحه به سمت خبرنگار فارس دراز کرد و گفت: شما فاتحه خوانده‌ای؟!


به گزارش جهان به نقل از فارس، مراسم ترحیم پدر سید علی مقدم، مقدم معاون ارتباطات دفتر مقام معظم رهبری بعد از ظهر امروز یکشنبه با حضور مسئولان لشکری و کشوری در مسجد امام صادق تهران برگزار شد.

‌در این مراسم برخی مسئولان همچون محمود احمدی نژاد، سعید جلیلی، محسن رضایی، حمید میرزاده، قاضی عسکر، مهدی چمران، حجت‌الاسلام محمدعلی آل هاشم، قاضی سراج، عزت‌الله ضرغامی، ‌محمدرضا عارف، محمد سعیدی‌کیا، عبدالله جاسبی، حسین فریدون، علی شمخانی، عبدالرضا رحمانی فضلی، مسعود ده نمکی، محمد شریعتمداری، غلامحسین الهام، محمدحسن ابوترابی‌فرد، میرلوحی، سید کاظم میرولد، محمدرضا رحیمی، جعفری دولت آبادی، واعظی، علی سعیدلو، سید محمد حسینی، کامران دانشجو، حجت الاسلام حجازی، حسین طائب، احمد وحیدی، جمعی از نمایندگان مجلس و پسران مقام معظم رهبری حضور داشتند که حاشیه‌هایی از این مراسم در ادامه می‌آید:

واکنش احمدی‌نژاد به خروج از ساختمان لادن

* محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور سابق کشورمان که ترجیح داد از در پشت مسجد امام صادق (ع)، وارد این مجلس ترحیم شود در جمع خبرنگاران درباره صحبت‌های اخیر داود احمدی‌نژاد برادرش که گفته بود «ساختمان لادن» از برادرم پس گرفته شده است، تنها لبخند می‌زد. وی زمانی که خبرنگار فارس از او در خصوص مذاکرات با ۵+۱ سوال پرسید، دست خود را به نشانه مصافحه دراز کرد و گفت: شما فاتحه خوانده‌ای؟!

* زمانی که سعید جلیلی دبیر سابق شورای امنیت ملی کشورمان از مسجد بیرون آمد، حلقه عکاسان و خبرنگاران او را در برگرفت؛ جلیلی که سوال‌های متعدد خبرنگاران درباره مذاکرات ایران و ۵+۱ را با لبخند پاسخ می‌داد، در خیابان فلسطین به دنبال پراید مشکی رنگ خود بود و هنگام سوار شدن گفت:‌من مصاحبه نمی‌کنم.

* کامران دانشجو و علی سعیدلو از مسئولان سابق دولتی که حاضر به مصاحبه با خبرنگاران نبودند،‌ همزمان با یکدیگر سوار بر ماشین شده و مراسم را ترک کردند، سعیدلو در پاسخ به این سوال که آیا احمدی‌نژاد به ساختمان لادن می‌رود گفت: شما به آن ساختمان بروید و ببنید که آیا احمدی‌نژاد به آنجا می‌آید یا خیر! وی در پاسخ به سوال دیگری که مگر شما هم‌اکنون با آقای احمدی‌نژاد ارتباط ندارید گفت: من با همه عالم در ارتباط هستم.

*پاسخ ضرغامی به مطهری

* در حالی که علی مطهری پیش از این در مصاحبه با فارس اظهارات رئیس رسانه ملی را درباره زمان دادن به سران فتنه برای صحبت کردن در تلویزیون تکذیب کرده بود، رئیس سازمان صدا و سیما ضمن رد اظهارت مطهری گفت: ما در یکی دو روز اول، درخواست حضور در رسانه ملی را به آنها داده بودیم؛‌ اما آنها متاسفانه نه آمدند و نه علاقمند بودند با دیگری صحبت کنند.

* رحمانی فضلی وزیر کشور وقتی با سوال خبرنگار فارس مواجه شد، گفت: خوش به حالتان که خبرنگار فارس هستید، آنجا خبرنگار نمی‌خواهید؟!

* با توجه به حضور همزمان مقامات دولت احمدی‌نژاد و دولت روحانی، مردم حاضر در اطراف مسجد، نامه‌ها و درخواست‌های خود را به دولتمردان احمدی‌نژاد می‌دادند و از آنها می‌خواستند که مشکلات‌شان را حل کند.

* صفارهرندی وزیر فرهنگ دولت نهم در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت: مشکل‌ام این است که مصاحبه نمی‌کنم.

* علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی که در حال خروج از مسجد امام صادق (ع) با خبرنگاران مواجه شد،‌به سرعت از جمع آنها دور و در بین راه از روی زنجیری که در اطراف مسجد برای جلوگیری از پارک ماشین‌ها تعبیه شده بود، پرید که آمادگی جسمانی وی تحسین حاضران را برانگیخت.

*واکنش فرجی دانا به انتصابات جنجالی در وزرات علوم

* رضا فرجی دانا وزیر علوم در پاسخ به سوال خبرنگاران مبنی بر انتصابات حاشیه‌دار در وزارت علوم و اعتراض نمایندگان به این انتصابات، به چند لبخند معنادار بسنده کرد و در ادامه محافظان وزیر اجازه نزدیک شدن خبرنگاران را به وی ندادند.

* در حالی که حضور متکدیان در این مجلس ختم به یک نفر تقلیل پیدا کرده بود، اما درخواست‌های مستمر یک پیرزن از مسئولان حاشیه‌های جالبی به وجود آورد، او در حالی که تکه کاغذ سفیدی به ابوترابی‌فرد عضو هیئت رئیسه مجلس داد از خود او نیز درخواست کرد که مطالبه‌اش را بنویسد و به آن رسیدگی کند!


کد مطلب: 324727

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/324727/احمدی-نژاد-فاتحه-خوانده

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com