جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۲
۳

عروج شهادت‌گونه طلبه جهادگر

يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۰۵
کد مطلب: 324723
طلبه جهادگر حجت‌‌الاسلام رضا داوودی، در سفر تبلیغی ماه محرم به لقاءالله پیوست.
به گزارش جهان، سایت رجانیوز نوشت: حجت الاسلام رضا داوودی که از شاگردان ممتاز، فاضل و سخت کوش مدرسه علمیه حضرت مهدی (عج) و حوزه علمیه خراسان بود در سفر تبلیغی ماه محرم به مناطق محروم درگذشت.

وی که شاگردان ممتاز حجت الاسلام نظافت بود، از ابتدای ماه محرم و ایام عزای سیدالشهدا علیه السلام به همراه جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه مشهد و قم به مناطق محروم جنوب شرق کشور رفته بود، با اقتدا به یاران جوان سید الشهدا، در راه حسین سراز پا نشناخت و به دیار باقی شتافت.

رضا داودی، در سال۱۳۶۸ در خانواده‌ای مذهبی و فرهنگی دیده به جهان گشود. ایشان در تمام مقاطع تحصیلی، همواره از دانش آموزان ممتاز بود و دوره دبیرستان را در مدرسه استعدادهای درخشان سپری کرد.

رضا داودی در سال ۸۶، حائز رتبه دو رقمی کنکور تجربی شد اما تقدیر او و انتخابش چیز دیگری بود. بعد از چهل روز توسل به امام زمان و مشورت با افراد مختلف، تصمیش را گرفت. دانشگاه را‌‌ رها کرد و وارد حوزه علمیه شد.

وی تحصیلات حوزوی‌اش را در جوار امام رضا علیه السلام و در مدرسه علمیه حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه آغاز نمود. جدیت و نظم او در مسیری که انتخاب کرده بود، باعث شد، همواره از طلاب ممتاز به شمار رود. البته نه فقط در درس که در همه ابعاد، به طوریکه مدیریت محترم این مدرسه، حجت الاسلام والمسلمین نظافت زید عزه، ایشان را از سرآمدان این مدرسه علمیه، از ابتدای تاسیس، می‌دانست.

رضا داودی، پله‌های ترقی را در تحصیل به سرعت طی نمود. همزمان با تحصیل، به تدریس دروس حوزوی نیز مشغول بود و کتاب‌های سیوطی و المنطق و الموجز را تدریس کرد که به گفتهٔ شاگردانش در تدریس نیز نمونه بود.

یکی یا دو مرتبه، برخورد با او، کافی بود تا فامیل و اطرافیان، مشتاقش شوند. با وجود جایگاهش در حوزه، آنچنان بی‌ادعا بود که بعضی‌ها به اشتباه می‌افتادند. در جشن میلاد امام زمان در سال ۱۳۹۱، ردای سربازی امام عصر ارواحنا فداه را به دوش انداخت، و ملبس به لباس پر افتخار روحانیت شد و پس از آن با خانواده‌ای متدین و مذهبی پیمان ازدواج بست.

حجت الاسلام داودی در تابستان ۹۲، برای ادامه تحصیل راهی قم شد. اواخر شهریور و همزمان با اعیاد شعبانیه با مراسمی بسیارساده و بسیجی گونه، زندگی مشترک با همسرش را آغاز کرد، زندگی که عمری کوتاه داش.

ایشان با آغاز ماه محرم و عزای حسینی، در حالیکه حدود دو ماه از زندگی مستقلش می‌گذشت، در تبلیغی جهادی عازم منطقه محروم زهک سیستان شد. در روز سوم محرم غریبانه، دعوت حق را لبیک گفت و بر اثر گازگرفتگی به لقاءالله پیوست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


خداوند متعال غريق رحمتش فرمايد
رحمة الله علیه
رحمه الله علیه