جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

توصیه‌آیت‌الله‌مکارم‌به‌مسؤولان‌درباره‌عزاداری‌ها

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۷
کد مطلب: 324403
مرجع تقلید شیعیان گفت: دشمنان به دنبال محو کردن عزاداری شیعیان هستند و در صدد هستند که با خرافات به این هدف خود برسند.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی در حاشیه حضور در شهر اصفهان در پاسخ به سئوال خبرنگار تسنیم در اصفهان پیرامون اهمیت ماه محرم اظهار کرد: ماه محرم سال به سال توسعه پیدا می‌کند و دشمنان می‌خواهند آن را محو کنند و از محرم خیلی ناراحت هستند، چون هر سال به وسیله محرم خون تازه‌ای در روح تشیع جریان پیدا می‌کند.

وی افزود: شیعیان نیز این را فهمیده‌اند و محرم را سال به سال پررنگ‌تر می‌کنند بنابراین مسئولان باید تسهیلات را برای عزاداری مردم فراهم کنند.

این مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: البته باید جلوی کارهای خرافی را گرفت و ما علناً می‌گوییم که قمه زدن و زنجیرهایی که بدن را مجروح می‌کند و به خاطر آنها از بدن خون می‌آید یا آسیب زدن در مجالس سینه‌زنی، اصلاً مناسب نیست و به مردم توصیه می‌کنیم که مراعات آن را کنند.

وی افزود: باید جلوی خرافات را به صورت صحیح بگیریم و کارهایی کنیم تا کمک کنیم که عزاداران امام حسین به خوبی عزاداری کنند زیرا عزاداری برای تقویت تشیع خیلی اثر دارد و دشمنان نگران آن هستند و هیچ کاری هم نمی‌توانند بکنند.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی اظهار کرد: در یکی از منابع خارجی آمده، دلیل این که شیعه توانسته حکومت مستقل تشکیل داده و مزاحم منافع غرب شود، دو چیز بوده که اگر بتوانیم این دو چیز را از‌ آنها بگیریم، تمام است.

وی اضافه کرد: مرجعیت و عاشورا دو چیزی بوده که دشمنان به دنبال از بین بردن آن هستند و در صدد هستند که با فکر و خرافات آنها را از این شیعیان بگیرند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *