چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم متبرک جهان تشیع

شنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب: 324359
مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان از اهتزاز بزرگترین پرچم تبرک شده جهان تشیع در روز سه شنبه هفته جاری و درآستانه شب تاسوعای حسینی در اصفهان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمدرضا نیل‌فروشان با بیان این مطلب اظهار کرد:این پرچم به مساحت ۱۵۰ مترمربع به عنوان بزرگ‌ترین پرچم تبرک شده جهان تشیع در پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی و در مراسمی تحت عنوان "لبیک یا حسین(ع)" به اهتزاز در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه این پرچم بر میله‌ای به بلندای ۴۰ متر در میدان بزرگ‌مهر اصفهان برافراشته می‌شود، افزود:این پرچم طی مراسم ویژه‌ای توسط علما، خانواده معزز شهدا، هیات های مذهبی و مسئولان شهری و استانی و مردم عزادار سالار شهیدان برافراشته می‌شود.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان تصریح کرد: پرچم دیگری نیز از سوی علما و شهروندان منطقه ۸ در این منطقه به اهتزاز در می آید.

وی با بیان جزییات برگزاری این مراسم گفت: در این مراسم ابتدا کلیه ارادتمندان به آستان مقدس اهل البیت علیهم السلام در ساعت ۹ صبح روز سه شنبه در ورودی گلستان شهدا زیارت عاشورا را قرائت می‌کنند و پس از آن کاروان مشایعت کننده این پرچم متبرک در مسیر گلستان شهدا تا پل بزرگمهر با پای پیاده به عزاداری می‌پردازد.

نیل‌فروشان با بیان اینکه مقصد این کاروان و محل اهتزار این پرچم میدان بزرگمهر بوده، خاطرنشان کرد: در این مکان حجت‌الاسلام و المسلمین نیلی پور به سخنرانی می پردازند و پس از مداحی مداحان اهل البیت علیهما السلام طی آیین ویژه ای این پرچم متبرک به اهتزار در می آید.

وی با بیان اینکه دو پرچم سبز رنگ در حرم امام حسین(ع)، حرم امام علی(ع) در نجف، حرمین کاظمین و سامرا تبرک شده است، خاطرنشان کرد:این دو پرچم در حرم امام رضا(ع) نیزتبرک می شود و به مناسبت شب تاسوعای حسینی در اصفهان به اهتزاز در می آیند.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان اضافه کرد: پیش‌بینی شده برای مناسبت های ویژه ای از جمله نیمه شعبان، دهه فاطمیه، ولادت و شهادت علی بن موسی الرضا علیه السلام و سایر مناسبت های مذهبی پرچم هایی با طرح های متناسب، رنگ ها و موضوعات مختلف برافراشته شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه حضرت ابوالفضل(ع) علمدار و پرچم دار نهضت عاشورا بوده است، روز سه شنبه هفته جاری این پرچم ها به اهتزاز در می آید؛ یک طرف پرچم به نام اباعبدالله حسین (ع) و طرف دیگر به نام حضرت عباس (ع) مزین شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *