چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 17 Apr 2024
 
۳
۱۴

ناطق نوری: برخی کاسه داغ‌تر از آش نشوند/ اگر در مذاکرات شکست بخوریم...

جمعه ۱۷ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۱
کد مطلب: 324177
عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده امروز پشت‌گرمی می‌خواهد، گفت: آنها انشاء‌الله موفق خواهند بود، اگر موفق هم نشود حداقل ما دشمن را بهتر شناخته‌ایم و چیزی نباختیم.
ناطق نوری: برخی کاسه داغ‌تر از آش نشوند/ اگر در مذاکرات شکست بخوریم...
به گزارش جهان، حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری طی سخنانی در مراسم بزرگداشت مرحوم عسکراولادی که صبح امروز در مدرسه عالی شهید مطهری تهران برگزار شد، ضمن تسلیت درگذشت وی اظهار داشت: مرحوم عسکراولادی نماینده امام بزرگوار و مقام معظم رهبری در کمیته امداد و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود که ما درگذشت وی را به محضر رهبر عظیم‌الشأن انقلاب، خانواده آن مرحوم و همرزمانش تسلیت می‌گوییم.

ناطق نوری با بیان اینکه بنده کمتر توفیق منبر رفتن به خصوص در مجالس ختم را دارم، ادامه داد: وقتی دوستان پیشنهاد دادند بنده سخنران این مراسم باشم، فکر کردم نپذیرفتن این موضوع دور از انصاف است که در مجلس ختم همرزم دیرینه‌ام که در دوران ستمشاهی از پیشکسوتان مبارزه و نهضت امام(ره) بوده و انسانی منصف، متقی، عادل، روشنفکر و خدوم بوده است، سخنرانی نکنم.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری تصریح کرد: وقتی قول دادم که امروز در مراسم مرحوم عسکراولادی صحبت کنم به این موضوع فکر می‌کردم که درباره چه حرف بزنم؛ لذا شخصیت و جامعیت آن مرحوم من را برای انتخاب موضوعی متناسب با زندگی‌اش به تحیر انداخت.

وی با اشاره به اینکه مرحوم عسکراولادی مصداق آیه‌های بسیاری از قرآن کریم بود، خاطر نشان کرد: جامعیت آن مرحوم من را به این آیات و روایات می‌کشاند اما بالاخره خداوند لطف کرد و موضوعی را مبنای صحبت‌هایم قرار دادم که در واقع همه این آیات در آن ظهور و بروز دارد.

ناطق نوری بر همین اساس افزود: با توجه به اینکه در ایام محرم نیز قرار داریم بنده موضوع شیعه و مسئولیت‌ها و علائم شیعه بودن را انتخاب کردم؛ دوست بودن برای اهل بیت با شیعه بودن برای آنها تفاوت دارد و مسئولیت‌ شیعه بودن به مراتب سنگین‌تر است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به روایتی از امام حسین (ع) مبنی بر اینکه باید مراقب بود ادعایی نکنیم که دروغ و خلاف واقع باشد، تصریح کرد: امام صادق (ع) در روایتی علائم شیعه بودن را بیان کرده‌اند که مرحوم عسکراولادی مصداق کامل این روایت است؛ شیعه مرد هدایت، تقوا و اهل خیر است که مرحوم عسکراولادی به واقع اینچنین بود.

وی ادامه داد: دوستان آن مرحوم برای بنده نقل کرده‌اند که زمانی که آقای عسکراولادی در بیمارستان بستری بود هرگاه که حالش بهتر می‌شد می‌گفت من را به کمیته امداد ببرید شاید آنجا بتوانم به افتاده‌ای کمک کنم.

ناطق نوری با تأکید بر اینکه شیعه متکبر نیست، افزود: مرحوم عسکر‌اولادی فردی حلال‌‌خور و امین امام (ره) و مردم بود لذا باید چهره آن مرحوم را ترسیم کنیم؛ وی قبل از انقلاب نماینده علما و مراجع در بازار بود و بعد از انقلاب که کمیته امداد تشکیل شد، همه ذهنش متوجه ایتام، فقرا و بیچارگان بود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تأکید بر اینکه شیعه هیچگاه دروغ نمی‌گوید و اگر حرف خلاف واقعی بزند دیگر شیعه نیست، یادآور شد: شیعه به کسی توهین نمی‌کند و فحش نمی‌دهد، من اگر ادعای شیعه‌گری و ولایت اهل بیت را بکنم اما در عین حال کسی از شر زبانم در امان نباشد، شیعه نیستم.

وی ادامه داد: شیعه به هیچ عنوان تندرو نیست، شیعه تالی و غالی و داغ‌تر از پیامبر و امام و رهبری نیست؛ از این رو مقام معظم رهبری فرموده‌اند که حرمت‌ها را پاس بدارید، شخصیت‌ها را محفوظ بدارید اما ما از ایشان داغ‌تر می‌شویم.

ناطق‌نوری تصریح کرد: در حالی که مقام معظم رهبری چنین صحبتی را بیان می‌کنند، یک عده می‌‌گویند که مقام معظم رهبری یک وظیفه‌ای دارد و ما نیز باید جاده‌ صافکن باشیم؛ آیا این شیعه بودن است؟ جامعه را به تشنج و اختلاف کشاندن و جنگ حیدری و نعمتی راه انداختن در شرایط فعلی جهان و منطقه، شیعه بودن است؟

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری با تأکید بر اینکه ما بیش از هر زمان دیگری در جامعه به وحدت نیاز داریم به نعمت ولایت در تشیع اشاره کرد و افزود: کشورهای اطراف ما که از این نعمت محروم هستند، می‌بینیم که با چه گرفتاری‌هایی مواجهند، کشورهایی مثل مصر و عراق که نعمت ولایت فقیه را ندارند.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب با تسلط، مسائل و به خصوص مسائل روز را بیان می‌کنند، یادآور شد: در حال حاضر دولت با سخت‌ترین مسائل در سیاست خارجی دست و پنجه نرم می‌کند و به تعبیر مقام معظم رهبری آنها فرزندان انقلاب هستند؛ در واقع آنها افسران ما در این جبهه جنگ‌اند. ما یک روز با صدام در جنگ فیزیکی می‌جنگیدیم و امروز در این حوزه این کار را انجام می‌دهیم.

ناطق‌نوری با تأکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده امروز پشت‌گرمی می‌خواهد، ادامه داد: رهبر معظم انقلاب بسیار هوشمندانه، آگاهانه و زیبا و بسیار به موقع در آستانه محرم این مسائل را مطرح کردند که تیم مذاکره‌کننده ایرانی مورد اعتماد است و انشاء‌الله موفق هم خواهد بود، اگر موفق هم نشود حداقل ما دشمن را بهتر شناخته‌ایم و چیزی نباختیم.

رئیس دفتر بازرسی مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: تحلیل بنده از اینکه مقام معظم رهبری در آستانه محرم این مسائل را مطرح کردند این است که ممکن است این روزها عده‌ای در مجالس و مداحی‌های محرم، داغ تر از آش شوند در حالی که جامعه امروز جامعه به آرامش، وحدت و حمایت نیاز دارد و باید اجازه دهیم که سربازان ما با دلگرمی پیش روند.

وی تأکید کرد: ما چون برای خدا کار می‌کنیم باخت نداریم و اگر آنها مواضع ما را پذیرفتند چه بهتر اما اگر نپذیرفتند ما حرف خود را به دنیا زده‌ایم و حرف حسابمان را گفته‌ایم و می‌توانیم بگوییم که گوش شنوایی برای آن وجود نداشت.

ناطق نوری در بخش دیگری از سخنان خود، درخصوص سوابق انقلابی مرحوم عسکراولادی، با بیان اینکه اولین گروهی که در سال ۴۲ نزد امام آمدند آقای عسکراولادی بود، اظهار داشت: شیعه واقعی یعنی فردی مثل آقای عسکراولادی که تا امام فریاد زد او لبیک گفت. وی مردانه ایستاد و دوران مبارزه را طی کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: عسکراولادی بعد از امام همواره با مقام معظم رهبری بود و مطیع و مخلص و در عین حال آزاده و منصف بود.

ناطق نوری در ادامه به مواضع اخیر عسکراولادی اشاره کرد و یادآور شد: در گذشته، زخم زبان‌هایی مثل سرمایه‌داری به وی نسبت داده می‌شد در حالی عسکراولادی زندگی بسیار ساده‌ای داشت و به آنها اعتنا نمی‌کرد؛ ‌این اواخر نیز برای ایجاد وحدت در جامعه، مردانه موضع گرفت و رهبری هم از وی تشکر کرده بود اما عده‌ای مواضع اخیر وی را ملامت کردند که اثر نداشت.

ناطق نوری در پایان سخنان خود همچنین به مبارزات عسکراولادی در سال‌های قبل از انقلاب اشاره کرد و او را مصداق شیعه واقعی دانست.
مرجع : فارس
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سرباز ولایت
اللهم احفظ قائدنا الامام خامنه ای
یاسر
پس شیخ تو هنوز 30سال دشمن نشناختی یک صفحه از وصیت نامه های شهدا رو بخون شیخ یک صفحه
محمودرضا
Iran, Islamic Republic of
آقایی که شیخ ، شیخ میکنی...لطفا رسم ادب را به جا بیار...افرادی مانند آقای ناطق به اندازه تمام عمر جنابعالی فقط درسیاست ومسایل انقلاب بوده اند.ایشان همواره مورد اعتماد رهبرمعظم انقلاب بوده و هستند.لطفا طوری رفتار نکن که درآینده از قضاوت عجولانه ات پشیمان شوی
سعید
جناب ناطق ملت خودخودآش هستن !توکاسه های زیادی هم تابحال جوشیدن .پس لطفا شماکاسه داغترازآش نشو!میشه؟!
علی
Iran, Islamic Republic of
آقای ناطق نوری ما سالهاست که آمریکا را میشناسیم فقط خودمان را به نشناختن میزنیم کسی که خود را به خواب زده نمیتوان بیدار کرد.
آقای ناطق چندین ماه صبر لازم است تا معلوم شود که بعضیها کاسه داغتر از آش هستند یا اینکه بعضیها نسبت بهآمریکا زیاده از حد خوشبین هستند
البته ما هم دعا میکنیم که مذاکرات باحفظ عزت ایرانی به نتیجه برسد و این آرزوی تمام ایرانیان است چه اصولگرا وچه اصلاح طلب و تنها یک تفاوت دارند باهم آنهم اینکه اصولگرایان با رصد اعمال و رفتار جنایت کارانه آمریکا حداقل در پنجاه سال گذشته در مورد ایران و دیگر دوستان نزدیکش به آمریکا هیچ اعتمادی ندارند آیا این یعنی کاسه داغتر از آش بودن
Latvia
جناب ناطق سال 88 ندای این عمار؟؟ رهبری را نشنیدید ٱن زمان وحدت را قبول نداشتید؟؟ رهبری در خصوص فتنه بسیار سخن گفتند شما سکوت کردید ٱیا سخنان ایشان را ابزار خودتان فرض کرده آید؟
یادمه برای رفتن به نماز جمعه اقای هاشمی در سال 88 خانواده اقای ناطق همگی لباس های ....
مجید مجد
Iran, Islamic Republic of
فعلا که متاسفانه بعضی ها که روزه سکوت داشتند و با روی کار آمدن دولت راستگویان سکوتشون رو شکستند و در فتنه 88 هم سکوت کردند در برابر جنایات برخی از وحشی های ضد انقلاب الان کاسه داغ تر از آش شدند
متاسفم همین
علی ایلامی
Iran, Islamic Republic of
ایشون چرا اظهار نظر کردن؟
مگه در سمت سیاست خارجی مسئولیتی دارن؟
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای این اظهار نظرها
جای تاسف داره
Iran, Islamic Republic of
به نظرم بیش از همه به حال خودت متاسف باش . زیرا همه اظهارنظرها درست بود و منطقی. مرحوم عسکر اولادی خودش موسوی و بسیاری از کسانی که اطراف او را گرفته بودند فتنه گر نامید اما این سخنران سکوت کرد و از مصادیق بارز خطاب حضرت آقا (این عمار) بود . اما متاسفانه ......
ض
تشریف بیارین مشهد از خجالتتون دربیایم .....
رضا
Iran, Islamic Republic of
این آدم هائی که امروز آنها را تندرو می خوانید همان افراد ستاد انتخاباتی شما در دوم خرداد هستند که 8 سال به آنها ناطقی می گفتند و سرکوفت شما را میخوردند
اینها همان هائی هستند که درآن دیدار پس از انتخابات دوم خرداد با آن روایت عجیب و شنیدنی از آنها تعریف کردی و از اینکه اینها طرفداران شما بودند مفتخر بودی. این همه آدم مکتبی عوض شدند یا حضرتعالی؟