جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
معاون ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز:

داروی مردم در اختیار رانت‌خواران است

چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب: 323927
معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری با اشاره به تحمیل هزینه های گزاف دارو به مردم گفت: داروی مردم در اختیار آدم‌های رانت‌خوار است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمید قناعتی بعد از ظهر امروز در حاشیه بازدید از اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان کرمان با تسلیت ایام سوگواری سیدالشهدا (ع) اظهار داشت: گمرک و تعزیرات حکومتی اعضای اصلی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز هشتند.

وی خاطرنشان کرد: فرمان مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با قاچاق کالا و ارز یک سند راهبری و حکم و فرمان مستحکمی است.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری، فرمان مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با قاچاق کالا را حجت شرعی خواند و ابراز داشت: پدیده شوم قاچاق کالا بر سرمایه‌گذاری، انضباط اقتصادی، معیشت مردم و امنیت داخلی و خارجی اثر منفی می‌گذارد.

قناعتی بیان داشت: مبارزه با قاچاق کالا به سربازان و قرارگاه ویژه نیاز دارد و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز قرارگاه تاکتیکی، تیزهوش، چابک، هوشیار، دست پاک و منضبط است.

وی عنوان کرد: برای مبارزه سریع‌تر با برخی مشکلات به فرمان حکومتی نیاز داریم که این امر تسهیل‌کننده است و تعارضی هم با تشکیلات قضایی ندارد و فقط روند کار سریع‌تر می‌شود.

این مسئول اذعان داشت: اگر سرعت برخورد پایین بیاید، این امر آثار سوء برجا می‌گذارد.

قناعتی، بحث قاچاق را موضوعی پیچیده خواند و افزود: اگر شهامت بیان مطالب و اعتماد به نفس در بیان مطالب را داشته باشیم، بسیاری از چالش‌های حوزه قاچاق شکل نمی‌گیرد.

وی با اشاره به مشکلات موجود در بخش داروی مورد نیاز مردم عنوان کرد: هزینه‌های گزاف درمان و دارو مشکلات بسیاری را به مردم تحمیل می‌کند و داروی مردم در اختیار آدم‌های رانت‌خوار است.

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری با بیان اینکه استان کرمان محل ترانزیت و تلاقی استان‌ها است، ابراز داشت: آسیب‌های موجود در کرمان وارداتی هستند و باید مبادی ورودی کالای قاچاق به این خطه را کنترل کرد.

قناعتی، خواستار آغاز مبارزه جدی با تنوع‌طلبان، رانت‌خواران و زیاده‌خواهان شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *