کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارتش مصر از قدرت کناره گیری نمی‌کند

14 آبان 1392 ساعت 18:46

کنسول سابق رژیم صهیونیستی در مصر در واکنش به تحولات اخیر در این کشور گفت طولانی‌شدن روند محاکمه مرسی نشان می‌دهد که ارتش مصر قصد کناره گیری از قدرت را ندارد.


به گزارش جهان، تسنیم به نقل از المصریون نوشت: مائیرمشعان کنسول سابق رژیم صهیونیستی در مصر اعلام کرد که هر اندازه محاکمه مرسی طولانی تر شود، نشان‌دهنده این است که ارتش مصر قصد ندارد از قدرت کناره گیری کند.

این کنسول سابق رژیم صهیونیستی گفت که محاکمه مرسی نیز مانند محاکمه حسنی مبارک به طول خواهد انجامید و هر چقدر این محاکمه ادامه یابد دوره حکومت نظامی در قاهره ادامه خواهد یافت.

وی افزود در صورت بروز هرگونه اشتباهاتی در محاکمه مرسی بیم این می‌رود که مجددا حوادث میدان التحریر و سایر میادین مصر روی دهد.

کنسول سابق رژیم صهیونیستی در مصر گفت در صورتی که محاکمه مرسی طبق میل ارتش به پایان برسد یعنی مرسی محکوم شود، ارتش تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آینده در قدرت باقی خواهد ماند.

وی افزود فرماندهان ارتش مصر می‌دانند که برای اداره کشور نیازمند کمک‌های اقتصادی آمریکا و سایر کشورها هستند و اگر حکومت نظامی باقی بماند به این کمک‌ها دست نمی‌یابند.


کد مطلب: 323709

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/323709/ارتش-مصر-قدرت-کناره-گیری-نمی-کند

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com