جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱

گفتگوی تلفنی اوباما-روحانی سه ماه قبل از تماس در یک فیلم!

به جای «سقوط کاخ سفید» باید فیلم‌های ضد ایرانی خودمان را نقد کنیم
سه شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۳۵
کد مطلب: 323559
نکته جالب توجه این است که این فیلم حدود سه چهار ماه قبل اکران شده، در حالی که فیلم به مکالمه تلفنی ایران با رئیس جمهور آمریکا اشاره کرده است.
به گزارش جهان به نقل از دانشجو، سعید مستغاثی در نشست نقد و بررسی «سقوط کاخ سفید» که عصر روز گذشته در سالن بصیرت لانه جاسوسی برگزار شد، گفت: برای اولین بار است که در یک فیلم آمریکایی می بینیم ایرانی ها صهیونیسم نیستند و رئیس جمهور آمریکا از ایران دفاع می کند، اما نکته جالب توجه این است که این فیلم حدود سه چهار ماه قبل اکران شده، در حالی که فیلم به مکالمه تلفنی ایران با رئیس جمهور آمریکا اشاره کرده است.

وی افزود: متاسفانه جوی در ایران حاکم است و آن این است که نقد فیلم ضد ایرانی در کشورمان انجام می گیرد، در حالی که ما خودمان فیلم هایی مانند «گذشته»، «قاعده تصادف» و «پذیرایی ساده» داریم که ضد ایرانی هستند و در واقع معتقدم باید این ها را نقد کنیم.

منتقد کشورمان گفت: مدت زمان زیادی است که دیگر به هنر در سینمای غرب توجهی نمی شود و هنر فقط برای سیاست و ایدئولوژی است؛ در واقع برای ساخت یک فیلم در هالیوود میلیاردها دلار صرف می شود که جدیدترین سیاست ها و جدیدترین استراتژی آمریکا در فیلم پیاده شود.

مستغاثی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا در سقوط کاخ سفید رئیس جمهور فردی ضعیف جلوه داده می شود؟ ابراز داشت: رئیس جمهور در فرهنگ آمریکایی حالت قدیس دارد و در هیچ یک از فیلم هایشان رئیس جمهور مورد اهانت قرار نمی گیرد.

وی عنوان کرد: «سقوط کاخ سفید» به لحاظ ساختار سطحی است، در واقع سینمای هالیوود فقط یک هدف را دنبال می کند و آن انتقال پیام است. سینمای غرب همیشه در تلاش است افکار عمومی را برای اتفاقات آینده آماده کرده و به نوعی در ذهن مخاطب زمینه سازی کند.

این منتقد کشورمان با بیان اینکه سینما در درجه اول باید سینما باشد که به معنی جذابیت تصویر است، خاطرنشان کرد: از اصولگراها و بسیجی ها انتقاد دارم، مگر فیلم «گذشته» را چه کسی تحسین کرد و چه کسی سینمای ما را در این چهار سال ویران نمود؟ معتقدم در درجه اول بسیجی های سینمای ما هستند که باید مورد انتقاد قرار بگیرند؛ مقام معظم رهبری بارها در صحبت هایشان اشاره کرده اند افشاگری کنید، در حالی که وقتی در کشور فیلمی مانند «قلاده های طلا» ساخته می شود برخورد خوبی با آن نمی شود.

مستغاثی در پایان خاطرنشان کرد: معتقدم نقد فیلم های این چنینی بیراهه رفتن است که باید این امر را در میان مسئولان و دانشگاه هایمان توجیه کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *