شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۱
حجت‌الاسلام محمدیان در لانه جاسوسی سابق آمریکا:

مرگ بر آمریکا امسال محکم‌تر ازقبل خواهدبود

عده‌ای شوق ارتباط با آمریکا وجودشان را فراگرفته است
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۴۲
کد مطلب: 323325
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تأکید کرد: عده‌ای در ۲ ماه اخیر در کشور شوق به ارتباط با آمریکا وجودشان را فرا گرفته است.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور عصر امروز یکشنبه در مراسمی که به مناسبت تقدیر از فاتحان لانه جاسوسی سابق آمریکا برگزار شد، اظهار داشت:‌ دانشجویان فعال عرصه سیاسی و فرهنگی کشور به‌عنوان نماینده کل دانشجویان صبح امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند و برای چندمین بار مواضع محکم، اصولی، مستدل، منطقی، شجاعانه و جسورانه را از رهبر انقلاب شنیدند.

وی افزود: در مجموعه آموزش عالی وظیفه اصلی و رسالت تبیین اندیشه ناب اسلام محمدی را بر دوش داریم و سنگرهای اصلی مقاومت در دانشگاه‌ها به وسیله دانشجویان حمایت می‌شود بنابراین شما دانشجویان قبل از هر چیزی متوجه جایگاه رسمی خود باشید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم موضوعی کم‌هزینه ‌و راحت نیست، خاطرنشان کرد: اگر راحتی و آسانی در این مسیر وجود داشت، ایستادگی و مقاومت بی‌مفهوم بود و دانشجویان در سنگرهای اصلی خود که همان دانشگاه‌ها هستند، براساس نگرش و دیدگاه‌ اصیل خود سختی‌ها و گردنه‌های صعب‌العبور را کنار می‌زنند و تنها کسانی در این مسیر به سلامت به مقصد می‌رسند که از اراده محکم و قوی برخوردارند.

محمدیان با اشاره به حدیثی در خصوص ‌جنگ مسلمانان با کفار و غفلت آنها در جنگ احد گفت: دانشگاه‌ها در مبارزه با استکبار خط اول محسوب می‌شوند و در داخل دانشگاه‌ها تنگه‌های احد در اختیار دانشجویان است که عده‌ای در این صحنه در حال جمع‌آوری غنائم هستند و به پست و مقام می‌اندیشند.

وی به جایگاه تشکل‌های دانشجویی اشاره و تاکید کرد: جایگاهی که تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه در اختیار دارند، جایگاه استراتژیک و مهم است که در اگر در آن خوب مقاومت کنند و در هنگام عمل دقیق و با بصیرت رفتار کنند، کاستی‌های بخش‌های دیگر را جبران کرده و آسیب جدی به این سنگر وارد نمی‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در ادامه به بحث ارتباط با آمریکا اشاره کرد و افزود: قبل و بعد از انقلاب دوم ۲ جریان عمده در ایران نگاه متفاوتی درباره رابطه با ابرقدرت‌ها و به خصوص آمریکا داشته است.

محمدیان با اشاره به نگاه گروه اول در این زمینه گفت: گروه اول معتقد بود اگر بخواهیم در دنیا به آسایش دست یابیم، باید با آمریکا کنار بیاییم و در مقابل این گروه نگاه حضرت امام و انقلابیون قرار داشت که آمریکا را شیطان بزرگ و دشمن اصلی نظام و عامل تمام فتنه‌های دنیا می‌دانستند.

وی گفت: در گروه اول نیز ۲ نگاه وجود داشت که بخش اول به آمریکا علاقه‌مند بوده و شوق ارتباط با آمریکا در وجود آنها موج می‌زند و گروه دوم در حالی که معتقدند آمریکا کشوری ظالم است اما به دلیل ترس از شکست به ایستادگی در برابر آمریکا اعتقاد ندارند و معتقدند اگر با آمریکا کنار بیاییم، کشور ایران گلستان می‌شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: در دو دهه گذشته این جریان از نظر رسانه‌ای قوت پیدا کرد و با وجود اینکه در میان مردم از اقبالی برخوردار نیست، به دلیل نفوذ در رسانه‌ها صدای بلند آن حتی صدای اصلی ملت را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

محمدیان یادآور شد: در مقابل این گروه امام و حضرت آقا نگاه اسلامی را در این زمینه مطرح کرده‌اند و معتقدند ایمان به خدا گام دوم است و در گام اول باید کفر به طاغوت داشت.

وی گفت: عده‌ای در سال ۸۸ نه غزه و نه لبنان سر دادند که یکی از آنها وقتی کشورمان مورد ظلم و ستم بود هم پا به میدان نگذاشتند و ادعاهای مسلمانی هم می‌کنند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها ادامه داد: وظیفه سنگینی که فعالان دانشجویی امروز بر دوش دارند، روشنگری است و باید از طریق نشریات با دلایل محکم به تبیین مخالفت ما با آمریکا بپردازند و می‌توان گفت تبیین درست رسالت اصلی شما دانشجویان در شرایط امروز کشور است.

محمدیان افزود: تا زمانی که آمریکا ماهیت خود را تغییر ندهد، موضوع ارتباط با آمریکا نشدنی است و اینگونه نیست که به دلیل چند مشکل و از بین بردن مسائل اقتصادی بتوان با آمریکایی که از نظر ماهیت با ایران و انقلاب اسلامی فاصله طولانی دارد، ارتباط برقرار کرد.

وی با تاکید بر اینکه در صورتی این ارتباط حاصل می‌شود که یکی از طرفین از ماهیت اصلی خود دست بردارد، گفت: یا انقلاب اسلامی باید از ماهیت توحیدی خود دست بردارد و دیگر ظلم‌ستیز نباشد و یا آمریکا از ماهیت استکباری خود فاصله بگیرد.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها به اشتیاق برخی افراد به ارتباط با آمریکا اشاره کرد و گفت: عده‌ای در ۲ ماه اخیر در کشور شوق به ارتباط وجودشان را فرا گرفته است.

محمدیان با بیان اینکه آمریکا با دوستان خود چه کرده است که با ایران انجام دهد، گفت: انتظار نداریم با یک لبخند و یک ارتباط کوتاه و نشان دادن در باغ سبز، ایران با آمریکا به راحتی ارتباط برقرار کند.

وی گفت: اسناد زنده مهمی برای نشان‌ دادن چهره فریبکارانه و باطل جنایت‌کار آمریکا در کشور وجود دارد که می‌تواند در فضای دانشگاه مورد استفاده شما نسل جوان قرار گیرد تا شما با اصل عزت‌آفرین مبارزه با آمریکا به خوبی آشنا و یقین پیدا کنید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در پایان با تاکید بر اینکه قطعا امسال شعار مرگ بر آمریکا محکم‌تر از هر سال قبل در ۱۳ آبان در سراسر کشور طنین‌انداز می‌شود، گفت: البته هستند در کشور گوش‌هایی که دچار مشکلند و از همان ابتدا این فریاد بلند ملت ایران را به خوبی نمی‌شنوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


احمد علی جهانبین
مرگ بر آمریکا