پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱
رئیس دانشگاه صنعتی شریف:

در آستانه ۱۳آبان یاد شهدا را گرامی بداریم

خدمات صنعتی باید به نفع بشریت باشد
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۳۰
کد مطلب: 323320
رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: اگر نفع کار علمی به سود ظالم باشد، تلاش‌ها منجر به آب به آسیاب دشمن ریختن می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، رضا روستا آزاد رئیس دانشگاه صنعتی شریف در مراسم نخستین یادواره شهدای مهندسین صنعتی که عصر امروز یکشنبه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، اظهار داشت: همه ساله تعداد قابل توجهی از دانشجویان وارد دانشگاه صنعتی‌شریف می‌شوند و امسال از ۳ هزار نفر ورودی جدید هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و ۲ هزار نفر در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری پذیرش شدند.

وی ادامه داد: مسلماً همه این دانشجویان به‌دنبال این هستند که درس بخوانند و مدرک بگیرند و این ریل‌گذاری دانشگاه است.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف افزود: اگر هنجار عمومی حاکم بر کشور صحیح شود، این روند خوبی است و دانشجویان نیز باید چنین مراحلی را طی کنند اما اگر هنجار حاکم بر کشور و دنیا مشکل داشته باشد و نفع کار علمی به سود ظالم باشد، در جمع این تلاش‌ها آب در آسیاب دشمن ریختن است.

روستا آزاد اظهار داشت: اگر خدمات صنعتی انجام دهید و این خدمات به نفع بشریت نباشد، آن زمان نمی‌توان به راحتی درس خواند و تنها به فکر درس و شغل و معدل باشیم. اینجا است که فرق صره از ناصره مشخص می‌شود. وقتی در محیط پرامونی هنجار ناصواب باشد، اینگونه می‌شود که نهایتا تلاش گلوله‌ای در خدمت خشاب نابخردان می‌شود.

وی با اشاره به اقدامات شهدای دانشگاه شریف گفت: امثال شهدایی مانند طهرانی‌مقدم‌ها متوجه شدند که گاهی‌ باید دست از نفع شخصی خود در تحصیل بردارند و در جهت خدمت به ملت و کشورشان پیش‌قدم شوند. در سال ۵۸ که برای نخستین بار به دانشگاه صنعتی شریف آمدم، شهید امیر مهرداد چند دوره از من بالاتر بود و به چشم دیدم که شهدای این دانشگاه با برداشتن واحدهای زیاد و یا حذف واحدها به‌دنبال خدمت بیشتر به کشورشان هستند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اقدامات شهید مهرداد در دانشگاه شریف خاطرنشان کرد: شهید مهرداد جهاد دانشگاهی را برای اولین بار در این دانشگاه تاسیس کرد و با تلاش زیاد سعی کرد آنچه یاد گرفته و می‌تواند از دیگران مشورت بگیرد، در مقابل تحریم‌های اول انقلاب ایستادگی کند.

روستا‌ آزاد در پایان خاطرنشان کرد: باید در آستانه ۱۳ آبان یاد شهدا را گرامی بداریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *