پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۲
۴
بسیج اساتید و بسیج جامعه زنان:

انتظار از دولت زنده نگه‌داشتن امید در دل بانوان است نه به سخره گذاشتن قوانین حامی زن و خانواده

يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 323218
سازمان بسیج اساتید، سازمان بسیج جامعه پزشکی(کارگروه بانوان) و سازمان بسیج جامعه زنان و موسسه بنیان مرصوص استان قزوین بیانیه مشترکی در دفاع از قوانین حامی زن و خانواده صادر کردند.
انتظار از دولت زنده نگه‌داشتن امید در دل بانوان است نه به سخره گذاشتن قوانین حامی زن و خانواده
به گزارش جهان، در این بیانیه آمده است: انتظار تمامی خانواده ها از دولت اعتدال، تدبیر و امید که با آرا ء میلیونی آنان در مسند اجرا قرار گرفته، این است که با مواضع مدبرانه و معتدل، امید را در دل بانوان این جامعه زنده بدارند، نه اینکه با برخی موضع گیری ها به جای حمایت واقعی از زنان، قوانین حامی زن و خانواده را به معرض سخره ی برخی کارفرمایان گذاشته و منجر به عدم اجرای قانونی گردند که رعایت آن بر همه واجب است و تخطی از آن حرام شرعی می باشد.

این بیانیه می افزاید: از نهاد های ذیربط می خواهیم با سیاست گذاری های مداخله ای و غیر مداخله ای ، مستقیم و غیر مستقیم و با برنامه ریزی های صحیح و منسجم و تنظیم رشد صحیح جمعیت با شیب 2.8 فرزند به ازای هر خانواده و با ایجاد جامعه مولد و پیشرو انسانی،سبب برون رفت از این معضل شده و با ایجاد جمعیت متعادل موجبات ایجاد اشتغال و حضور اجتماعی بارزتر افراد فراهم گردد.

در ادامه بیانیه آمده است: دشمنان زخم خورده ما امروز با طرح مباحث فمینیستی و ایجاد جوهای کاذب و محرک در داخل کشور به حضور بی محابانه ی زنان در تمامی مجامع و مشاغل حتی مشاغل خارج از شان و منزلت  بانوان و ناسازگار با نیروی جسمی و فیزیولوژیکی زن تاکید می کنند و در پی آن هستند تا با رواج اباحه گری، بدحجابی و ارتباطات بدون قید و شرط زن و مرد و اختلاط خارج از نظم دختران و پسران،با کمرنگ شدن ارزشهای تربیتی و خانوادگی به واپاشی و فروپاشی نظام خانواده در ایران و درنهایت محو تدریجی اسلام و انقلاب از درون  همین جامعه شود.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

*هیچ شغلی به شرافت مادری نیست حضرت امام خمینی(قدس سره)

تقویت نهاد خانواده و جایگاه زن در آن و در صحنه های اجتماعی،استیفای حقوق شرعی و قانونی بانوان در همه ی عرصه ها و توجه ویژه به نقش سازنده زنان در خانواده و اجتماع، برقراری امنیت و ایجاد روحیه نشاط و پویایی در همه زنان و دختران این جامعه جزء انتظارات اصلی زنان کشور ما از نهادهای مسئول است .بخش مهمی از این وظایف خطیر به عهده((نهاد زنان و خانواده ریاست جمهوری)) به عنوان تنها دستگاه خاص امور زنان و خانواده در کشور می باشد، تا با سیاست گذاریهای کلان، پژوهش ها و مطالعات راهبردی در تمامی زمینه های علمی-اجتماعی-تربیتی و ... بتواند با رویکردی اسلامی-ایرانی، نهادهای قانون گذار و اجرایی را به سمت تدوین برنامه های راهبردی، قوانین و آئین نامه های اجرایی کوتاه و بلند مدتی ببرد که در پرتو اجرای آنها، گره از نابسامانی
از مسئولین محترم اجرایی می خواهیم مطابق نظر مقام معظم رهبری(دامت برکاته) با نگاه جامعه و ارزش گذاری به اصالت زن و پرهیز از تشبه به مردان که" به هیچ وجه تشبه به مردان برای زن ارزش به حساب نمی آید و با ظرافتی هوشمندانه میان تشخص و منزلت علمی، فرهنگی ،اجتماعی، هنری و سیاسی زن با تنزل و انحطاط او تا سطح وسیله و ابزاری برای مقاصد سیاسی و شخصی دیگران فرق گذاشته شود
و مظلومیت زن و خانواده که منبعث از اشتباهات فراوان تاریخی و انگاره ای در مورد این رکن رکین خانواده در جامعه و جهان شکل گرفته باز کرده و زن را با هویت اصیل و ارزش های وجودی خویش سر منشاء رشد فرزندان، مردان و در نهایت جامعه نموده و تحولات عظیم انسانی و اجتماعی را در راستای رسیدن به کمال راستین ایجاد نماید. صحبت ها و مواضع اخیر برخی از مسئولان اجرایی ما را بر آن داشت تا مطالبات خویش را به عنوان زنان شاغل و تحصیل کرده این مرز و بوم تکرار نموده و آن را تبیین نماییم:

۱-انتظار تمامی زنان ایرانی از خانه دار گرفته تا شاغلین بخش های مختلف و زنان فعال عرصه های اجتماعی از نهاد های مسئول زنان و خانواده تلاش در راستای استیفای حقوق زنان و برقراری امنیت فکری، معنوی و روانی آنان برای تامین آرامش و تربیت فرزندان سالم و خانواده های موفق و در نهایت تشکیل جامعه سالم و پیشرو در تمامی امور، ایجاد امنیت شغلی و تضمین محیط های کاری سالم می باشد.

۲-شاید در نگاه اول" افزایش مرخصی زایمان از ۶ به ۹ ماه که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی است به ضرر حضور اجتماعی زنان باشد،" اما در واقع بهره وری بهتر و استفاده صحیح تر از این سه ماه افزوده شده،در جهت رشد و تربیت کودک سالم،ایجاد حس امنیت در کودک، بازگشت فیزیولوژیک بدن مادر به مراحل قبل از بارداری، اثرات مثبت فراوان شیردهی منظم مادر، احساس آرامش و امنیت روانی در پدر و دیگر فرزندان و ... همه و همه منجر به ایجاد ذخیره عظیم((خانواده گرم سالم و موفق)) در تمانی عرصه ها در آینده خواهد شد. بنابراین معیار حضور زن در اجتماع که همانا پرورش خانواده سالم و خلاق و پیشرو است،تکمیل خواهد گردید لذا بر نهاد محترم زنان و خانواده ریاست جمهوری، مجلس محترم شورای اسلامی و دیگر نهاد های مسئول تکلیف است که در جهت اجرای کامل این قانون و ایجاد و تکمیل قوانین دیگر حامی زن و خانواده تلاش و حرکت نماید. چرا که این قانون حاصل مدت ها کار کارشناسی در شورای فرهنگی-اجتماعی زنان شورای عالی انقلاب فرهنگی،مجلس و نشست های راهبردی زنان می باشد.

۳-انتظار تمامی خانواده ها از دولت اعتدال، تدبیر و امید که با آرا ء میلیونی آنان در مسند اجرا قرار گرفته، این است که با مواضع مدبرانه و معتدل، امید را در دل بانوان این جامعه زنده بدارند، نه اینکه با برخی موضع گیری ها به جای حمایت واقعی از زنان، قوانین حامی زن و خانواده را به معرض سخره ی برخی کارفرمایان گذاشته و منجر به عدم اجرای قانونی گردند که رعایت آن بر همه واجب است و تخطی از آن حرام شرعی می باشد.

۴-با مطالعه و بررسی سیاست های جمعیتی کشور های مختلف و ساز و کارهای اجرایی آن میتوان دریافت که آن کشورها در جهت حفظ امنیت و مصالح کلی و آینده نگری خود به افزایش جمعیت به عنوان یک رکن اساسی پیشرفت و توسعه خود در جهان می نگرند و با تدوین قوانینی مبتنی بر مرخصی های ۱ تا ۲ ساله و حتی مرخصی های ویژه پدران، خانواده ها را یاری می کنند. قطعا با وجود معضل((کاهش رشد جمعیت)) در کشورمان که ضربه ای سهمگین و جبران ناپذیر برای رشد و توسعه ما خواهد بود، عدم التزام به قوانین حمایتی از جمعیت،ما را زمین گیر خواهد نمود. چرا که همواره تجزیه کشورهای بزرگ و نابودی جمعیت های متحد یکی از کار آمدترین سیاست های قدرت های سلطه گر بوده است . لذا از نهاد های ذیربط می خواهیم با سیاست گذاری های مداخله ای و غیر مداخله ای ، مستقیم و غیر مستقیم و با برنامه ریزی های صحیح
- بجای طرح عوامل بالقوه و یا بالفعل منفی قانون مرخصی زایمان بانوان و طرحهایی از این دست بهتر است به آسیب شناسی آن پرداخت و موانع اجرایی یا تهدیدات ناشی از آن را برای محیط های کاری، با ایجاد تبصره ها و آئین نامه ها . مشارکت های بین بخشی از بین برد و با ارائه قوانینی پخته تر مشکل ناشی از جایگزینی نیروها در ایام مرخصی را مرتفع نمود.
و منسجم و تنظیم رشد صحیح جمعیت با شیب ۲.۸ فرزند به ازای هر خانواده و با ایجاد جامعه مولد و پیشرو انسانی،سبب برون رفت از این معضل شده و با ایجاد جمعیت متعادل موجبات ایجاد اشتغال و حضور اجتماعی بارزتر افراد فراهم گردد.

۵- بجای طرح عوامل بالقوه و یا بالفعل منفی قانون مرخصی زایمان بانوان و طرحهایی از این دست بهتر است به آسیب شناسی آن پرداخت و موانع اجرایی یا تهدیدات ناشی از آن را برای محیط های کاری، با ایجاد تبصره ها و آئین نامه ها . مشارکت های بین بخشی از بین برد و با ارائه قوانینی پخته تر مشکل ناشی از جایگزینی نیروها در ایام مرخصی را مرتفع نمود. همچنان که قوانین استعلاجی و بیمه بیکاری برای مردان اجرا می شود. لذا از مجلس شورای اسلامی می خواهیم مصلحت و آینده جامعه را فدای برخی ملاحظات سیاسی و گروهی ننموده و با جدیت اجرای این قانون و رفع موانع آن را پیگیری نماید.

۶- از تمام مدیران و برنامه ریزان و سیاست گذاران داخلی می خواهیم که مواظب تلاشهای تئوریک و نظریه ای دشمنان این ملت باشند که براساس آنها و سیاستهای مصرف گرایی، نوگرایی در مصرف، مدگرایی ، خودمحوری، اومانیسم ، لذت طلبی و تبرج و... برای لذت جویی، بهره کشی و استفاده ابزاری از زنان، در جهت رسیدن به مقاصد شوم فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی غرب طراحی شده است. دشمنان زخم خورده ما امروز با طرح مباحث فمینیستی و ایجاد جوهای کاذب و محرک در داخل کشور به حضور بی محابانه ی زنان در تمامی مجامع و مشاغل حتی مشاغل خارج از شان و منزلت بانوان و ناسازگار با نیروی جسمی و فیزیولوژیکی زن تاکید می کنند و در پی آن هستند تا با رواج اباحه گری، بدحجابی و ارتباطات بدون قید و شرط زن و مرد و اختلاط خارج از نظم دختران و پسران،با کمرنگ شدن ارزشهای تربیتی و خانوادگی به واپاشی و فروپاشی نظام خانواده در ایران و درنهایت محو تدریجی اسلام و انقلاب از درون همین جامعه شود.

ما به دشمنان همیشگی خود اعلام می کنیم فمینیسم سالهاست که در دنیا شکست خورده و همواره درحال ضربه زدن به خود زنان است و این بزرگترین ظلمی است که غرب درخصوص زنان مرتکب شده است.

۷- از مسئولین محترم اجرایی می خواهیم مطابق نظر مقام معظم رهبری(دامت برکاته) با نگاه جامعه و ارزش گذاری به اصالت زن و پرهیز از تشبه به مردان که" به هیچ وجه تشبه به مردان برای زن ارزش به حساب نمی آید و با ظرافتی هوشمندانه میان تشخص و منزلت علمی، فرهنگی ،اجتماعی، هنری و سیاسی زن با تنزل و انحطاط او تا سطح وسیله و ابزاری برای مقاصد سیاسی و شخصی دیگران فرق گذاشته شود ."

"این نگاه یک پیام عملی زنان اسلام و ایران برای جهان است که رعایت کامل موازین اسلامی هیچ منافاتی با تحصیل علم و حضور اجتماعی و ترقی زنان به مراتب والای علمی و تربیتی وجود ندارد، که حضور هزاران زن دانشمند و با فضیلت در جامعه خود شاهد این مدعاست."

۸- از تمامی مسئولین و آحاد مردم و خصوصا زنان ایران زمین می خواهیم با تاسی از قرآن کریم و بیانات مدبرانه رهبر انقلاب و مواضع حکیمانه ایشان که همواره چراغ راه این انقلاب بوده و هست با اتکاء به خداوند متعال درجهت حفظ ارزشهای اصیل اسلام ناب محمدی(ص) بکوشند و ایران را مانند همیشه پرورش دهنده ی زنان فرزانه و صاحب اندیشه نمایند تا این چشمه های جوشان عاطفه ، محبت و پاکدامنی منشا نسلی سالم و پیشرو باشند. والسلام علیکم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چی بگم که نگفتنم بهتره!
یزدانی
با سلام و احترام
مشکلی که اخیرا زنان کارمند که تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قراردارند با آن درگیر هستند این است که در زمان زایمان در حالیکه دولت و ادارات دولتی برای آنها مرخصی 9ماه در نظر میگیرد ولی در زمان مراجعه به تامین اجتماعی فقط 6ماه را قبول دارند
به نظر شما 3ماه باقی مانده را باید چکار کرد به هر اداره ای هم مراجعه می کنیم جواب درستی نمی دهند هیچ کس هم از تامین اجتماعی پیگیری نمی کند خواهش می کنم شما پیگیری کنید
یزدانی
شما هم فقط ایراد می گیرد اگه خیلی ادعای حمایت از زنانتون میشه همین قضیه تامین اجتماعی رو پیگیری کنید
مریم
آفرین بر این بیانیه ، برخی برای عدم اجرای این قانون در دولت و تامین اجتماعی بهانه های واهی می آورند وگرنه در اکثر کشورهای جهان دارند به سمت مرخصی های بالای یکسال می روند ولی در کشور ما بعضی متاسفانه بر عکس عمل میکنند ، در حالی که مقام معظم رهبری اجرای اینگونه سیاست ها ی افزایش جمعیت را خواستارند