شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰
۳

شیر و لبنیات گران نمی‌شود

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۲
کد مطلب: 322855
سخنگوی ستاد تنظیم بازار با اشاره به گزارش وزارت جهاد در ستاد از وضعیت مناسب تولید شیرخام، جوجه یک روزه، مرغ گرم، تخم مرغ و گوشت قرمز گفت: تغییر و افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای در شیر و فرآورده‌های لبنی نداریم.
به گزارش جهان، علی‌اکبر پورکاوه در گفت‌وگو با فارس در خصوص تعیین کف قیمتی برای مرغ در ستاد تنظیم بازار اظهارداشت: کارگروه‌های تخصصی در این زمینه مشخص شده‌ است و طی دو و سه هفته گذشته شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از مراکز عمده تولید برنامه‌ای برای خرید مازاد تولید مرغداران اجرا کرده است.

وی افزود: روال توزیع مرغ با نظارت سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت در کل کشور در حال اجرا است و مشکلی به لحاظ تامین مرغ در کشور وجود ندارد.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار در پاسخ به این سئوال که آیا برای مرغ کف قیمتی تعیین می‌شود، اظهارداشت: کف قیمت برای مرغ تعیین نمی‌شود، قیمت مرغ براساس نهاده‌هایی که با ارز مصوب بودجه تعیین شده است و با لحاظ قیمت تمام شده بودجه تامین می‌شود.

وی در خصوص احتمال افزایش قیمت شیر گفت: تولید شیرخام با تامین نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان شیر و با نرخ مصوب توسط شرکت پشتیبانی امور دام و بخش خصوصی در حال انجام است و شرکت پشتیبانی امور دام نیز به صورت گردشی ذخایر خود را حفظ کرده است و نهاده‌ها را با قیمت تمام شده عرضه می‌کند.

پورکاوه گفت: تعیین قیمت شیر خام با مدیریت تشکل‌ها در چارچوب تعیین شده و با ضوابط سازمان حمایت صورت می‌گیرد، همچنین توافق شده است تا نهاده‌های مورد نیاز تولیدکنندگان شیر با ارز مصوب بودجه تامین شود، لذا تغییر و افزایش قیمت قابل ملاحظه‌ای در شیر و فرآورده‌های لبنی متصور نیست.

وی همچنین گفت: در آخرین جلسه ستاد تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی آمار تولید شیرخام، تولید جوجه یک روزه، مرغ گرم، تخم مرغ و گوشت قرمز را ارائه داد که در این زمینه در وضعیت مناسبی قرار داریم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
همه چیز حتی لبنیات گران شد وبی رویه هم گران شد ! مردم منتظرند که قیمت ها کاهش یابد نه آنکه اول گران کنند وبعد بگویند دیگرگران نمیشود این سیاست فریب است که دیگرکهنه شده ولی متاسفانه دولتمردان ما یاخوابند ویا خودشان صاحب منافع درگرانی میباشند .
مهدی
Iran, Islamic Republic of
ایا از این هم گران تر باید بشود حدود ده روز پیش شیر و لبنیات گران شد لطفا بفرمایی چند روز درمیان باید شیر و لبنیات گران شود این یعنی ثبات اقتصادی و تدبیر!
واقعا خجالت داره باز هم افزایش قیمت ؟