پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۳
۱

سخنان‌ نماینده‌ زرتشتیان درباره‌ امام‌حسین

جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب: 322854
نسل‌های ما از ورود یک هزار و ۳۰۰ سال پیش تاکنون عامل این پیام بوده که راه امام حسین (ع) در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم است.
به گزارش جهان، رشید خورشیدیان در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اجلاس حسینی پر از عطر معنویت است، زمانی که دعوت به این مراسم شدم از خوشحالی در پوست خود نمی‌گنجیدم.

وی با بیان اینکه پدر و مادرم همیشه ذکر یا حسین بر لب داشتند، تصریح کرد: نسل‌های ما از ورود یک هزار و ۳۰۰ سال پیش تاکنون عامل این پیام بوده که راه امام حسین (ع) در دفاع از مظلوم و مبارزه با ظلم است.

نماینده جامعه زرتشتیان تأکید کرد: امام حسین (ع) استکبار‌ستیزی را در رفتار، اندیشه، گفتار و کردار خود متجلی کرد و همین رمز جاودانگی ایشان است.

خورشیدیان با بیان اینکه امام حسین (ع) حامل هزاران پیام است، متذکر شد: امام حسین (ع) دریایی عظیم است که استدلال این سخن را می‌توان در این جلسه ایشان که فرمودند «اگر دین ندارید لااقل آزاد باشید» جستجو کرد.

وی خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) به جهان بشریت حتی غیر مسلمان نیز احترام قائل بودند.

نماینده جامعه زرتشتیان بیان داشت: در باور زرتشتیان این سنت حسنه پایدار است که در ایام محرم و صفر هیچ مراسم شادی انجام نمی‌گیرد و ما این سنت پسندیده را ابراز همدردی و سوگ از دست دادن بزرگترین انسان آزادیخواه جهان می‌دانیم.

خورشیدیان با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) در قیام عاشورا هیچگاه شکست نخورد؛ بلکه پیشرفت کرد، بیان داشت: امام حسین (ع) در جامعه بشریت یک الگوی فرا دینی است.

وی با بیان اینکه رابطه مسلمانان با زرتشتیان از گذشته تاکنون بر پایه همدلی و احترام بوده است، خاطرنشان کرد: روحیه همبستگی مسلمانان با زرتشتیان از گذشته وجود داشته و در گذر ایام عمیق‌تر می‌شود.

نماینده جامعه زرتشتیان با بیان اینکه تاسوعا و عاشورا در فرهنگ زرتشتیان با اهمیت است، ابراز داشت: طرفداران این آیین در ایام محرم برای اینکه خود را در سوگواری امام حسین (ع) شرکت بدانند نذری می‌دهند و حتی گرفتن نذری از مسلمانان را تبرک می‌دانند.

مسئول خانه موبدان تهران با تأکید بر اینکه امام حسین (ع) در جوامع بشری شناخته شده است، یادآور شد: احترام به بشریت در دین اسلام تأکید شده است.

خورشیدیان در پایان با بیان اینکه امام علی (ع) الگوی عدالت گستری و به عنوان یک اسطوره شناخت شده است، تأکید کرد: عدالت‌گستری و عدالت‌خواهی پیامی است که در قرآن بارها به آن تأکید شده و یکی از جلوه‌های عدالت در این کتاب الهی این است که نسبت به تمام بشریت حتی اگر غیر مسلمان باشند باید با عدالت رفتار شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


اميرحسين
خدا به شما عمر با عزت بده