پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰
۱

وزیرخارجه آلمان: آمریکا دوستی را درک کند!

چگونه مي توان با شنود تلفن همراه مرکل با تروريسم مبارزه کرد؟
جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 322832
وزیر امور خارجه آلمان در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان گفت: من درک می کنم مبارزه با تروریسم ضروری است اما نمی توان با شنود تلفن همراه صدراعظم با تروریسم مبارزه کرد.
به گزارش جهان، باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان نوشت: گوئیدو وستروله در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان درباره جاسوسی آمریکا از آلمان گفت: ما فکر می کنیم این کار قابل قبول نیست و من از آمریکا خواستم دوستی را درک کند. ما متعلق به یک جامعه از ارزش ها هستیم و در این جامعه از ارزش ها حفظ تعادل مناسب بین امنیت و حریم خصوصی لازم است. من فکر می کنم آنچه که در سالها گذشته روی داده است نمی تواند مورد قبول آلمان و بسیاری از شرکای اروپایی ما باشد.

وی درباره واکنش شخصی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به شنود تلفنی گفت: من فکر می کنم واکنش وی عالی بود.واکنش وی از یک طرف توام با آرامش و از طرف دیگر هرکسی می توانست ببیند وی بسیار مایوس شده است و مایوس شدن وی فقط برای شخص وی نبود بلکه به خاطر گزارش ها درباره( جاسوسی از) افراد بسیار دیگر در کشور ما بود.ما علاوه بر حفظ حریم خصوصی صدراعظم می خواهیم حریم خصوصی شهروندان خود را حفظ کنیم.من فکر می کنم این به نفع هردو کشور و بخشی از ارزش های مشترک ما است که ما را به عنوان جهان و متحد غرب در کنار یکدیگر قرار داده است.

خبرنگار سی ان ان پرسید، آیا آمریکا به شما تضمین داده است این شنود دست کم از تلفن صدراعظم متوقف خواهد شد؟

وزیر امور خارجه آلمان گفت :من نمی خواهم درباره جزییات آن در این مصاحبه صحبت کنم.ما پیام خود را به صورت روشن و صادقانه بیان کردیم.من درک می کنم مبارزه با تروریسم ضروری است اما نمی توان با شنود تلفن همراه صدراعظم با تروریسم مبارزه کرد.

خبرنگار سی ان ان پرسید، آیا شما از صحبت های کاخ سفید و دولت آمریکا راضی شدید؟

وزیر امور خارجه آلمان گفت: من فکر می کنم اقدامات اعتماد سازی در جریان است. هیئتی از واشنگتن اکنون به برلین و دیگر پایتخت هایی اروپایی آمده است تا درباره آنچه که اتفاق افتاد ،توضیح دهد و برای بازگرداندن اعتماد بین کشورهای ما که آسیب دیده است،راههایی بیابد.

خبرنگار سی ان ان پرسید آیا شما فکر می کنید تلفن شما نیز شنود شده است؟

وزیر امور خارجه آلمان گفت: من نمی توانم آن را مستثنی کنم اما آماده هر چیزی هستم.

خبرنگار سی ان ان پرسید، فکر می کنید این مسئله چه تاثیری بر روابط آلمان و آمریکا در کوتاه مدت و دراز مدت بگذارد؟

گوئیدو وستروله گفت: باید درباره شراکت طولانی مدت بگویم مطمئنا ما شریک و دوست خوب و نزدیک هستیم و نباید ریشه های عمیق ، روابط عالی و دوستی بین رهبران سیاسی به خصوص بین مردم دو کشور را فراموش کنیم. بنابراین فکر می کنم ما بدنبال راهی برای ایجاد پل جدید بین اروپا و آمریکا هستیم که ضروری است. فقط تصور کنید اگر سرویس امنیتی آلمان این کار را انجام داد واکنش واشنگتن چه بود. ما می توانیم واکنش واشنگتن را تصور کنیم. بنابراین اکنون ضروری است راهی برای بازگشت اعتماد بین دو کشور بیابیم.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: باید از رئیس آژانس اطلاعات آلمان نقل کنم که گفته است آلمان وارد چنین فعالیتی علیه عضوی از دولت آمریکا نخواهد شد.

خبرنگار سی ان ان پرسید، سیاستمداران آلمانی و معاون اتحادیه اروپا گفته اند توافقنامه تجارت آزاد اتحادیه اروپاو آمریکا ممکن است به خطر بیافتدو سیاستمداران آلمانی خواهان تعلیق و بازبینی آن شدند.آیا این کار در حال حاضر روی خواهد داد؟

وزیر امور خارجه آلمان گفت:گفتگوهایی در این زمینه در بحث های علنی مطرح شده است اما من از این کار حمایت نمی کنم. من فکر می کنم توافقنامه تجاری دو طرف به نفع منافع راهبردی هر دو است و جهان غرب از این توافقنامه بهره می برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای وزیر خارجه آلمان .آمریکا هرگز نمیتواند دوستی را درک بکند این شما هستید که باید به درک و فهم از دشمن به ظاهر دوست خود برسید