جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۰
پایان مهلت ثبت نام انتخابات تکواندو؛

پولادگر و ساعی روی شی‌هاپ‌چانگ انتخابات

چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۲۳:۲۱
کد مطلب: 322621
مهلت ۱۰ روزه برای ثبت نام از نامزدهای تصدی پست رياست فدراسیون تکواندو در حالی ساعت ۱۶ امروز به پایان رسید که ۱۰ نفر از جمله رئیس فعلی فدراسیون برای حضور در این رقابت انتخاباتی ثبت نام کردند. در این میان رقابت برخی مدعیان رسیدن به صندلی ریاست فدراسیون جذابیت های ویژه ای خواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ثبت‌نام انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو که از روز ۲۷ مهر آغاز شده بود ساعت ۱۶ امروز چهارشنبه به پایان رسید و در نهایت همانطور که از قبل پیش بینی شده بود برخی از مدعیان و چهره های صاحب نام وارد عرصه انتخابات شدند.

از مهم‌ترین افرادی که تاکنون برای این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند می توان به سیدمحمد پولادگر رئیس فعلی این فدراسیون اشاره کرد. پولادگر عصر سه شنبه مدارک خود را تحویل دبیرخانه مجمع داد و از آنجا راهی فرودگاه امام خمینی شد تا برای حضور در مسابقات پومسه قهرمانی جهان راهی اندونزی شود. پولادگر در دوره سوم رياست خود در تکواندو روزهای سختی را پشت سر گذاشت.

هادی ساعی سرگروه پیشین تیم ملی تکواندو که بیش از ۲۰ مدال طلا، نقره و برنز از رقابتهای المپیک، قهرمانی جهان و قهرمانی آسیا در کارنامه دارد و عضو فعلی شورای شهر تهران دیگر چهره نامدار در بین ۱۰ نفری است که ثبت نام کرده اند. ساعی روز شنبه بعد از بازگشت از مسابقات المپیک هنرهای رزمی ثبت نام خود را انجام داد ولی از سوی فدراسیون این ثبت نام مسکوت ماند تا رئیس فدراسیون هم ثبت نام کرده و بعد خبر آن در اختیار مطبوعات قرار گیرد. این عضو پیشین تیم ملی تکواندو برای حضور در انتخابات مصمم است و بعید به نظر می رسد انصراف يا استعفا دهد.

رئیس هیات تکواندو استان تهران هم سومین چهره سرشناس در جمع اهالی تکواندوست که امروز صبح ثبت نام کرد. وی که در هشت سال ریاست بر تکواندو پایتخت عنوان هیات برتر را در تهران و کل کشور کسب کرده دوره قبل هم رقیب پولادگر بود و به نظر در این دوره با عزم بیشتری وارد کارزار رقابت شده است.

نادر خدامرادی عضو و مربی پیشین تیم ملی تکواندو ، علی‌محمد بسحاق مربی تیم ملی در المپیک لندن، مهدی صادقی عضو سابق تیم ملی دانشجویان، احسان سرامی و فرامرز بهزاد خیرآبادی، مهدی اسعدیان و آرش فرهادیان از دیگر نفراتی هستند که برای این انتخابات ثبت‌نام کرده‌اند.

با نگاهی به لیست اسامی بالا باید عنوان داشت که رقابت نزدیک بین ساعی، پولادگر و سهرابی است. در طول چند سال گذشته نیز خبرهای زیادی مبنی بر کنار گذاشتن پولادگر شنیده شد ولی هیچکدام به واقعیت نزدیک شد. حتی شنیده می‌شد در صورت رای اعتماد مجلس به صالحی امیری وی نامزد انتخابات در تکواندو نخواهد شد. به هر حال باید منتظر ماند و دید از "شی هاپ چانگ" انتخابات نام کدام یک از این هشت نامزد به عنوان رئیس آینده فدراسیون بیرون می آید.

نکته قابل تامل در فدراسیون تکواندو اینکه دبیر فعلی فدراسیون روزهای پایانی کار خود را در این فدراسیون سپری می کند. حسن ذوالقدر که سالها هدایت تیم ملی تکواندو را برعهده دارد شاید پایدارترین دبیر در دوران ریاست پولادگر در تکواندوست. نفراتی پون گلزار، ابراهیمی، زاهدی، عباسی و .. پیش از ذوالقدر، روی صندلی دبیری فدراسیون نشسته اند ولی دوام چندانی نیاوردند. اما ذوالقدر در چهار سال گذشته این وظیفه را برعهده داشته است.

وی که بازنشسته آموزش و پرورش است به همین دلیل نمی تواند به کار خود در فدراسیون به عنوان دبیر ادامه دهد و بعد از انتخابات باید با تکواندو خداحافظی کند. هزینه زیادی از بودجه بیت المال صرف ذوالقدر شده تا تجربیات گرانبهایی در میادین مختلف کسب کند و امیدواریم رئیس آینده تکواندو بتواند به نحو مطلوب از تجربیات این مرد سرد و گرم چشیده به سود تکواندو بهرهمند شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *