شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۲
۷

احساس زیباکلام از رای نیاوردن صالحی‌امیری

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب: 322123
زیباکلام تصریح کرد: اصل رای نیاوردن صالحی‌امیری، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، این نبود که در جریان فتنه حضور داشته‌اند یا اصلاح‌طلب بوده‌اند بلکه موضوع چیز دیگری است.
به گزارش جهان، صادق زیباکلام طی یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت: اصل رای نیاوردن دکتر صالحی‌امیری، وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، این نبود که در جریان فتنه حضور داشته‌اند یا اصلاح‌طلب بوده‌اند و... واقعیت امر این است که صالحی‌امیری نه در دوران اصلاحات یعنی در فاصله سال‌های ۷۶ تا ۸۴ و نه در ۴ سال نخست دوران ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد، به هیچ‌وجه همکاری و مراوده و معاشرتی با اصلاح‌طلبان نداشته‌اند.

حال می‌توانیم به مطبوعات آن سال‌ها و دوران ریاست‌جمهوری آقای احمدی‌نژاد نگاهی بیندازیم و ببینیم که صالحی‌امیری به عنوان یک دگر اندیش و اصلاح‌طلب در مطبوعات یا در سخنرانی‌ها و دانشگاه‌ها و... به چه میزان نقش داشته‌اند. در ۴ سال دوم دولت آقای احمدی‌نژاد و بعد از حوادث تلخی که به دنبال اعلام نتایج انتخابات ۲۲ خرداد رخ داد، تا آنجایی که نگارنده به یاد دارد نامی از آقای صالحی‌امیری به هیچ‌وجه در میان نبوده است. نه در بین کارگزاران سازندگی و طرفداران هاشمی‌رفسنجانی و نه در بین طرفداران آقای خاتمی و اصلاح‌طلبان. با این تفاسیر، هیچ گونه خصوصیت و ویژگی اصلاح‌طلب بودن در دکتر صالحی‌امیری وجود ندارد. بنابراین دلیل عدم موفقیت ایشان در کسب رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی، مراوده و نزدیکی با اصلاح‌طلبان نبوده است. اما از این بابت می‌توان نام دکتر فرجی دانا را ذکر کرد. چون ایشان از هر جهت نزدیک‌تر به اصلاح‌طلبان بوده‌اند و در دورانی که به عنوان ریاست دانشگاه تهران فعالیت داشته‌اند در برابر ستاره‌دار شدن دانشجویان به‌شدت مقاومت می‌کردند و اصلا به دنبال سرکوب اعتراض دانشجویان و پاکسازی و بازنشستگی اساتید نبودند. با این تفاسیر اگر کسی باید به واسطه مشی اصلاح‌طلبی رای نیاورد، آن شخص یقینا دکتر فرجی دانا بود.

حال درباره دکتر صالحی‌امیری مشکلات و مسائلی وجود داشته است که همه اینها به زمانی برمی‌گردد که ایشان به عنوان مسوول اطلاعات در استان خوزستان بوده‌اند و فعالیت‌های کاری که در آن منطقه داشته‌اند و ظاهرا مسائلی نیز بوده که باعث شده ایشان نتوانند برای تصدی این وزارتخانه رای بیاورند. قطعا دلیل اصلی رای عدم اعتماد به ایشان همین موضوع بوده است. شاید اگر دکتر روحانی رایزنی بیشتری با چهره‌ها و شخصیت‌های پرنفوذ مجلس مثل احمد توکلی و الیاس نادران و این‌گونه نمایندگانی که در مجلس می‌توان روی نفوذ و حرف‌شان حساب ویژه‌یی باز کرد، انجام می‌دادند و با هماهنگی بیشتر با برخی از نمایندگان گزینه دیگری را برای وزارت ورزش و جوانان پیشنهاد می‌دادند، این نتیجه حاصل نمی‌شد. اما از ابتدا هم گفته می‌شد که دکتر صالحی‌امیری با مشکل مواجه خواهند شد. ولی درباره معرفی آقای فانی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و این مساله عنوان نمی‌شد که ایشان از مجلس رای اعتماد نمی‌گیرند. درباره انتخاب دکتر فرجی دانا به عنوان وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، بعد از تغییری که صورت گرفت و آقای روحانی دکتر توفیقی را کنار گذاشتند و اگر چه این امر برای دانشجویان و دانشگاهیان و البته برای اصلاح‌طلبان ناامید‌کننده بود ولی شاید مصلحت این‌گونه بوده است و نیز کسب رای اعتماد ایشان از مجلس قابل پیش‌بینی بود.

خود به شخصه از اینکه دکتر صالحی‌امیری رای اعتماد مجلس را کسب نکرده‌اند خیلی ناراحت نشده‌ام، زیرا ایشان یک جمله‌یی گفتند که به نظر اینجانب، جمله خیلی خوبی نبود. در حدود دو ماه قبل، یعنی در اوایل سرپرستی ایشان بر وزارتخانه ورزش، جمله‌یی از ایشان نقل شده بود که خطاب به اصولگرایان گفته بودند شما به من رای بدهید و من نیز قول می‌دهم که به فرزندان هاشمی‌رفسنجانی هیچ‌گونه پست و سمتی ندهم. به نظر نگارنده جمله زیبنده و شایسته‌یی نبود و امروز ثابت شد که با تحقیر آقای هاشمی‌رفسنجانی نیز شما نمی‌توانید از مجلس رای اعتماد بگیرید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


حسنی
آقای زیباکلام ناخوداگاه اعتراف کرده است : ...اما از این بابت می‌توان نام دکتر فرجی دانا را ذکر کرد. چون ایشان از هر جهت نزدیک‌تر به اصلاح‌طلبان بوده‌اند و در دورانی که به عنوان ریاست دانشگاه تهران فعالیت داشته‌اند در برابر ستاره‌دار شدن دانشجویان به‌شدت مقاومت می‌کردند...
پس ستاره دار کردن دانشجویان در زمان دولت اصلاحات بوده است.
هی ول دمت گرم خوشم اومد
United Kingdom
ستاره دار شدن دانشجویان در زمان اصلاحات و با فشار مقامات امنیتی انجام گرفت. حتما میدونین که مقامات امنیتی مورد نظر از خاتمی و اصطلاح طلبان دستور نمیگرفتند.
Iran, Islamic Republic of
ادم در.... کم حافظه است مثل زیبا کلام
مجید مجد
France
حرف مستند ایشون قابل اعتماد نیست چه برسه به احساس ایشون!
امير
Iran, Islamic Republic of
اين زيبا كلام چقدر شيفته و محو در هاشمي رفسنجاني و فرزندانش (حتي آنهايي كه سوء سابقه كيفري دارند) بوده و هست در صورتيكه خودش مي داند در بين سياسيون هيچ جايگاهي ندارد زيرا بسيار وابسته به رانت رفسنجاني مي باشد.
اميد
Iran, Islamic Republic of
اي مزد بگير رفسنجاني...