پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۱
۱۰۸

روسای جمهور ایران چقدر دارایی دارند؟

دوشنبه ۶ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۷:۴۰
کد مطلب: 322033
اعلام اموال روسای جمهور، معاونین، وزرا و اقوام درجه یک آنها، یکی از اصول قانون اساسی است که بر اساس آن مسئولان در برابر این علامت سوال قرار می‌گیرند که «از کجا آورده‌اید؟»
روسای جمهور ایران چقدر دارایی دارند؟
به گزارش جهان به نقل از فارس، «اصل ۱۴۲ قانون اساسی»؛ این همان اصلی است که بیشتر با عنوان «از کجا آورده اید؟» معروف است و بر طبق آن رئیس قوه قضائیه موظف است اموال رهبر، رئیس جمهور، معاونان، وزرا،‌ همسر و فرزندان آنان را بررسی کند تا در طول دوره مسوولیت بر خلاف قانون افزایش نیافته باشد.

آیا روحانی اموالش را اعلام عمومی می کند؟

این اصل که معمولا در آغاز و پایان دولت ها مورد توجه قرار می گیرد، با روش خاصی از سوی قوه قضائیه اعمال می شود.

در آغاز و پایان هر دولت دفترچه و فرمی مخصوص برای رئیس جمهور، وزرا و‌ معاونان ارسال می شود و مسئولان موظف هستند در طول مدت زمان مشخص، اظهارنامه اموال خود را به رئیس قوه قضائیه ارائه کنند.

بر اساس این اظهارنامه مسئولان مذکور موظف هستند که کلیه اموال منقول و غیرمنقول، حساب های شخصی و منابع مالی خود را اظهار کنند تا قوه قضائیه در پایان دوره مسئولیت،‌ چگونگی افزایش اموال آنها را مورد بررسی قرار داده و نظر خود را اعلام کند.

با روی کار آمدن دولت روحانی از گوشه و کنار اظهارات مختلفی درباره اعلام اموال رئیس جمهور به قوه قضائیه مطرح شد.

محمد باقر نوبخت سخنگوی دولت تنها فرد دولتی بود که که در زمینه اعلام اموال روحانی به رئیس قوه قضائیه اظهارنظر کرد.

نوبخت در گفت و گو با یکی از خبرگزاری ها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا تاکنون رئیس‌جمهور بر اساس سنت همیشگی دارائی‌های خود را به رئیس قوه قضائیه اعلام نکرده است؟ اظهار داشت: قطعا این کار صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: این‌ها مسائل حاشیه‌ای است و چه خوب است که تمرکز خود را جهت کمک به دولت در جهت رفع مشکلات اساسی مردم کنیم.


این اظهارنظر کوتاه نوبخت اما پایان ماجرای اظهار اموال دولتمردان یازدهم به رئیس قوه قضائیه نبود.

یکی از سایت های خبری چند روز پیش در خبری مدعی شد که ظاهرا وزیران کابینه دولت تدبیر و امید به عنوان یکی از مشمولان اصل ۱۴۲ قانون اساسی، زیاد علاقه به تکمیل دفترچه معروف «از کجا آورده اید؟» ندارند.

این سایت خبری در این باره نوشت: وزرای دولت یازدهم استقبال خوبی از اعلام لیست اموال خود به قوه قضائیه نداشته‌اند. گفته می‌شود تاکنون تعداد انگشت‌شماری از وزرای دولت لیست اموال خود را اعلام کرده‌اند.

البته این اولین بار نیست که موضوع اعلام اموال دولتی ها مورد توجه قرار می گیرد و پیش از این نیز حاشیه هایی درباره اموال مسئولان به ویژه روسای جمهور وجود داشته است.

اموال هاشمی و همه جنجال هایش!

اکبر هاشمی رفسنجانی که این روزها در جایگاه ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار دارد بدلیل داشتن کارنامه ریاست جمهوری، چندین بار موظف بوده اموال خود را به رئیس قوه قضائیه اعلام کند.

در این میان هیچ کس از فهرست اموال هاشمی رفسنجانی مطلع نیست ولی با جست و جو در خاطرات وی به نکته جالبی بر می خوریم.

هاشمی در کتاب خاطرات خود که مربوط به وقایع سال ۶۸ است و با عنوان «بازسازی و سازندگی» منتشر شده، در تاریخ ۲۵ شهریور سال ۱۳۶۸ درباره موضوع اظهار اموالش به قوه قضائیه می نویسد: شب در مقر خوابیدم تا کارهای فردا را صبح زود شروع کنم. فرم صورت اموال خود و بستگان درجه اول را در اجرای اصل ۱۴۲ قانون اساسی برای قوه قضائیه پر کردم .


اکبر هاشمی ظاهرا در همان روزهای ابتدایی دولت خود که کمی دیرتر از زمان معمول (به دلیل فوت امام راحل) آغاز شده بود، لیست اموال خود و افراد درجه یک خانواده اش را به رئیس وقت قوه قضائیه ارسال کرده است.

هاشمی رفسنجانی در مصاحبه تاریخی و ۱۶ ساعته خود با روزنامه کیهان که بعدها با عنوان «بی پرده با هاشمی» منتشر شد، تا حدودی اموالش را تشریح کرد.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان که درباره حواشی اموال وی می پرسد، می گوید: در مورد قم، من وقتی وارد کار ساختمان و زمین شدم، مقداری زمین با قیمت متری یک یا دو تومان در بیرون شهر خریدم. اینها را کم کم خیابان بندی کردند و بعد گران تر شد که یک مقدار را فروختم و آن را آباد کردم. مقداری را برای خودش مصرف کرده بودم. چند سال هم در زندان بودم و اینها یک مقدار مصرف شد. وقتی که از زندان آزاد شدم، مقداری را مجانی به طلبه های نیازمند دادم. عده زیادی از طلبه ها از این زمین ها گرفتند به هر فرزندم پنج قطعه دویست یا سیصدمتری دادم که برای خودشان استفاده کنند. بچه ها هم کم کم فروختند و هزینه زندگی و ساخت منزل کردند. در تهران و کرج هم مستغلات داشتم و آن را هم فروختم و خرج کردم. زمینهایمان را هم به تدریج فروختیم و برای بچه ها خانه ساختیم. ولی سطح معاش را نگه داشتیم.

وی تاکید می کند: بعد از انقلاب هم کاسبی نکردم. بنابراین از لحاظ دارایی، در حد متوسط است و همین است که من می گویم!

اما این تمام ماجرای اموال هاشمی و حاشیه های پیرامون آن نبود و سال ها بعد در ایام انتخابات دوره دهم انتخابات ریاست جمهوری موضوع اموال وی دوباره بر سر زبان ها افتاد.

ماجرا از مناظره تلویزیونی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری دهم و اظهارات احمدی نژاد در این برنامه درباره اموال هاشمی رفسنجانی و فرزندانش آغاز شد.

در ادامه ماجرا اظهارات رئیس جمهور سابق،‌ شدیدا مورد انتقاد هاشمی رفسنجانی قرار گرفت تا جایی که وی در نامه معروف خود به رهبر انقلاب که چند روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم رسانه ای به این مساله اشاره کرد.

هاشمی در بخشی از نامه اش درمورد اموالش و حاشیه های مطرح شده درباره آن، اینگونه می گوید: گرچه در گذشته به بخشی از این اتهامات پاسخ داده شده و رئیس قوه قضاییه وقت جناب آقای یزدی در پایان کار ریاست جمهوری اینجانب، در عمل به اصل ۱۴۲ قانون اساسی رسماً اعلام پاکی و منزّه بودن خانواده رئیس‌جمهور و حتی کم‌شدن دارایی‌ها در دوران مسئولیت را نمودند، ولی تکرار اتهام تکرار جواب را می‌طلبد.

البته محسن پسر ارشد آیت الله هم از قافله عقب نماند و در ۱۸ خرداد ۸۸ در نامه ای به احمدی نژاد درباره شبهات مطرح شده در مناظره اظهارنظر کرد.

محسن هاشمی در نامه اش به رئیس جمهور سابق نوشت: شما که مدعی ارائه لیست اموال خود [به رئیس قوه قضائیه] هستید، بعید است ندانید که ما لیست اموال خود را سه بار به قوه قضائیه داده‌ایم. یکبار در سال ۶۸، یک بار در سال ۷۲ و یک بار در سال ۷۶ و مگر آیت‌الله یزدی رئیس وقت قوه قضائیه در نماز جمعه نگفت که اموال ما نسبت به قبل از انقلاب کمتر نیز شده است.

البته آیت الله یزدی نیز که در زمان ریاست جمهوری هاشمی در جایگاه ریاست قوه قضائیه قرار داشت درباره مسائل و شبهه های پیرامون اموال هاشمی و ادعای فرزند هاشمی و استناد به اظهاراتش در نماز جمعه، واکنش نشان داد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اظهارنظر زمان ریاستش بر قوه قضائیه درباره اموال هاشمی گفت: وضعیت فعلی ایشان را رییس فعلی قوه قضاییه پاسخگو هستند و بنده الان مسوولیتی در این خصوص ندارم.

آیت الله یزدی ادامه داد: تماس های مکرری درباره وظیفه قوه قضاییه در زمان ریاست بنده نسبت به رسیدگی به دارایی رییس جمهور وقت (هاشمی) به عمل آمده وسوالات زیادی مطرح شده است.

وی تاکید کرد: آن چه بنده در این خصوص اعلام کرده ام مربوط به قبل و بعد از دوره خدمت رییس جمهور محترم وقت (هاشمی) یعنی حدود ده سال قبل است و بدیهی است که وضعیت فعلی اموال ایشان را رییس محترم فعلی قوه قضاییه پاسخگو هستند و بنده الان مسوولیتی در این خصوص ندارم.

آیت الله هاشمی شاهرودی، رئیس وقت قوه قضائیه البته هیچگاه درباره اموال هاشمی رفسنجانی اظهار نظری نکرد چون بر اساس قانون اساسی هیچ مسئولیتی در مورد بررسی اموال رئیس مجمع تشخیص نظام و یا اعضای مجلس خبرگان رهبری ( که هاشمی در آن عضویت دارد) به رئیس قوه قضائیه واگذار نشده است.

سید محمد خاتمی؛ لیستی که بی سرو صدا ارسال شد!

سید محمد خاتمی در دوم خرداد ۷۶ به عنوان رئیس جمهور منتخب مردم، برگزیده شد و در مرداد همان سال نیز مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهور برگزار شد.

بنابر این گزارش هیچ خبری در رسانه ها مبنی بر اعلام عمومی اموال پنجمین رئیس جمهور ایران وجود ندارد، نه در سال ۷۶ در ابتدای دوران ریاست جمهوری و نه در سال ۸۴ یعنی انتهای دومین دوره ریاست جمهوری خاتمی!


البته محمد علی ابطحی که در اوایل دولت خاتمی مسئولیت ریاست دفتری وی را به عهده دارد درباره اعلام اموال خاتمی و وزرا و معاونانش در دولت هفتم می گوید: در همان ابتدای دوره ریاست جمهوری خاتمی، دفترچه ای برای اظهار اموال رئیس جمهور، خانواده و وزرایش ارسال شد که در همان روزهای اول لیست اموال به قوه قضائیه تقدیم شد.

وی ادامه می دهد: البته لیست اموال خاتمی به عنوان رئیس جمهور رسانه ای نشد و اصلا این موضوع از زمان احمدی نژاد مد شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور وقت تصریح می کند: حتی من نیز لیست اموال اظهار شده از سوی آقای خاتمی را ندیدم و این لیست در اختیار قوه قضائیه قرار دارد و در اسناد آنها موجود است.

بنابر این گزارش، با این اظهارنظر ابطحی مشخص می شود که هیچ کس لیست اموال خاتمی را ندیده است و لیست اموال رئیس دولت های هفتم و هشتم ایران در بایگانی دفتر رئیس قوه قضائیه همچنان دور از چشم رسانه ها نگهداری می شود.

احمدی نژاد سنت شکن/ تنها رئیس جمهوری که لیست اموالش را عمومی اعلام کرد

«بر اساس اصل ۱۴۲ قانون اساسی...» این اولین سطر از نامه ای بود که در روزهای ابتدایی دولت نهم از سوی دفتر محمود احمدی نژاد ،رئیس جمهور سابق به دفتر رئیس قوه قضائیه ارسال شد.

احمدی نژاد همانطور که ابطحی رئیس دفتر خاتمی در دوران ریاست جمهوری گفته، اولین رئیس جمهور بود که طی این نامه لیست اموالش را به صورت علنی به رئیس قوه قضائیه وقت اعلام کرد.



رئیس جمهور سابق در نامه اش اموال خود در سال ۸۴ را اینگونه اظهار کرد:

1- یک باب منزل مسکونی به مساحت ۱۷۵ متر، با ۱۲۷ متر مربع زیربنا، ۴۰ سال سابقه ساخت در منطقه‌ نارمک تهران

۲- حساب جاری بانک ملت شعبه دانشگاه علم و صنعت ایران برای دریافت حقوق از دانشگاه

۳- حساب جاری بانک ملی شعبه‌ وزارت کشور مربوط به دوره‌ استانداری اردبیل که در حال حاضر موجودی ندارد

۴- یک دستگاه اتومبیل پژو ۵۰۴ مدل ۱۹۷۷ سفید رنگ

۵- دو خط تلفن ثابت شهری

این ها همه دارایی های احمدی نژاد در سال ۸۴ بود و رئیس جمهور سابق با سنت شکنی های معروف خود،‌ در این مورد نیز نیز روش نوینی را ابداع کرد.

اموال احمدی نژاد اما در آخرین روزهای دوران ۸ ساله ریاست جمهوری اش نیز خبرساز شد و به عنوان آخرین اخبار از رئیس جمهور دولت دهم بر روی خروجی پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری قرار گرفت.

احمدی نژاد طی نامه ای به رئیس قوه قضائیه اموال خود و تغییرات صورت گرفته در آنرا در آخرین روز ریاست جمهوری اش، اینگونه به رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: در اجرای اصل یکصد و چهل و دوم قانون اساسی و پیرو اعلام اموال اینجانب در سال ۱۳۸۴ به اطلاع می رساند که در این مدت تغییری که در اموال اینجانب پدید آمده است بازسازی و نوسازی منزل مسکونی قدیمی نارمک است که با کمک همسر و فرزندان و با استقراض از بانک و همچنین صندوق نهاد و برخی بستگان چهار واحد حدود یکصد متر مربعی احداث گردیده که با فرزندان در آن سکونت داریم. مساحت زمین ۱۷۵ متر مربع و زیربنای فرسوده قبلی حدود ۱۳۰ متر مربع بوده است.


بنابر این گزارش، اعلام عمومی لیست اموال رئیس جمهور شاید برای اولین و آخرین بار در دولت احمدی نژاد رخ داده باشد، مگر اینکه رئیس دولت یازدهم هم بخواهد در این مورد حداقل راه احمدی نژاد را برود.

البته این نکته نیز باید مورد توجه باشد که اعلام عمومی اموال رئیس از سوی وی بدون شک می تواند تاثیر مهمی بر روی افکار عمومی داشته باشد و جامعه با توجه به میزان دارایی رئیس جمهور برگزیده خود، میزان مردمی بودن وی را خواهند سنجید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Kazakstan
البته خدا از سر تقصیراتش بگذرد برخی اوقات افراد برای کسب محبوبیت و خودنمایی این کارها را می کنند . که بهش هم میاد
وقتي طبق قانون بايد دارايي اعلام شود واين كار صورت ميپذيرد ديگر خود نمايي نيست .و وقتي همه آنچه دارد را به تصوير ميكشد هم در واقع اوج صداقت و مردمي بودن را مي رساند مضاف براينكه اگر در اعلام آنچه آورده خطا وبزرگنمايي و... باشد اول از همه رسانه ها و همين جناب مشرق و طيف مخالف ته و توي قضيه را در آورده ورسوا ميكنند .بنابراين كار دكتر احمدي نژاد كاملا واقعي و درست بوده كاش به جاي عيب جويي اين الگويي براي مسئولان باشد.
ولی قرار نیست طبق قانون اعلام عمومی شود
United Kingdom
دست دولت راست گویان رو شد یکشون میگه خزانه خالیه ، یکی میگه 38 میلیارد دلار و یکیشون هم میگه 40 هزار میلیارد دلار
آقا من واقعا طاقت این همه راست گویی رو ندارم یکی این دولت راستگویان رو از پریز بکشه
Iran, Islamic Republic of
حالا اگه اعلام عمومی شد جه میشود
خدا از تقصیرات حضرتعالی بگذرد که حتی به مثبت ترین کارهای احمدی نژاد هم بالجاجت نظر میدهی
قربون اون ذکاوت و تیز هوشیت
در اصل انجام واجب ریا معنا نداره
وقتی وظیفه یک نفره که اعلان کنه که چی داره دیگه خودنمایی یعنی چی؟؟
وظیفش رو انجام داده و اگرم انجام نمیداد باید توبیخ میشد
Iran, Islamic Republic of
خواهشا اول حرفتو مزمزه كن بعد بريز بيرون ...
علی
جالبه که حتی همه ی تکالیف دینی احمدی نژاد هم برای خودنمایی بوده!!..ولی یحتمل تجمل گرایی ها و زر اندوزی ها و زنده باد های آقایون این وری همه برای رضای خدا بوده و هست!!!...الهم ارزقنا صدق نیت
علی
Iran, Islamic Republic of
حرف شما افراطی است. ایرادات یک فرد باعث نمی شود که تمام اقدامات وی را خدشه دار تلقی کنیم.
علی
Iran, Islamic Republic of
بنظر می‌رسد هر سنت شکنی لازم نیست همیشه اجرایی شود چراکه مهم قانون است. شما اشتباه می‌کنید که دیده نشدن اموال روسای جمهور سابق توسط من و شما را طوری بیان می کنید که گویا آنان خبطی در این زمینه داشته اند. افراط نکنیم
Iran, Islamic Republic of
دولت تدبیر و امید وقت ندارند که این کارها را بکنند چون برای نوشتن اموالشان خیلی وقت لازم است و ممکن است به عمر چهار ساله این دولت نرسد . برای مثال اموال افسانه ای وزیران صنعت و نفت خود یک مثنوی است
اشتباهی منفی دادم!
کیوان
آی گل گفتی
من
راست میگه انصافا...یه شرکت پایه یک حسابداری و حسابرسی لازمه تا اموال آقای زنگنه رو ثبت کنه!
حرف نزن
احسنت بارک الله فیک وزیر صنعت خودش مولتی میلیاردر قیمت خودرو دوبرابر و ده برابر بشه ککشم نمی گزه
صالح
United States
درود بر احمدی نژاد
مهدی
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد را عشق است
واقعا کسی که بتونه خزانه یک ملتو خالی کنه عشق است
حرف حساب
خزانه رو که حاج محمود خالی کرده بود! حتما شیخ حسن هم با باد و هوا داره مملکت رو اداره می کنه!!!
علي
Iran, Islamic Republic of
البته دارايي هاي ايشان و اطرافيانشون بعد از پايان دوره شون با احتساب پول هاي مفقود شده اگه در مي امد خيلي جالب بود
Iran, Islamic Republic of
آقا من اشتباه منفی دادم...
گل گفتی برادر
یاعلی
محمد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش احمدی نژاد با مردم صادقانه برخورد می کرد واین روزها تمام دغل دوستانی که برای سرکیسه کردن بیت المال دور او جمع شدند ودر مدت ریاست جمهوری از او سواستفاده ها کردند را به ملت معرفی کند همانانیکه او را یک روز تا عرش بالا بردند وروزی که دست احمدی نژاد از بیت المال داشت خالی می شد او را تا مرز تکفیر کشاندند همانانیکه از دوستی با این مرد ساده دل کاخها برای خود ساختند ودکانها به اسم دین برپا کردند ........
آری ای کاش احمدی نژاد صادقانه با مردم می گفت که دوروبریهایش چه کسانی بودند البته این موضوع برای سایر روسای دولتها هم صادق است اما حاشیه احمدی نژاد پر رنگتر از دیگران بود
زنده باد احمدی نژاد
محسن
Iran, Islamic Republic of
فقط منزل رئیس جمهور در زعفرانیه چند میلیارد قیمت دارد بقیه اش را خودتان حساب کنید!
زنده باد خاتمی
یاسر
چون اموالشو اعلام کرد زنده باد دیگه ...نه؟یا هشت ماه مملکتو رو به اشوب کشوند؟اصلا شاید منظورت.... خاتمیه؟
نخودی!!!!!!!!!!
سالم
انشاءالله همه روسای جمهوری اسلامی انسانهای پاکدست هستند.
طاهر
Iran, Islamic Republic of
باسلام
آقاي احمدي نژاد در باره دانشگاه ايرانيان و 16 ميليارد چيزي نگفت. !!!! آقا داود از 9 ميلياردو 600 ميليون تومان حرف زد . اينها چي بود ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مشک آن است كه ببويد نه آن است كه عطار بگويد
Iran, Islamic Republic of
زيبا ! اموال شخصي ... اوفتاد ؟
مگه دانشگاه ایرانیان جز< اموال دولته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
آقا ول کنید حالا بگید کدوم یکی جزء راستگویانه؟ روحانی یا اوباما؟ در کل هرکدووم هم که باشه وای به حالمونه............
United Kingdom
و احمدي نژاد تنها رئيس جمهوري بود كه مملكتو به باد داد اختلاس 3 هزار ميليارد توماني و ........اينارو هم بگيد كمي غيرت ايراني داشته باشيد به فكر ايران باشيد نه فكر جناح و يا باند خاصي اگه اين مملكت نابود شد همه نابود ميشيم چپ و راست نداره به فكر ايران باشيم به فكر پيشرفت ايران باشيم قانون مدار باشيم رانت نباشه باند بازي نباشه شايسته ها مملكت بدست بگيرن و....چي بگم كه دلم پره ......
آخ جیگرم کباب شد که شما اینقدر به فکر ایران هستید!!!
Iran, Islamic Republic of
کرسنت رو فراموش کردید؟؟؟
فکر میکنید اون قیمتی نداشت؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
سالمترينشان آقاي خاتمي
Iran, Islamic Republic of
عاشقتم مخصوصا با اون عبا شوخولاتيه ... امسال چي پوشيده بودي جيگر ؟
Iran, Islamic Republic of
راست میگه نشونه اش هم خونه شبیه کاخ اش توی جمارانه
Iran, Islamic Republic of
آره واقعا سالم بودن به خصوص با دیدارشون با ضد انقلابی ها
جواد
زنده باد احمدی نژاد.راستی روئسای جمهور سابق و فعلی چرا مثل احمدی نژاد لیست اموالشون رو به ملت اعلام نمیکنن؟به قول معروف آنرا که حساب پاک است از محاسبه چه باک است.باید به مردم اعلام بشه نه قوه قضائیه .درود براحمدی نژاد پاک و صادق.
Iran, Islamic Republic of
تعداد معدودی احمدی نژاد را دوست دارند
Iran, Islamic Republic of
لایک ها رو ببین تا بفهمی کیا معدود هستن
Iran, Islamic Republic of
هيچ كسي احمدي نژاد نخواهد شد.
شك نكنيد.
آن مردی که دروغ میگفت رفته است
حالا یکم صبر کنی معلوم میشه دروغگو و دولت دروغگویان کیه!
این مرد د....تر آمده است!!
یادش بخیر مردمی نژاد قدرشو ندونستیم. خیلی مرد بود.
علی
آن مرد که لیست اموالش را عمومی اعلام می کرد، دیگر رفته است!
آن مردي كه به فكر قشر محروم بود ديگر رفته است.
محسن
آحمدی نژاد نعمتی بود که کفران شد و چوب آن را خواهیم خورد
Iran, Islamic Republic of
ای کاش دوباره احمدی نژاد تکرار میشد
ایرانی سرافراز
Iran, Islamic Republic of
رییس جمهور مردمی فقط اقای احمدی نژاد بود. درد مسکین و فقرا را می دانست وخودش در میان انها زندگی می کرد نه مثل اقای روحانی مرفه نشین و هاشمی کاخ نشین وخاتمی ... اینها مرفه نشینان بی دردند وتشنه گان قدرت نه شیفتگان خدمت!!!
چه عجب از محاسن آقای احمدی نژاد هم مطلبی نوشتید.
واقعا هم عجیب است
Solh
...شهامت دارید سؤال کنید.
Iran, Islamic Republic of
زنده باد احمدی نژاد یگانه مرد وسالاری که کمی جو گیر شد خدا به همه کمک کنه
نشناس
البته آقای احمدی نژاد با 8 سال ریاست جمهوری خود تمام امال و داراییهای کشور را به تاراج داد.
بشناس
تو مملکت ما هر پولی که تو جیب آقایون کارگزار نره، به تاراج رفته!!!...انشاالله جدیدها اموال رو از تاراج پس میگیرند و دوباره پسش میدند به کرباسچی تا دلتون آرم بشه!!
رضا
Finland
اون 16 میلیاردی که از پول بیت المال واسه دانشگاهش کش رفت رو از قلم انداختین!!
محسن
رضاجان اگه زشتی گناه تهمت رو بخونی ساکت میشی.....
مجید مجد
France
زیاااااااااااااااااد
دانشگاه ایرانیان هم مال منه .
علی
تو خونه پسره حلوا بار میبندند تو خونه دختره عروسیه!!...کدوم دانشگاه عزیز من؟!...یه مجوزه با یه سایت!!...فکر کردی دانشگاه آزاد آقایونه؟!!!
حتماً .!!!!!!!!!!!
مگر آقایان سال مالی برای پرداخت خمس ندارند؟
عکس بی ام گذاشتید یعنی مال روحانیه؟ یعنی مرد نمیفهمن اینا مال دولت و تشریفاته؟ از خدا بترسید.
نه خدایی مال خودشه میتونی بری جماران تو پار کینگ هاشون ببینی!!
عبد خدا
زنده باد ابر مرد تاریخ محمود مردمی نژاد
روزها را برای بازگشتش میشماریم
علی
دلم براش تنگ شده...........
Iran, Islamic Republic of
تازه راحت شدیم
لسانصدق
United States
بعض دوستان بناحق و با متلك سلامت اقتصادى احمدى نژاد دلاور را زير سؤال ميبرند مثلاً در مورد ١٦ ميليارد نهاد رياست جمهورى يا خونه سه ميلياردى ايشون يا ٢٧ خودرو و ٣٠٠٠ متر مربع فضاى ادارى كه از طرف سازمان مناطق آزاد در تهران به دانشگاه ايرانيان بخشيده شده يا مبلغ ٩ ميليارد ديگر كه حاج داوود مدعى شده ، اگه همه صحت داشته باشه بنظر من كمترين پاداشيه كه در برابر خدمات بزرگ و بينظيرش به او داده شده!
Iran, Islamic Republic of
خونش سه میلیارده اما این به خاطر بالا رفتن قیمت هست جای خونش که عوض نشده...کاخ طاغوت که نشده خونش
محمد مهدی
Iran, Islamic Republic of
آن مرد که مرد بود رفته است
مهدی
Iran, Islamic Republic of
دلم براش تنگ شده
واقعا مرد بود
Iran, Islamic Republic of
خاتمی اولین رییس جمهور بودکه خزانه دولت را دو دستی تقدیم اطرافیان خود کرد وانبارخزانه ذخیره شده بی زبان به تاراج رفت
اقلیدی
Russian Federation
خیلی زود عمر می گذرد وجواب خون شهدا دادن می ماند تا ببینیم سرانجام خائنین به ملت چه می شود البته سالی که نکوست از بهارش پیداست
پس خزانه رو من خالی کردم
من
یه سری به روستاها بزنی میفهمی خزانه خالی خرج کجاها شده!...
گل گفتی!
میثم
آقایون تدبیر و امید، اصلا احمدی نژاد هیچی! شما اگه به راستگویی خودتون معتقد باشید، باید با مردم صاف و رو راست باشید! بیا عزیزم بگو تو این سی سال با بیت المال چه کردی!
دولت پاک کمک دوستان و....
دوست محمد
کاش بجای اعلام اموال چگونگی مفقود شدن...
United States
زنده با وطن
Iran, Islamic Republic of
کاش احمدی نژاد میزان مصیبتی که برای این ملت درست کرد رو هم اعلام میکرد.
Iran, Islamic Republic of
شما اگه راست میگی بگو
Iran, Islamic Republic of
چقدر سنگ محمود رو به سینه میزنید آقایان جهان، تنها کسی که دنبال قدرت و ثروت نبود جناب خاتمی بوده است. بزرگواری که ابعاد والای شخصیتش در آینده برای شما هم روشن می شود اگر چشمتان را بر روی حق نبندید.
Iran, Islamic Republic of
تو بیداری
نه فک کنم خوابه!یعنی خیلی پرته!
مهدی پناهی-اردبیل
Iran, Islamic Republic of
آن مرد که عدالت را اجرا میکرد رفت
آن مرد که مسکن مهر را بنیان کرد رفت
آن مرد که موجود زنده فضا فرستاد رفت
آن مرد که انرژی هسته ایی را به اوج برد رفت
آن مرد که اندازه کل تاریخ ایران خدمت کرد رفت
آن مرد که تمامی روستاهای کشور را برق دار کرد رفت...
آن مرد که مرد بود رفت باور کنید رفت باور کنید
تولدش هم مبارک
علی
دست به دلمون نذاربرادر...
خداحفظش کنه
Iran, Islamic Republic of
احمدی نژاد هیچ کار نکرد ...
علی
توخوبی...
Canada
محمود احمدی نژاد زنده باد
کارش درست بود
SAABER
Canada
فرزندان رئیس دانشگاه آزاد مدیریتی شبه خانوادگی را در این دانشگاه به اجرا گذاشته‌اند.
....
اتفاقا این بی ام و مال تشریفات نیست و مال خود روحانیه . قبل از انتخاباتم با این اینور اونور می رفت . شما یه مسئول تو این مملکت نشون من بده که با بی ام و که مال تشریفات باشه میره.ماشین تشریفات یا بنز یا تویوتا لندکروز که زمان محمود پرشیا هم جزوش شده.
حمید از زنجان بنده خدا معلومه شما بیانات حضرت اقا راگوش نمی دیدایشان چند سال پیش اعلام کردن که مسئولان مبارزه بامفاسد اقتصادی را جدی بگیرند وحال هر سه قوه مسئول پاسخگویی هستند چرا که دررابطه با کاهش جمعیت رهبری خود رافدای رییس دولت سازندگی کردند واز خداوند بخاطر خطای مسئولان قبلی بخشش خواستند سال گذشته درسفر به خراسان شمالی اعلام کردن
Iran, Islamic Republic of
اي ول به به بچه هاي بعضي ها كه شم اقتصادي داشتند كه با چند متر زمين نا قابل صاحب بزرگترين پاساژ در سوريه بزرگترين كشتي و بزرگترين و دژ ترين ويلا ها در شمال جندين برج و بارو خودرو هاي گران قيمت و برج سفيد در بزرگراه همت وووووووووووووووو شدند اي كاش اين چند متر زمين را خدا به ما مي داد تا بعد از 35 سال از انقلاب گذشته اجاره نشين نبودم در صورتي كه حق بزرگي به گردن ان مملكت داريم با يك گردان اسير و جانباز و شهيد و بيمار ناشي از جنگ
United States
همشون مایه دارن
خلاص
اینکه خیلی سخت نیست باید طبق قانون آقای روحانی و وزرا اموال خود را اعلام کنند
United States
هاشمی چیزی به نام خودش نداره که
دمش گرم فقط فاتحه ...را برد .رحمت به اون شیری که خوردی
مش حسن
فرق این بابا با دیگه رئیس جمهورها مثل فرق طلا و مسه
دیگه مثلشو پیدا نمی کنید.
Iran, Islamic Republic of
درود بر احمدی نژاد .
امین
Iran, Islamic Republic of
یک طرف مستضعفین و احمدی
آنطرف پیوستگی ها و بدی
مهدی
Iran, Islamic Republic of
فقط دکتر محمود اعلام کرد
حالا آقای برادری که جواب همرو میدی شما چرا در یک رسانه عمومی به قول خودتون انقدر تابلو طرفداره احمدی نژادی شما که همرو زدی که همه عالم دزدند فقط حاج محمود شما جزو مقربین درگاه الهیه