کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

این بار مدیری ورزشی به سئول می‌رود؟

همه منتظر جدیدترین تصمیم روحانی

5 آبان 1392 ساعت 19:16

برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها تا زمان اعلام شدن وزیر جدید ورزش و جوانان غیر قانونی است.


به گزارش جهان به نقل از فارس، سید رضا صالحی‌امیری به عنوان دومین وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از سوی دکتر روحانی به مجلس معرفی شد، اما بازهم نمایندگان مجلس سوابق مدیریتی در ورزش و جوانان را از جمله مخالفت‌های خود اعلام کردند و صالحی‌امیری هم نتوانست به عنوان وزیر قدم در ساختمان سئول بگذارد.

با این اتفاق و با توجه به اینکه صالحی‌امیری نمی‌تواند به عنوان سرپرست در وزارت ورزش و جوانان فعالیت کند تا انتخاب وزیر جدید انتخابات فدراسیون‌ها غیر قانونی است و بر این اساس انتخابات فدراسیون سوارکاری که قرار است فردا (دوشنبه) برگزار شود از نظر قانونی درست نیست.

از طرفی با توجه به اینکه نصرالله سجادی از سوی صالحی‌امیری به عنوان رئیس مجمع در تاریخ ۲۹ مهر حکمش را گرفته بنابراین در صورتی که مجمع فردا برگزار شود انتخابات غیر قانونی است چرا که وزیری وجود ندارد حکم نهایی را تایید کند یا ممکن است وزیر آینده حکم رئیس جدید را تایید نکند.

* مشکلات ورزشی‌ها حل نشده باقی ماند

ورزشکاران ایران در زمانی که قرار است وزیر ورزش و جوانان معرفی شود رویداد مهمی از جمله بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون را پیش رو دارند که عدم انتخاب وزیر و همچنین عدم برگزاری انتخابات فدراسیون‌ها که با سرپرست اداره می‌شود بازهم مشکلات ورزش را باقی خواهد گذاشت. مسائل مالی که فدراسیون‌ها با آن دست به گریبان هستند و همچنین تغییرات و تحولات باز هم مشکلات زیادی برای ورزش کشور به وجود خواهد آورد. ورزش ایران مدت‌ها است که چهره مدیری ورزشی به خود ندیده و همین امر باعث شده تا همچون دوره قبل نمایندگان در صحبت‌هایشان سابقه مدیریت ورزشی کاندیداها را مد نظر قرار دهند.

* برگزاری انتخابات کمیته در هاله‌ای از ابهام

پس از عدم رأی اعتماد برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک که پیش از این ۲۵ آذر اعلام شده بود در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و باید دید در جلسه روز سه‌شنبه اعضای هیئت اجرایی در کمیته ملی المپیک چه تصمیمی خواهند گرفت.

به هر حال امید می‌رود رئیس جمهور محترم با توجه به رویدادهای مهم پیش رو در ورزش که بسیار حائز اهمیت است این بار درخواست‌های اهالی ورزش را برای انتخاب یک مدیر ورزشی مد نظر قرار داده و هرچه سریعتر ورزش را از بلاتکلیفی نجات دهد.

البته طبق قانون رئیس جمهور می‌تواند سرپرست دیگری در کوتاه ترین زمان ممکن انتخاب کند.


کد مطلب: 321998

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/321998/این-بار-مدیری-ورزشی-سئول-می-رود

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com