کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

الیاس نادران در مخالف با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

حکم جلب صالحی امیری در سال ۸۹ هنوز اجرایی نشده است/ ماجرای گرفتن رشوه ۳۰۰ میلیونی

تسنیم , 5 آبان 1392 ساعت 16:22

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دلایلی را درخصوص مخالفت خود با وزارت امیری صالحی درباره دوران فعالیت وی در وزارت اطلاعات و در فتنه ۸۸ بیان کرد.


به گزارش جهان، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس در سخنانی گفت: یکی از مواردی که در مورد صلاحیت آقای صالحی امیری مطرح است، نقش او در پرونده بیمه ایران است. این پرونده که حکایت از فساد مالی گسترده سازمان یافته دارد، تا به حال به اتهامات ده‌ها تن از متهمان پرونده رسیدگی شده و برای بیش از ۵۰ متهم احکام جزایی و کیفری صادر شده است.

وی ادامه داد: البته در زمینه پرونده بیمه ایران هنوز به اتهامات همه افراد رسیدگی نشده است. اگر روزی از این پرونده رمزگشایی شود و سیاسیون و مدیران اجرایی و کارچاق‌کن‌ها به مجازات برسند، بخشی از دین قوه قضائیه به نظام، مردم و شهدا ادا می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این پرونده یک متهم اساسی به نام «د.س» دارد، گفت: این متهم شاه‌کلید بسیاری از مفاسد این پرونده است. اقرارها و اعترافات این فرد به پرداخت رشوه تحت عناوین مختلف برای رتق و فتق امورش در نهادهای بانکی، نظارتی و قضایی حکایت از وسعت شبکه‌ای دارد که به او خدمات ارائه می‌دادند.

نادران تصریح کرد: این فرد مدعی است که در چندین نوبت مجموعا ۳۰۰ میلیون تومان به شخص آقای صالحی پرداخت کرده است و در سال ۸۹ نیز حکم جلب آقای صالحی صادر شده، اما تاکنون اجرایی نشده است. بنا به اظهار یکی از مسئولان عالی‌رتبه قوه قضائیه به آقای لاریجانی، رئیس مجلس هنوز به اتهامات همه متهمان این پرونده رسیدگی نشده است و در مرحله بازپرسی قرار دارد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000321/nf00321966-1.jpg

وی اضافه کرد: نامه‌ای که از آقای مدیر خراسانی ارائه کرده‌اند، مربوط به دادگاه است. آن مقام در مورد شخص آقای صالحی به آقای لاریجانی مسائلی را گفته است که اگر صلاح دانستند آنها را واگویی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از مخالفتش با وزیر پیشنهادی ورزش گفت: در زمان مدیریت آقای صالحی در خوزستان دو اتفاق ناگوار افتاده است؛ اول آنکه به دلیل انفجار در لوله‌های گاز مدیر وقت وزارتخانه از وی می‌خواهد که متهمان را پیدا کند و این نیز ممکن نمی‌شود. عده‌ای از رزمندگان دفاع مقدس که از خادمان ملت بودند، ولی گرایش چپ داشتند را به اتهام انفجار لوله‌ها زندانی می‌کنند و آن‌قدر این افراد مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند که یکی از آنها اقدام به خودکشی می‌کند.

نادران تاکید کرد: این افراد شکایت می‌کنند که شکایت آنها به دفتر رهبری می‌رسد و رهبر معظم انقلاب نیز این شکایت را به دفتر بازرسی ارجاع می‌دهند و این دفتر نیز ماموری را برای رسیدگی به پرونده به خوزستان اعزام می‌کند. آن فرد که پیش تعدادی از نمایندگان مجلس علنی شهادت داده است، گفته است که ما به یقین دریافته‌ایم که این اتفاق به دستور آقای امیری صورت گرفته است. البته ما گردش کار کرده‌ایم و تدبیر صورت گرفته آن چیزی است که قرائت می‌شود: "توبیخ مدیرکل اطلاعات استان خوزستان، از متهمان به نحو مقتضی اعاده حیثیت شود. مدیرکل اطلاعات استان خوزستان را به جلب رضایت متهمان برائت یافته از اتهام منتصبه ملزم نماید."

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه تاکید کرد: در مورد قاچاق کالا در منطقه خوزستان فرمانده وقت سپاه خوزستان شهادت داده است و آقای رهبر نیز قرار شده از مسئول وقت وزارتخانه در این زمینه استشهاد بگیرد که وی در اقداماتی که انجام داده است و تماس‌هایی که با مسئول وقت وزارتخانه داشته است. وی گواهی داده است که این قاچاق توسط وی و دوستانش صورت گرفته است و این گزارش به مراجع ذیربط ارائه شده است.

نادران در ادامه اظهار داشت: پس از اعزام مدیرکل وقت خوزستان به تهران این موارد را گواهی کرده است.

وی در ادامه به نقش آقای صالحی امیری در فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: در یکی از جلسات از وی پرسیده‌اند که چرا معاون وقت وزارت اطلاعات گفته است که شما به دلیل اینکه یکی از عناصر فعال فتنه ۸۸ بوده‌اید، ممنوع‌التصویر شده‌اید و وی ابتدا از اینکه این نامه را صادر کرده‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کرده است و سپس در دفاع از خود مسائلی را مطرح کرد که تامل‌برانگیز است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: لازم است بدانیم که آقای صالحی در هر دوره‌ای به فراخور اقتدار و قدرتی که در آن بوده است، چرخش کرده است. از آقای ری‌شهری تا مدیریت راست بر وزارت و تا ۷۶ به بعد که اصلاح‌طلب می‌شود و تا ۸۸ که در ستاد آقای موسوی حضور پیدا می‌کند و همراه همکاران وزارت اطلاعاتش و تا پس از آن نیز خود را نماینده مجموعه ولایت و حکومت می‌داند و می‌گوید که بنده از طرف نظام ماموریت داشته‌ام و این گزارش‌ها را به آنجا می‌فرستادم.

نادران در ادامه افزود: وی یک بار به من گفت که شما با فلانی در دفتر مقام معظم رهبری تماس بگیرید تا وی بگوید که بنده چه همکاری‌هایی با نظام داشته‌ام. البته بنده نیز گفتم به شرط اینکه شما نوار جلساتی را که اخبار دفتر را نیز می‌بردید، به ما بدهید تا با هم گوش کنیم. دوستان متعدد با وی تماس گرفتند و وی فرمود که نفیاً و اثباتاً نسبت به آقای صالحی نظری ندارم.

وی تصریح کرد: یک نامه‌ای که در جریان فتنه ۸۸ نوشته شده است که معاون وقت وزارت در سال ۸۸ توصیه می‌کند که شما از جریان فتنه حمایت نکنید و در این جریان باقی نمانید. دوستان برای دفاع از خودشان نامه ۹ صفحه‌ای را تنظیم می‌کنند که این نامه روی امضاکنندگان و تدوین‌کنندگان نامه جام زهر در مجلس ششم را سفید کرده است که بنده از فرازهای آن شرم و حیا دارم.

نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه اضافه کرد: وی در پاسخ به این سوال که چرا این نامه را امضا کرده است، بارها و به انحای مختلف جواب‌های متفاوت داده است. بارها گفته‌است که امضا نکرده‌ام و در جای دیگر گفته است شب امضا کرده‌ام و در جای دیگر گفته است نزدیک صبح امضا کرده‌ام.

نادران در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: جناب آقای روحانی در مجلس صحبت از این است که نسبت آقای صالحی به شما مانند نسبت مشایی به احمدی‌نژاد است. نگذارید در این مملکت مشایی دیگری درست شود.
 
 مرتبط: صوت اظهارات دکتر نادران در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان


کد مطلب: 321966

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/321966/حکم-جلب-صالحی-امیری-سال-۸۹-هنوز-اجرایی-نشده-ماجرای-گرفتن-رشوه-۳۰۰-میلیونی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com