چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۱
۲۸
الیاس نادران در مخالف با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان:

حکم جلب صالحی امیری در سال ۸۹ هنوز اجرایی نشده است/ ماجرای گرفتن رشوه ۳۰۰ میلیونی

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۲
کد مطلب: 321966
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی دلایلی را درخصوص مخالفت خود با وزارت امیری صالحی درباره دوران فعالیت وی در وزارت اطلاعات و در فتنه ۸۸ بیان کرد.
حکم جلب صالحی امیری در سال ۸۹ هنوز اجرایی نشده است/ ماجرای گرفتن رشوه ۳۰۰ میلیونی
به گزارش جهان، الیاس نادران نماینده مردم تهران در مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در صحن علنی مجلس در سخنانی گفت: یکی از مواردی که در مورد صلاحیت آقای صالحی امیری مطرح است، نقش او در پرونده بیمه ایران است. این پرونده که حکایت از فساد مالی گسترده سازمان یافته دارد، تا به حال به اتهامات ده‌ها تن از متهمان پرونده رسیدگی شده و برای بیش از ۵۰ متهم احکام جزایی و کیفری صادر شده است.

وی ادامه داد: البته در زمینه پرونده بیمه ایران هنوز به اتهامات همه افراد رسیدگی نشده است. اگر روزی از این پرونده رمزگشایی شود و سیاسیون و مدیران اجرایی و کارچاق‌کن‌ها به مجازات برسند، بخشی از دین قوه قضائیه به نظام، مردم و شهدا ادا می‌شود.

نماینده مردم تهران در مجلس با بیان اینکه این پرونده یک متهم اساسی به نام «د.س» دارد، گفت: این متهم شاه‌کلید بسیاری از مفاسد این پرونده است. اقرارها و اعترافات این فرد به پرداخت رشوه تحت عناوین مختلف برای رتق و فتق امورش در نهادهای بانکی، نظارتی و قضایی حکایت از وسعت شبکه‌ای دارد که به او خدمات ارائه می‌دادند.

نادران تصریح کرد: این فرد مدعی است که در چندین نوبت مجموعا ۳۰۰ میلیون تومان به شخص آقای صالحی پرداخت کرده است و در سال ۸۹ نیز حکم جلب آقای صالحی صادر شده، اما تاکنون اجرایی نشده است. بنا به اظهار یکی از مسئولان عالی‌رتبه قوه قضائیه به آقای لاریجانی، رئیس مجلس هنوز به اتهامات همه متهمان این پرونده رسیدگی نشده است و در مرحله بازپرسی قرار دارد.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000321/nf00321966-1.jpg

وی اضافه کرد: نامه‌ای که از آقای مدیر خراسانی ارائه کرده‌اند، مربوط به دادگاه است. آن مقام در مورد شخص آقای صالحی به آقای لاریجانی مسائلی را گفته است که اگر صلاح دانستند آنها را واگویی می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس در بخش دیگری از مخالفتش با وزیر پیشنهادی ورزش گفت: در زمان مدیریت آقای صالحی در خوزستان دو اتفاق ناگوار افتاده است؛ اول آنکه به دلیل انفجار در لوله‌های گاز مدیر وقت وزارتخانه از وی می‌خواهد که متهمان را پیدا کند و این نیز ممکن نمی‌شود. عده‌ای از رزمندگان دفاع مقدس که از خادمان ملت بودند، ولی گرایش چپ داشتند را به اتهام انفجار لوله‌ها زندانی می‌کنند و آن‌قدر این افراد مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند که یکی از آنها اقدام به خودکشی می‌کند.

نادران تاکید کرد: این افراد شکایت می‌کنند که شکایت آنها به دفتر رهبری می‌رسد و رهبر معظم انقلاب نیز این شکایت را به دفتر بازرسی ارجاع می‌دهند و این دفتر نیز ماموری را برای رسیدگی به پرونده به خوزستان اعزام می‌کند. آن فرد که پیش تعدادی از نمایندگان مجلس علنی شهادت داده است، گفته است که ما به یقین دریافته‌ایم که این اتفاق به دستور آقای امیری صورت گرفته است. البته ما گردش کار کرده‌ایم و تدبیر صورت گرفته آن چیزی است که قرائت می‌شود: "توبیخ مدیرکل اطلاعات استان خوزستان، از متهمان به نحو مقتضی اعاده حیثیت شود. مدیرکل اطلاعات استان خوزستان را به جلب رضایت متهمان برائت یافته از اتهام منتصبه ملزم نماید."

این نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در ادامه تاکید کرد: در مورد قاچاق کالا در منطقه خوزستان فرمانده وقت سپاه خوزستان شهادت داده است و آقای رهبر نیز قرار شده از مسئول وقت وزارتخانه در این زمینه استشهاد بگیرد که وی در اقداماتی که انجام داده است و تماس‌هایی که با مسئول وقت وزارتخانه داشته است. وی گواهی داده است که این قاچاق توسط وی و دوستانش صورت گرفته است و این گزارش به مراجع ذیربط ارائه شده است.

نادران در ادامه اظهار داشت: پس از اعزام مدیرکل وقت خوزستان به تهران این موارد را گواهی کرده است.

وی در ادامه به نقش آقای صالحی امیری در فتنه سال ۸۸ اشاره کرد و افزود: در یکی از جلسات از وی پرسیده‌اند که چرا معاون وقت وزارت اطلاعات گفته است که شما به دلیل اینکه یکی از عناصر فعال فتنه ۸۸ بوده‌اید، ممنوع‌التصویر شده‌اید و وی ابتدا از اینکه این نامه را صادر کرده‌اند، اظهار بی‌اطلاعی کرده است و سپس در دفاع از خود مسائلی را مطرح کرد که تامل‌برانگیز است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: لازم است بدانیم که آقای صالحی در هر دوره‌ای به فراخور اقتدار و قدرتی که در آن بوده است، چرخش کرده است. از آقای ری‌شهری تا مدیریت راست بر وزارت و تا ۷۶ به بعد که اصلاح‌طلب می‌شود و تا ۸۸ که در ستاد آقای موسوی حضور پیدا می‌کند و همراه همکاران وزارت اطلاعاتش و تا پس از آن نیز خود را نماینده مجموعه ولایت و حکومت می‌داند و می‌گوید که بنده از طرف نظام ماموریت داشته‌ام و این گزارش‌ها را به آنجا می‌فرستادم.

نادران در ادامه افزود: وی یک بار به من گفت که شما با فلانی در دفتر مقام معظم رهبری تماس بگیرید تا وی بگوید که بنده چه همکاری‌هایی با نظام داشته‌ام. البته بنده نیز گفتم به شرط اینکه شما نوار جلساتی را که اخبار دفتر را نیز می‌بردید، به ما بدهید تا با هم گوش کنیم. دوستان متعدد با وی تماس گرفتند و وی فرمود که نفیاً و اثباتاً نسبت به آقای صالحی نظری ندارم.

وی تصریح کرد: یک نامه‌ای که در جریان فتنه ۸۸ نوشته شده است که معاون وقت وزارت در سال ۸۸ توصیه می‌کند که شما از جریان فتنه حمایت نکنید و در این جریان باقی نمانید. دوستان برای دفاع از خودشان نامه ۹ صفحه‌ای را تنظیم می‌کنند که این نامه روی امضاکنندگان و تدوین‌کنندگان نامه جام زهر در مجلس ششم را سفید کرده است که بنده از فرازهای آن شرم و حیا دارم.

نماینده مردم تهران در مجلس در همین زمینه اضافه کرد: وی در پاسخ به این سوال که چرا این نامه را امضا کرده است، بارها و به انحای مختلف جواب‌های متفاوت داده است. بارها گفته‌است که امضا نکرده‌ام و در جای دیگر گفته است شب امضا کرده‌ام و در جای دیگر گفته است نزدیک صبح امضا کرده‌ام.

نادران در ادامه خطاب به رئیس‌جمهور گفت: جناب آقای روحانی در مجلس صحبت از این است که نسبت آقای صالحی به شما مانند نسبت مشایی به احمدی‌نژاد است. نگذارید در این مملکت مشایی دیگری درست شود.
 
 مرتبط: صوت اظهارات دکتر نادران در مخالفت با وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
چوب خدا بی صداست امیری چوب خیانت به موسوی را دریافت کرد انهم به وسیله کسانی که همفکر خود او بودند
محسن
United Kingdom
نه عزیزم.چوب خیانت به نظام اسلامی رو خورد...چوب فعالیت در فتنه...
سید رضا
United States
..مومنین باهوش هستند شما مواظب خودتان باشید که از رهبری جدا نشوید برای جنا بعالعی پیشنهاد می کنم کتاب چهل حدیث حضرت امام را مطالعه کنید
التماس دعا
مجید مجد
United States
آخرش خوب مظلوم نمایی می کرد
ولی نماینده دیگه انقدرا هم بی خیال نیستن
خوب شد
حق به حق دار رسید
شخصی با این سابقه تخلفات باشد و حالا هم آزادانه برای خودش در مناصب مختلف چرخ بزند بعد به عنوان سرپرست وزارت جوانان به مدت سه ماه همه کار بکند بعد از سوی بالاترین مقام اجرایی برای تصدی وزارت ورزش به مجلس معرفی شود بعد از سوی همین مجلس 107 رای موافق هم بگیرد بعد....
فرزانه
Germany
آقای صالحی امیری یک ترم راجع به شایسته سالاری ورابطه سالاری صحبت کردید اما به یکباره با این چرخشی که انجام دادید ثابت کردید هیچ ارزشی برای شایسته سالاری قائل نیستیدبا این تضادی که در زبان و عمل شما وجود دارد چه میتوان ارشما آموخت چه تجربه درستی و پاکی را میتوان ازشما
آموخت
احسان
خدا امثال الیاس نادران ها را حفظ کند که فقط از خدا می ترسند و صریح و بی پرده حقایق را می گویند....

مثل تعداده زیادی دیگر از کابینه حسن، این یکی هم اطلاعاتی است...
جالب عمده کابینه یک جورایی اطلاعاتی و امنیتی اند....
متاسفانه روحانی عادت کرده که این چنین فرد، مشکل دار و پر عیب و نقص و داغون رو اعلام کرده
متاسفم برای اقی روحانی که بدون برسی همچین افرادی را برای وزارت تعین میکنند بعدهم میگوین من شایسترین افراد را معرفی کردم بکجا میروید چتین شتابان.
میثم
دوست عزیز آقای روحانی خیلی خوب هم برسی کرده و خوبم میدونه داره چیکار داره میکنه ما خبر نداریم وای بر اون مردمی که به طناب پوسیده ی افرادی این چنینی چنگ میزنند
Iran, Islamic Republic of
اگر صحبتهای آقای نادران صحت داشته باشد باید به آقای روحانی با این وزیر معرفی کردنش گفت انالله و انا الیه راجعون
اگرنادران دروغ بگوید چی؟؟
France
اگر دروغ بود اونوقت اصلاح طلبان با شانتاژ تبلیغاتی اول مرده های نادرانو تک تک از گور می کشیدن بیرون بعد خودشو تو گور می کردن!
حاجی
این بحثها قبلا در کمسیون مطرح شده جواب قانع کننده نداده و تکذیب نکرده پس بوده دادگاه که هنوز هست اقدامات خلاف که شاهد داره پس دروغ چیه راستی دروغگو ان کسی است که نمیدونه خزانه اش پره یا خالی بعد اظهار نظر می کنه
Iran, Islamic Republic of
و این است استفاده از نخبگان در مدیریت کشور و بدون کوچک ترین توجه به حزب و باند و ...!!
امید
من متاسفم برای همچین نماینده ای که بی دلیل و بدون مدرک اتهام می زند این بار هم مافیای ورزش خوب کارکردند کی می خواهد ورزش در این مملکت درست شود خدا می داند این آقا ضد مافیای ورزش بود و این هم سزای کسی که می خواهد خدمت کند
در یکی از شهرها (حالا نمیخواهم نام ببرم)یک قصاب یکی دو ماهی به مردم گوشت الاغ فروخته بود بعد از اینکه دستگیرش کرده بودند مغازه اش را هم پلمپ کرده بودند یک خانومی می اید گوشت بخرد میبیند مغازه بسته است میگوید خدا بکشدتان همین یک قصابی گوست خوب میداد این را هم پلمپ کرده اند
حالا قصه امید آفا وامیری عین قصه آن خانم وقصاب است امید آقا آقای نادران این همه اسناد و مدارک ارائه داده واز شهودی که حی و حاضرند نام برده نمیدانم منظور شما از دلیل و مدرک چیه
ایرانی
تا زمانی که قوه قضائیه نسبت به سران فتنه بی تفاوت باشد از این اتفاقات باز هم خواهد افتاد...
حسینی
Iran, Islamic Republic of
آقای رییس جمهور چرا ازاقای عباسی استفاده نکردند اینجا که یک وزرات خانه سیاسی نیست! اتفاقات شیرین چند ماه هخیر در ورزش همه حاصل دوران آقای عباسی است .
ابر
جناب آقای نماینده مطمئن باش چوب خدا صدا ندارد و انتظار روزی را بکش که خودت نیز اینطوری شوی چون تمام حرفهایت دوغ و بی اساس است و این کار را مافیای ورزش برای شما درست کردند که ورزش همچنان دست مافیا بماند ایشان اهل دروغ و رشوه نبودند
درود بر سند واقعی
مهم نیست
این مطالب مطرح شده راست است یا دروغ یک موضوعی است که البته جای بررسی آن در محکمه بود نه مجلس اما دوستان ما از امامان یاد گرفتیم که حتی با دشمنانمان نیز مردانه برخورد کنیم و نه نا جوان مردانه
امیر
زنده باد اسفن.........
مرتضی
ای کاش سیاسیون به اصطلاح اصلاح طلب از نمایندگان ارزشی وانقلابی مانند نادران یاد بگیرند که یکبار در مذمت فساد مالی و....صحبت کنند واز خواست ومنافع واقعی ملت دفاع کنند.
درود بر دکتر نادران
United States
الیاااااااااااااااااااااااااس!
ممنون
سمانه
اين اقاي نماينده چطور درباره وزراي دولت دهم سكوت كرد وحتي حاضر نشد كلمه اي از فساد برخي از اونها نام ببرد؟
علی
از افشاگری هایت علیه احمدی نژاد که هیچ خبری نشد!
مرتضی
اتفاقا آقای نادران وزاکانی از جمله نمایندگانی بوده اند که بدون هیچ ملاحظه و رودر بایستی درخصوص اتهامات آقای رحیمی معاون اول احمدی نژاد صحبت کردند.
واقعا تعجب ازقوه قضائیه که بررسی واجرای احکام رابرای نقش افرینان اینقدر تاخیر می اندازد