جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 26 Apr 2024
 
۰

تظاهرات آمریکایی‌هادراعتراض‌به جاسوسی‌ دولت‌شان+فیلم‌وعکس

يکشنبه ۵ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۳۶
کد مطلب: 321855
هزاران نفر از مردم آمریکا روز شنبه مقابل کنگره کشور خود تظاهرات برپا کردند تا اعتراض خود را به برنامه جاسوسی گسترده واشنگتن از شهروندان آمریکایی و مردم سراسر جهان نشان دهند.
تظاهرات آمریکایی‌هادراعتراض‌به جاسوسی‌ دولت‌شان+فیلم‌وعکس
به گزارش جهان، فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: هزاران نفر از مردم آمریکا روز شنبه مقابل کنگره کشور خود تظاهرات برپا کردند تا خشم خود به برنامه جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا تحت عنوان «پریسم» را نشان دهند.

برخی از معترضان تأکید داشتند که با این تجمع به دولت خود نشان می‌دهند که کار دولت اشتباه بوده و بنابراین نباید از این پس به این کار ادامه دهد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، جمعی از معترضان پلاکاردهایی به دست گرفته بودند که حامل پیام تشکر از «ادوارد اسنودن» مامور سابق آژانس امنیت ملی آمریکا بود که پرده از برنامه جاسوسی آمریکا برداشت و او را یک قهرمان می‌دانستند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000321/n00321855-t.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000321/nf00321855-1.jpg

جمعی از معترضان به اخبار اخیر درباره جاسوسی آمریکا از «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان اشاره کردند و تأکید داشتند که اینگونه اقدامات در صورتیکه صحت داشته باشد می‌تواند به تیره کردن روابط آمریکا با همپیمانانش منجر شود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000321/nf00321855-2.jpg

گروهی از فعالان حقوق بشر و ائتلاف جاسوسی را متوقف کنید نیز در این تظاهرات حضور داشتند.


نشریه آلمانی اشپیگل نیز گزارش کرد که به اسنادی دست یافته که نشان می‌دهد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از سال ۲۰۰۲ تلفن آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را شنود کرده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *