چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

اسپانیا هم سفیر آمریکا را احضار کرد

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۱۴
کد مطلب: 321523
سفیر آمریکا در اسپانیا برای توضیح درباره رسوایی‌های جاسوسی واشنگتن که این کشور را بیش از هر زمانی تحت فشار قرار داده است، احضار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، نخست وزیر اسپانیا خبر داد سفیر آمریکا در این کشور برای توضیح در خصوص جاسوسی‌های آمریکا از این کشور احضار خواهد شد.
 
طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ماریانو راخوی پس از اتمام نشستی از اتحادیه اروپا که افشای رسوایی‌های جاسوسی آمریکا تا اندازه زیادی بر آن سایه افکنده بود، گفت: «ما شواهدی از اینکه از اسپانیا جاسوسی شده در دست نداریم، اما سفیر آمریکا را فرا می‌خوانیم تا اطلاعات بگیریم.»
 
رسانه‌های اسپانیایی طی هفته‌های گذشته گزارش داده‌اند آژانس امنیت ملی امریکا از چندین نفر از اعضای دولت و سیاستمداران این کشور، از جمله رودریگوئز زاپارتو، نخست وزیر اسبق این کشور جاسوسی کرده است.
 
روز گذشته آلمان سفیر آمریکا در برلین را احضار و از وی درباره گزارش‌های مربوط به جاسوسی آمریکا از گوشی همراه صدراعظم آلمان توضیح خواست.
 
علاوه بر این، انتشار گزارش‌هایی مبنی بر جاسوسی آمریکا از میلیون‌ها نفر از شهروندان فرانسوی خشم مردم و سیاستمداران این کشور اروپایی را به همراه داشته است.
 
رهبران فرانسه و آلمان، امروز جمعه خواستار امضای توافقنامه‌ای بین این دو کشور با آمریکا برای توقف جاسوسی از یکدیگر شدند.
 
با آنکه بحث جاسوسی آمریکا از شهروندان سابقه‌ای طولانی دارد، حجم فشارها بر آمریکا از زمانی که ادوارد اسنودن، یکی از پیمانکاران اسبق آژانس امنیت ملی اسناد مهمی را در این باره منتشر کرد، بالا گرفته است.
 
اسناد آقای اسنودن نشان داد این سازمان آمریکایی علاوه بر شهروندان داخلی، شهروندان کشورهای اروپایی و از جمله شهروندان کشورهایی که متحدان نزدیک آمریکا هستند را هدف گرفته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *