چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۳

عکس / ابوالفضلی های لرستان

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۹
کد مطلب: 321453
نام یگانِ اختصاصی رزمندگان لرستانی، "تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع)" گذاشته شد که شهدای فراوانی را در جبهه های نبرد حق علیه باطل، تقدیم نمود.
به گزارش جهان نيوز، کمتر کسی است که از علاقه خاص و ویژه مردم شریف لرستان به ساحت مقدس "حضرت ابوالفضل(ع)" اطلاع نداشته باشد. بخشی از علت این دلبستگی تاریخی را باید در اهمیت و جایگاه "برادر" در میان لرها جستجو کرد. اقوام "لر"  در طول تاریخ برای "برادر" شانی بسیار والا و منحصربفرد قائل بوده و هستند و امروز هم اگر در میراث سنتی و تاریخی این اقوام جستجویی مختصر شود، اعتبار "برادر" و "برادری" در میان آنان به خوبی قابل مشاهده خواهد بود و شاید به همین دلیل است که حضرت "عباس بن علی(ع)" با کنیه "ابوالفضل" به عنوان نماد درخشان "برادری" و کسی که حق "برادر" خود را به بهترین شکل ممکن ادا نمود، مورد توسل ویژه "لرستان" و "لر"ها  است.
در طول سال های دفاع مقدس ها، مردم شریف و خستگی ناپذیر "لرستان"، این علقه خاص خود را فراموش نکردند و به همین دلیل، نام یگانِ اختصاصی رزمندگان لرستانی، "تیپ 57 حضرت ابوالفضل(ع)" گذاشته شد که شهدای فراوانی را در جبهه های نبرد حق علیه باطل، تقدیم نمود.
عکسی که می بینید، کاروان طویلی از اتوبوس های مملو از رزمندگان داوطلب لرستانی را نشان می دهد که پس از پایان آیین "اعزام نیرو" در حال حرکت به سوی مناطق عملیاتی است
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
Canada
لرستان خطه چنین افرادی است نه دامادهای وطن فروش!
صفر سوخته سرائی اصل
United States
درود بر شما مدافعین اسلام و انقلاب
یاد اون روزا بخیر