چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱

ورود مجلس به یک واگذاری غیرقانونی

جمعه ۳ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب: 321415
یک عضو کمیته سلامت اداری کمیسیون اصل ۹۰ از پیگیری واگذاری غیر قانونی یک مجتمع آموزشی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: این نوع واگذاری هاغیر قانونی بوده و با همکاری وزارت صنعت و آموزش و پرورش موضوع را پیگیری خواهیم نمود.
به گزارش جهان، حمید رسایی در گفت‌وگو با تسنیم، در خصوص جلسه اخیر کمیته سلامت اداری کمیسیون اصل ۹۰ با معاونین وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، اظهارداشت: در این جلسه ابهامات مجتمع آموزشی وابسته به سازمان توسعه و صادارت مورد بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این مجتمع در سال ٧١ راه اندازی و در زمینی به وسعت ١٥ هزار مترمریع در کنار نمایشگاه بین المللی واقع شده است، افزود: ظرفیت این مجتمع حدود ١٠٠٠ دانش آموز و درآمد آن بر اساس شهریه دریافتی طی سال های گذشته مبلغ قابل توجهی است.

این عضو کمیته سلامت اداری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس گزارشات دریافتی به این کمیته متأسفانه از سال ۷۱ به دلیل عدم نظارت وزارت صنعت و معدن و تخلفاتی در این مجتمع صورت گرفته است، گفت: برخی از مدیران آموزش و پرورش در چند سال گذشته مجوز این مجتمع را از حقوقی به حقیقی تغییر داده‌اند این امر در حالی است که شرایط قانونی برای این تغییر و تحول وجود نداشته است.

رسایی اضافه کرد: همین موضوع مشکلاتی را برای مجموعه آموزشی که با هزینه بیت المال راه اندازی شده و در حال حاضر تبدیل به یک موقعیت سودآور شده ایجاد می‌کند.

وی با بیان این مطلب که این موضوع در جلسات متعدد کمیته سلامت اداری کمیسیون اصل ۹۰ با حضور مسئولین آموزش و پرورش و معاونین وزارتخانه صنعت در حال پیگیری است، گفت: امیدواریم با همکاری تمام مسئولاین مربوطه حق و حقوق دولت مورد استیفاء قرار گیرد.

رسایی اضافه کرد: البته مسئولان آموزش و پرورش طی چند سال گذشته با متخلفین برخورد کرده‌اند و وزارت صنعت هم پیگیری هایی برای احقاق حقوق دولت انجام داده است اما متاسفانه برخی اقدامات اخیر مانع اصلاح خطای گذشته شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *