جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

مشخص شدن کاردار انگلیس در آینده نزدیک

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۳
کد مطلب: 321216
سخنگوی وزارت خارجه انگلیس با اشاره به نامشخص بودن زمان دقیق معرفی کاردار غیرمقیم در ایران، گفت لندن به زودی اطلاعیه‌ای در این مورد منتشر می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مورد زمان معرفی کاردار غیرمقیم در ایران، گفت وزارت خارجه به زودی اطلاعیه‌ای در این مورد منتشر می‌کند.

وزرای خارجه ایران و انگلیس ماه قبل در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک دیدار کردند. رایزنی‌های بعد از این دیدار نهایتا به توافق دو طرف برای معرفی کاردار غیرمقیم منجر شد. ایران و انگلیس از چهار سال قبل روابط دیپلماتیک خود را به حداقل رساندند.

«مرضیه افخم» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این با اعلام اینکه ایران هفته آینده کاردار خود را معرفی می‌کند، این اقدام را اولین گام عملی در جهت بازگشایی سفارتخانه‌ها ارزیابی کرده است.

یک سخنگوی وزارت خارجه انگلیس گفت انگلیس تا چند هفته آینده کاردار غیرمقیم خود را معرفی می‌کند. وی افزود: این اتفاق ممکن است به زودی رخ دهد، اما دقیقا مشخص نیست تا چند روز دیگر.

وی با بیان اینکه بازیابی روابط با ایران «بر مبنای گام به گام» صورت می‌گیرد، گفت به همین منظور هم دو طرف توافق کردند کاردار غیرمقیم معرفی کنند. به گفته وی ایران و انگلیس در آینده در مورد بازگشایی سفارتخانه‌ها نیز گفت‌وگو خواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در مورد موضع این کشور در قبال طرحی که ایران در مذاکرات اخیر با ۱+۵ در ژنو ارائه کرد، نیز به بیانیه منتشر شده در این رابطه اشاره کرد و گفت این بیانیه «از رویکرد جدید ایران استقبال می‌کند و ضمنا به کارهای زیادی که پیش رو داریم، تصریح کرده است».
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *