پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۱۸
۱۰۰
خبر جعلی یک نماینده پس از خاطره‌سازی هاشمی و اشراقی

مسئولیت برخورد با دروغ پراکنی علی مطهری بر عهده کیست؟

چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب: 321131
مطهری مدعی شده بود که " به طور حتم دولت روحانی مصمم به معرفی توفیقی به‌ عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بود اما طبق اطلاع من رهبر معظم انقلاب با معرفی وی به‌ عنوان وزیر پیشنهادی مخالفت کرده‌اند".
مسئولیت برخورد با دروغ پراکنی علی مطهری بر عهده کیست؟
گروه سیاسی جهان نيوز: رییس مجلس شورای اسلامی در نطق امروز خود در صحن علنی مجلس اظهار داشت: در این روزها و در بحث وزرای پیشنهادی دولت شنیده شده است که به نوعی این امر و یا تغییرات آن به نظر رهبری مربوط دانسته شده که به هیچ وجه این رای درستی نیست. رهبر معظم انقلاب همیشه تلاش کرده است کارهای قوای سه‌گانه بر مبنای قانون اساسی محقق شود. طبعا وزرا توسط رئیس‌جمهور انتخاب و به مجلس برای کسب رای اعتماد معرفی می‌شوند و مجلس نیز پس از بررسی چنانچه افراد را صاحب کفایت لازم دید رای می‌دهد.

علی لاریجانی اضافه کرد: این مسائل که در حوزه کار قوه مجریه و چه در حوزه کار قوه مقننه به رهبری مربوط نیست به تصمیم قوه مجریه و مقننه مربوط است. بنده لازم دانستم تا این نکته را بیان کنم که بی‌جهت اینگونه اظهارنظرها در کشور منشاء سوء تعبیر نشود.

شاید بتوان اظهارات قاطع لاریجانی را پاسخی به شایعه ای دانست که دیروز علی مطهری نماینده تهران در مجلس پخش کرد. وی در گفتگو با سایت مجلس مدعی شده بود که " به طور حتم دولت روحانی مصمم به معرفی توفیقی به‌ عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری بود اما طبق اطلاع من رهبر معظم انقلاب با معرفی وی به‌ عنوان وزیر پیشنهادی مخالفت کرده‌اند". این اظهارات آقای مطهری مورد استقبال ویژه روزنامه های زنجیره ای و همچنین رسانه های ضدانقلاب قرار گرفت. سایت بی بی سی فارسی با انعکاس سخنان علی مطهری از آن به عنوان " دخالت مستقیم رهبر جمهوری اسلامی در فرایند معرفی وزیر علوم جدید ایران به قوه مقننه" تعبیر کرد. سایت ضدانقلابی خودنویس با استقبال از ادعای علی مطهری سعی کرد تا با استناد به آن نوعی اختلاف در حاکمیت را نشان دهد. شبکه "من و تو" با دستمایه قرار دادن این خبر خط تفرقه را در پیش گرفت و...

ادعاهای اخیر آقای مطهری در حالی است که وی پیشتر بسیاری از اصولگرایان را سیبل حملات و انتقاد خود قرار داده بود که چرا برای به کرسی نشاندن حرفهای خود به سخنان قطعی و علنی رهبر انقلاب استناد می کنند اکنون اما مطهری ادعایی را مطرح می کند که بلافاصله از سوی رییس قوه مقننه تکذیب می شود.

هنوز زمان زیادی از خاطره سازی های هاشمی رفسنجانی و نعیمه اشراقی درباره امام خمینی نگذشته است که با خبر جعلی آقازاده شهید مطهری مواجه می شویم. گرچه اظهارات جنجالی و شهرت طلبانه آقای مطهری مسبوق به سابقه است اما معلوم نیست که وی بر چه اساسی نسبتی ناروا و کذب به رهبر انقلاب اسلامی داده است. آیا می توان بر اساس شنیده ها یا تحلیل ها ادعایی درباره افراد مطرح کرد؟ براستی تا کی قرار است آقازاده ها از امام (ره) و خلفش خاطره سازی یا جعل خبر کنند و کسی کاری به کارشان نداشته باشد؟

آقای مطهری می تواند حامی دولت باشد و در مجلس نقش وکیل الدوله را بازی کند اما ایفای این نقش نباید باعث شود که ایشان اخلاق را زیر پا بگذارد یا برای توجیه اقدام دولت یا انداختن هزینه عدم معرفی فردی همچون توفیقی بر دوش دیگری خبری کذب از رهبر انقلاب نقل کند. اظهارات اخیر مطهری حکایت از مدیریت وی توسط تیمی شبه دولتی دارد که شایعاتی که قرار است نفعی به آنها برساند یا ضرری را از ایشان دور کند از زبان فردی همچون مطهری به جامعه مخابره کنند. حال آنکه رصد تصمیمات کلان نئوتکنوکرات ها در تغییر مدیریت ها نشان می دهد که ملاک اول و اصلی آنها برای انتخاب زیردستان هماهنگی کامل فکری و حزبی با آنهاست.

به موجب ماده ۲ قانون نظارت بر نمایندگان، هیات نظارت بر نمایندگان مجلس وظیفه رسیدگی به اعمال مجرمانه نمایندگان و همچنین اقدامات خلاف شئون نمایندگی را بر عهده دارد. به نظر می رسد که با توجه به سخنان شفاف و صریح رییس قوه مقننه در تکذیب ادعای مطهری، اکنون وظیفه این هیات است که با اجرای قانون، مانع سوءاستفاده از جایگاه و شان نمایندگان مجلس شود تا بدین وسیله عده ای معدود و انگشت شمار با تکرار شایعات کذب اندرونی به بیرون، شان اکثریت خانه ملت و نمایندگان ولایتمدار آن را به چالش نکشند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مجید مجد
United States
این بابا دیگه شورشو دراورده
فکر کرده چون فرزند شهیده هرچی بخواد می تونه بگه
Iran, Islamic Republic of
هیچ کس هم جرات برخورد با این رو نداره!
البته در کشور ما همه در برابر قانون مساوی هستند الا برخی آقایان و برخی آقازاده ها!!!
مصطفي
البته كه در كشور ما همه در براربر قانون برابرند ولي بعضي ها برابرترند.
از اول نباید به پسر و دختر و فامیل فلان آیت الله بودن و فلان کس بودن اهمیت میدادن!!!
مشکل مردم و مسئولینه!!! من شاگردش بودم تو دانشگاه. ایشون فقط بخاطر اسم پدرشون مطرحن وگرنه حتی بلد نیست درست درس بده و ی کلاسو مدیریت کنه! نه بنیه علمی داره نه هوشی نه اخلاقی نه...
رضا
چند گرفتی اون درس رو؟
United States
صفر
من هم توی دانشکده الهیات دانشگاه تهران دانشجو هستم باور کنید این برادرمون راست می گه, دقیقا همان طوری که گفت
United States
کلا عقده ای می زنه
سرور
وی به خاطر فرزند شهید مطهری بودن هاله امنیتی ندارد بلکه به خاطر فامیل بودن با علی لاریجانی این را برای خود قایل است و البته هم کاملا از طرف علی لاریجانی حمایت می شود.
United States
اتفاقا اصلا اینطور نیست
خودشم نماینده مجلسه خلاصه
سینا
Iran, Islamic Republic of
هر چی مشکل توی این مملکت داریم از همین آقازاده‌ها هست.
دیگه به جایی رسیده که نوه و احتمالا بعدها نتیجه و ندیده و... هم مشکل ساز شوند
... به قول خودش
United States
سخت نگیرید آقای توفیقی رفیق شفیق اقای مطهری هستن
راوي
Iran, Islamic Republic of
باسلام
علت اين همه سكوت درمقابل اين فرد بي صلاحيت... چيه اگه قانون از پس اين فرد بر نمياد بسپارديش به مردم تا بيشتر از اين سبب خدشه دار كردن نام شهيد مطهري نشود . ..
...
Iran, Islamic Republic of
درود بر مطهری - سلام بر توفیقی
Iran, Islamic Republic of
بگو درود بر صداقت. این شعار دولت راستگویان است نه اینکه از قول دیگران سخن مجعول بگوییم
مرگ بر دشمنان اسلام و نظام
United States
موافقم حاجی
ازکدوم درودها !!!!!!!!!
درود غیروطنی رو حتماًمیگی استاد !!!
Latvia
برو بشین بابا به قول علی دایی البته !
Latvia
شاید ایشون هم مثل اون بنده خدایی که امام رو خواب دیده بود خواب دیده باشند
United States
از منفی های داده شده مشخصه چقدر جفتشون خوبن!
آقای مطهری شرمت باد حالا که احمدی نزاد نیست میخواهی ...
جهان نیوز

این گونه برخورد شما به صلاح نیست و تسویه حساب سیاسی می کنید
سید کحمد محسن
اشتباها منفی زدم
دروغ؟؟؟؟؟
حقیقت تلخه
...!!! خدايا ما را از دست اين...نجات بده
نمی دونم چرا هر وقت مطهری اظهار فضل می کنه یاد "مادر عروس" میفتم؟!!
عباس
Iran, Islamic Republic of
كمتر فرزند عالمي يافت ميشود كه همچون پدرش باشد توقع زيادي نبايد داشت به قول شاعر .
پس چوندارد نشان از پدر .....
مسعود
پسر نوح با بدان بنشست / خاندان نبوتش گم شد

نبود پدر بالا سر این پسر نتیجش همین میشه دیگه انتظاری غیر از این نداریم از این...
محسن
یکی بیادتا... که دیگه از این اظهار نظرهای مسخره نکنه......
عجب گرفتاری شدیم بخدا......هرچی داریم میکشیم از این اقازاده های ......است
Iran, Islamic Republic of
رونوشت:
رییس محترم مجلس
مدعی العموم
تشکلهای دانشجویی
کمیسیون اصل نود
Iran, Islamic Republic of
خدا لعنت کنه کسی را که شهید مطهری را از این امت گرفت . تا علی آقا هم زیر سایه پدر بزرگ می شد.
ایرانی
علی مطهری می داند که در بین اصول گرایان دیگر پایگاهی ندارد با این حرفها به دنبال پایگاهی در بین اصلاحطلبان می باشد ...
Finland
آنها که قران را خوانده اند با قضیه پسر نوح کاملا آشنا هستند و هر که ایرانی است این را هم میداند که " گیرم پدر تو بود فاضل - از فضل پدر تو را چه حاصل "اینکه ایشان پسر شهید مطهری هستند ، باشد اینکه ایشان برادر خانم آقای لاریجانی مجلس هستند ، باشد و اینکه ایشان دکتری فلسفه دارند ، باشد همه اینها چه امتیازی برای ایشان ایجاد میکند؟ بصیرتشان را بالا میبرد ؟ عقلشان را بیشتر میکند ؟‌تجربه ای هم که ندارند چه چیزی دارد که اینهمه حرف های صد من یک غاز را میزند و برای خودش و نظام اینهمه حاشیه درست میکند ؟
به نظر میرسد که ایشان هنوز درک درستی از نظام ولایتی این مملکت ندارد آیا این فرزند همان پدری است که در عمل و کلام و قدم و قلم کاملا ولایتمداریش بر همگان تاریخ روشن است والله اینطور نیست فرزند ژنتیک است ولی فرزند معنوی ایشان نیست یاوه های ایشان در لجبازی با احمدی نژاد در مجلس قبل چنان زیاد شده بود که ما را یاد تبلیغات تن تاک تلویزیون می انداخت یعنی اصلا دیگر میل به شنیدن آن نداریم هرچند شاید جاهایی هم درست میگفت ظاهرا در فرهنگ ایشان سر بالایی حرف زدن یا همان خواندن ابوعطا عادی است ولی مصرع اول را نفهمیده اند و انهم وقتیکه آب سر بالا برود میتواند ابوعطا بخواند نه انیکه در مملکتی که ولایت فقیه مسلم دارد و همه ارکان نظام به درستی به کارشان مشغول هستند باید اینهمه حرف نابجا زد ؟ میگفتند که فلانی دیگر شورش را در آورده شاید مصداق همین ایشان باشد ؛ راستی هیچ دقت کرده اید که چرا ایشان همیشه آنطرفی غش میکند ؟ بلوغ فقط در جسم نیست بلکه بهترین شکل بلوغ در رفتار انسانهاست که خداوند در این راه اسوه حسنه ای را مطرح کرده است کجای ادبیات این پریشان به ادبیات اسوه حسنه معرفی شده قران حضرت رسول الله (ص) نزدیکی دارد ؟
...
این عنصر ب...به چه حقی باید سنگ پراکنی کند؟
از کجا معلوم .... دروغ نمیگه
ایمان
اگر برخورد قاطع با این مردک نشود ، آرمان قانون برای همه یکسان است زیر سوال میرود.
مطهري نماينده واقعي مردم و يك انسان آزاد انديش به تمام معناست.
سرور
یا معنی مردم را نمی دانی یا معنای واقعی یا معنای انسان و یا معنای آزادگی و شاید هم معنای اندیشه.البته ممکن اسه معنای هیچکدام را.
حميد
عجب جماعتي هستين شماها....
نمایندگان محترم هر چه سریعتر نسبت به اخراج این نماینده از مجلس اقدام کنند
عبدالله
متاسفم برای کسی که این همه ادعا داره
مطهری....
...
متاسفانه این دو نفر به نفوذی در بین اصولگراها تبدیل شده اند...
...
چرا ت... و م... رو حذف کردی از کامنت من؟؟؟
.....و......فکر کنم خیلی گردن کلفتند
حسين
... اين اقا دوباره مثل هاشمى ...شايعه سازى ميكنه
هرکس به قصد تشویش اذهان عمومی یا مقامات رسمی اکاذیبی اظهارنماید...یا اعمالی را برخلاف حقیقت به مقامات رسمی نسبت دهد...باید به حبس ازدوماه تا دوسال و یاشلاق تا74ضربه محکوم شود
ماده698قانون مجازات اسلامی کتاب تعزیرات
MAHDI
خواهشا حرف های این علی مطهری رو جدی نگیرید. حرف ..زیاد میزنه. ع...
مجید
Iran, Islamic Republic of
آقای مطهری! من شما رو در گمراهی کاملاً آشکار میبینم.
آقاي مطهري صندليهاي شيك و نرم مجلس همچنين مزاياي ديگر آن به دهنش حسابي مزه كرده و گذشته از آن راه و چاه سياست بازي را هم تا اندازه اي ياد گرفته كه چگونه از آب گل آلود ماهي دلخواه خود را بگيرد !!!!...
کلا ایشونو جدی نگیرید، برا خندس
واقعانگاه قیافش کن
Germany
حالا به قيافه كسي كه نميشه ايراد گرفت....
نصر
Iran, Islamic Republic of
دوستان
... انها را توجیه میکردید و به خورد مردم میدادید ...حالا موضوع را از مطهری چشم پوشی کنید
نويد
مطهري حقيقت طلب است نه مصلحت انديش!
mt
مطهری شعور سیاسیش و....
بله از نظر شما البته
مزاح نفرمایید ب....
مطمئن باش آقای مطهری درست می گوید....
رضا
پس به قول خود آقای دکتر مطهری پو....ز (کلام شیرین دکتر به آقای ک...)
United States
خیلی ناراحت نباشید قافیه از دست دادید شما همش 10درصد جامعه هستید دور بعد مابقی که درانتخابات شرکت نکردند شرکت میکنند درصد تان مشخص میشه هرچند 10درصد واقعی وفعال هستید
تاجیک
ماقریب به 49درصدیم و شما با دوپینگ 51
بنده به دکتر قالیباف رای دادم اما یک موی جلیلی رو با هزارتا...عوض نمیکنم
Iran, Islamic Republic of
مسئولیت سخنان بی سرو ته این آقای....
یعنی میخوای بگی 90درصد بقیه م...
Iran, Islamic Republic of
یکی از این داداش بپرسه که اصالت دمکراسی را از کجایشان درآورده اند؟؟؟؟؟
ابوذر
Saudi Arabia
اولا این 10 درصد و از کجا آوردی؟؟؟؟
دوما درصد مهم نیست. مهم تقوای الهی است که متاسفانه بیشتر جنبش سبزیها ندارند و دل در گرو شیطان بزرگ دارند
بابک
Iran, Islamic Republic of
...
تقصیر... سایر مطبوعات چی هاست که به حرفای بی ارزش وی می پردازند .
دنبال مطرح کردن خودشه و شما هم بی جیره و مواجب این کار را براش انجام می دید
علی
اول تعیین کنیدمسئولیت دروغهای رئیس...کیست؟تا بعد بریم سراغ آقای مطهری!
برخورد؟؟؟؟
دیگه نزن این حرفو
مگه با نماینده ها میشه برخورد کرد ؟؟؟ اینا مصون تشریف دارن
تازه این آقا ، آقازاده هم هستن .
بار آخرت باشه این حرفو میزنی
Canada
متاسفم همین
سلام خدمت همه
ماجراي شهيد مطهري و علي مطهري دقيقا بر عكس داستان ...
این آقا از گفتن این حرف ها چه نیتی داشته؟ به نظر من از 2 حال خارج نیست:
1. این یک گاف سیاسی بوده و اشتباها این حرف را زده؟!!
2. می خواسته به افکار عمومی القا کنه که رهبر معظم انقلاب در تصمیم گیری های سران قوا دخالت می کنه؟
حالت اول که از همچین انسان سیاستمداری!! بعیده. می مونه حالت دوم که به نظر من بابت تشویش اذهان عمومی و سیاه نمایی در امر دمکراسی موجود در کشور باید سخت مجازات شود
حرف درستی گفته حتما اینگونه بوده که توفیقی معرفی نشده
واگذار علی مطهری به دکتر سلام که می گفت تو آفسایده
افشین
شما داغ واقعیتی که مطهری در مورد اصولگرایان را گفته دارین .
درود بر مطهری
محسن
می دونم جهان این کامنتو نمی ذاره چون باید موافقش نظر بدی تا بذاره ما یادمون نمی ره که همین نماینده ها و خوانندگان سایت جهان نیوز که آقای مطهری ...
مطهری باید به دلیل تشویش اذهان عمومی از سوی مدعی العموم مورد مواخده قرار گیرد وبا او همان رفتاری را کرد که به جوانفکر شد. مگر اینکه افراد در مقابل قانون جایگاه متفاوت داشته باشند.
دروغ پراکنی بدی بود
Iran, Islamic Republic of
درود بر علی مطهری....
Iran, Islamic Republic of
مسئولیت سخنان ....
Iran, Islamic Republic of
مسئولیت سخنان بی سرو ته این آقای نسبتا بی کلاس با بنده است....
مسعود
جز ابراز تاسف براي اين يارو چيز ديگري نميشود گفت
....
اون وقت که اسم ایشون مطرح شد من گفتم خدا کنه اونقدر که ...
مطهری بای بای
مجید
ایشان قصد دارند هرزچندگاهی بااین سخنان خودرادرکشورمطرح کنند تابتواننددرآینده بهره برداری کنند.احتمالا قصددارند رييس جمهورشوند
آقای مطهری شما به عنوان متفکرترین انسان زمین و حتی مریخ و مسلط ترین و عامل ترین فرد به آموزه های شهید مطهری دارین آبروی پدر را کاملا می برید...
Iran, Islamic Republic of
مردم تهران حواسشان در انتخابات بعدی جمع باشه تا این عنصر...را به مجلس نفرستند
Germany
ظاهرا برعهده ...
United Kingdom
بر عهده خود مردم....
دروغ گفتا....
میثم
... زیاد داره حرف میزنه حالا چون پسر شهید مطهری هیچی نباید بهش گفت...
درود بر افرادی که جلو علی مطهری ایستادند
گیسوکاتوزیان
در هر صورت بعضیا در فکر تخریب جناب مطهری هستند!! یسری افراد کامنت گذاشتن ک چون پدرنداشتند اینطورشدن!!ک این نشان از بی خردیء این افراد داره!! واقعا متاسفم!! مادر آقای علی مطهری گفتن ک ایشون دربین فرزندانشون نزدیک ترین اخلاق ب مطهری بزرگوارو دارن! بدون اطلاعات نحرفید!!!!!!! اطلاعا
Latvia
وکیل الدوله رو خوب اومدی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم برای علی مطهری
طباطبایی
سلام این امرهم از عبرت های روزگار است کسی که تا دیروز به دیگران می گفت وکیل دوله امروز خودش شده وکیل دولت
اصغری
Iran, Islamic Republic of
دروغگو دروغ می گوید این تعجب ندارد .
علي
تا زماني كه ملاحظه‌ي شهيد بزرگوار مطهري در كاره هيچكس برخوردي نخواهد كرد! كمااينكه صدقه سري اون بزرگوار هم راي آورد!!!!!!!!!!!!!