چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۱۴
۳۵

«صداقت آمریکایی»‌ بر دیوار‌های تهران+عکس

سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۲
کد مطلب: 320879
پوسترهایی با عنوان «صداقت آمریکایی» با نصب بر پل‌های هوایی عابر پیاده و در و دیوارهای شهر تهران واکنشی به ماهیت مذاکره با آمریکا است. یکی از طراحان می‌گوید: زبان هنر در بیان ماهیت مذاکرات، گویاتر و اثرگذارتر از هر چیز دیگری است.
«صداقت آمریکایی»‌ بر دیوار‌های تهران+عکس
به گزارش جهان، از صبح امروز پوسترهایی بر در و دیوار شهر تهران و پل‌های هوایی با عنوان «صداقت آمریکایی» منتشر شده که بیانگر نگاهی خاص به ماهیت مذاکره آمریکا با دولت ایران است.

پس از روی کار آمدن دولت حسن روحانی مذاکره با آمریکا یکی از محورهایی بود که در جریان سفر رئیس دولت یازدهم به نیویورک سروصدای زیادی در دنیا به پا کرد. گفتگوی خبری سوزان رایس پیش از هر گونه اعلام مذاکره دولت‌های آمریکا و ایران از سوی دولت روحانی بمبی بود که در میان رسانه‌های دنیا منفجر شد. او اعلام کرد که پیرو درخواست دولت ایران گفتگویی میان حسن روحانی و باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است. ادعایی که خیلی سریع صحت آن از سوی مقامات ایرانی زیر سؤال رفت.


رئیس جمهور روحانی پس از بازگشت به ایران در شرح گفتگوی خود با اوباما ابتدا عنوان کرد که تماس از سوی آنان با موبایل نماینده ما صورت گرفت و گفتند که اوباما پشت خط است و می‌خواهد صحبت کند. او اعلام کرد که در گفتگوی خود با رئیس دولت آمریکا بر حفظ حقوق هسته‌ای ملت ایران تأکید داشته است. پیش از آن گفتگویی در حاشیه سفر هیئت ایرانی به نیویورک میان محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جان کری وزیر خارجه آمریکا صورت گرفته بود.

چند روز پیش هم مذاکرات ژنو برگزار شد. دولت‌های عضور ۵+۱ و متقابلاً دولت ایران بسته‌های پیشنهادی برای یکدیگر برده بودند. بسته‌هایی که تیم ایرانی تمایلی به رسانه‌ای شدن ماهیت آن در شرایط فعلی نداشت. هر چند که این موضع با انتقاد برخی رسانه‌ها در مقایسه با عملکرد تیم سعید جلیلی مواجه شده بود.


طراحی این تصاویر که در سطح شهر تهران منتشر شده است، واکنشی خودجوش به ماهیت مذاکره با آمریکا عنوان شده است. این تصاویر با حمایت سازمان رسانه‌ای اوج و توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی شده است. یکی از دست‌اندرکاران این پروژه به خبرنگار تسنیم می‌گوید: "قائل به این هستیم که زبان هنر خیلی بیشتر از بیانیه‌های سیاسی در معرفی و بیان ماهیت دشمنان ما قدرت و اثرگذاری دارد. هدف ما از طراحی این تصاویر این است که صداقت و راستگویی مذاکره با آمریکا را آزادانه برای مردم به تصویر بکشیم."

نکته‌ای که در این تصاویر جالب توجه است این است که هر چند طرف آمریکایی مذاکره کننده با نماینده جمهوری اسلامی در بالای میز ژستی دیپلماتیک گرفته اما در زیر میز همچنان از ابزار خشونت و سلاح‌هایی که به سمت مقام ایرانی نشانه رفته استفاده می‌کند. چیزی که شاید با توجه به سخنان اوباما بعد از گفتگو با روحانی بی ارتباط نباشد. آنجایی که گفت برای گفتگو با ایران به نظر متحدان منطقه‌ای خود خصوصاً رژیم اشغالگر قدس اهمیت می‌دهند. اوباما گفته بود گزینه نظامی در برابر ایران همچنان بر روی میز است.


برخی کارشناسان سیاسی معتقدند که اوباما درباره ارتباط با ایران هیچ اختیاری از خود ندارد و این لابی صهیونیست‌هاست که در آمریکا حرف اول و آخر را می‌زند. برخی دیگر معتقدند که تلاش امروز آمریکا برای ارتباط با ایران به دلیل شکست سیاست‌های این دولت در منطقه، خصوصاً در عراق، افغانستان و سوریه است. مسائلی که حیات رژیم صهیونیستی را بیش از هر چیز دیگری تهدید می‌کند. در مقابل برخی دیگر معتقدند که دولت آمریکا به دنبال این است که به دنیا القا کند که ایران، به عنوان حکومتی که به سردمداری مقاومت و ایستادگی در دنیا معروف شده‌ است را هم "بر سر عقل آورده و وادار به مذاکره با خود" کرده است. «دست چدنی در زیر دستکش مخملی» تعبیر ماندگاری بود که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره موضوع مذاکره با آمریکا مطرح شد.


ظریف، وزیر خارجه ایران پیش از این در گفتگوی ویژه خبری گفته بود مذاکره برای مذاکره هرگز مطلوب دولت ایران نیست. به شرطی تن به مذاکره می‌دهند که شرایط برابر و نتیجه آن برد-برد برای دو کشور باشد.

سال‌های گذشته نیز تصویری با ماهیت دریافت امان‌نامه از اوباما و شمر بار دیگر در مقابل مسئله ارتباط با آمریکا ایستادگی کرده بود. تصویری که واکنش جالب توجه رسانه‌های خارجی را در بر داشت.


پیش از این طراحی‌های دیگری با عنوان «هنوز ادامه دارند» با محوریت پیوند روحیه جهادی میان رزمندگان دفاع مقدس و جامعه امروز ایران در مشاغل و پیشه‌های مختلف در هفته دفاع مقدس، در شهر تهران منتشر شده بود.
مرجع : تسنیم
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بهره گیری از هنر یعنی این. بسیار زیباست. لذت بردم. این موضوع جای کار هنری زیادی داره
دم قالیباف گرم
فرض کنید اگه محسن هاشمی شهردار میشد !!!
مضمون پوسترها عوض میشد!!!
مجید مجد
United States
داشتن صداقت آمریکا مثل این می مونه که بگیم صد در صد ایران قهرمان جام جهانی می شه و همه تیم هارو می بره و اگر رحمتی دعوت بشه هیچ گلی هم نمی خوره
Iran, Islamic Republic of
همش دور ریختن بیت المال مسلمین و توهین به شعور ملت
Iran, Islamic Republic of
چرا رفیق آزاد اندیش؟
ببخشید که به شعور شما توهین شد!
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اينقدر نگو توهين به شعور ملت كه حالم بهم مي خوره ملتي كه تحت تاثير تبليغات دروغين و با ئعده هاي پوچ فريب ميخورد و آزموده را دوباره مي ازمايد از چاله در آمده و خودش را به چاه مي اندازه كدام شعور ... ولمون كن بابا مردم زير چرخهاي تراكتور گراني له و لورده شدند اوقت رئيس جمهور شون دستشو پيش كدخداي جهان دراز مي كنه بجاي اينكه پيش خدا دراز كنه
کریم
هم وطن!
توهین رو خانم شرمن کرد که گفت :"فریبکاری در ژن ایرانیان است"
علی
منظور از "با ما باش" آمریکا این است که نوچه آنها باشیم ، "تا در امان باشیم"؟
شاید هم منظورشون اینه که مثلا اگه نوچه ما باشید بهتر از اینه که نوچه روسیه یا چین باشید الله و اعلم
United States
اگر آمریکا معاویه باشد که هست ، صلح هم باید صلح حضرت امام حسن ع باشد تا صلح مقتدرانه ای انجام شود.
سرور
خودت فهمیدی چی گفتی!
عباس موسوی
Iran, Islamic Republic of
تا همین الانشم مفاد صلح امام حسن (ع)کاملا مشخص نیست .یعنی تاریخدانان رو مفاد با هم توافق ندارند .
بعد شما چطور با جهل نسبت به صلح امام حسن (ع)می گی باید این صلح صورت بگیره .اصلا تا حالا چند کتاب در مورد صلح امام حسن (ع)و شرایطش خوندید ؟
طرح های خیلی بهتری هم بودند اینا خیلی فجیعند
شما بلدی برو کارکن
خيلي پرمعنا بود..كاشكي اينور هم يه هاله نور مي ذاشتين
یه نمونه از بدیهای چین وروسیه روبگو
فقط روسیه نه شوروی سابق
خداییش عقل هم خوب چیزیه شماها چطور بااین مغز فندقیتون تحلیل سیاسی میکنید ؟دشمن قدیمیو که 34ساله علنی تو روی شما دشمنی میکنه تازه نارو هم زده برادوستی انتخاب میکنید ولی کسی وکه هنوز دشمنیشو ندیدید حتی گاهی اوقات دوستی هم داشته دشمن میکنید ؟ما دشمن تراشیم یا شما ؟
Iran, Islamic Republic of
دست قالیباف درد نکنه
ايراني
آفرين به دلاور مرداني که آبرو و عزتشان را که در ازاي خون شهيدان و روزي صدها بار مردن و زنده شدن جانبازان به دستشان رسيده را با هيچ چیز عوض نميکنند.
نه اینکه بقیه قدرتهای بزرگ توی کارشون خیلی صداقت دارند هنوز قصه اس 300های روسیه رو فراموش نکردیم سهم دریای خزر و عهدنامه های رنگاوارنگشونم که معرف حضور همه تون هست
یک نفر که انگلیسی می داند لطفا عبارت انگلیسی را ترجمه کند
اینها را می توان نشانه جهل و نادانی برخی دانست که به واسطه انديشه های مسموم خود ، سعی در مسموم کردن افکار جامعه دارند ، البته اين افراد دو طبقه هستند يکی افرادی که خداوند جهلشان را به دانایی سوق دهد و طبقه ديگر کسانی که از اين قبال منفعت و سود بسیاری به جيب می زنند و اين رابطه دکانشان را کساد خواهد کرد .
خدا شما جاهل های مدعی عقل و کی هدایت میکنه ؟شما ها افتاب وانکار میکنید دم از عقل میزنی ؟منفعت رابطه باامریکا توجیب شما پولداراس
در قبال کارهایی که روسيه و انگليس برای ايران کردند و در مقايسه با آنها ، آمريکا هيچ کاری نکرده
چرا به جای اينکه به سمت روسيه بريم تا مثل کشورهايی چون آلمان شرقی و کره شمالی و رومانی و بلغارستان و . . . بشيم به سمت آمريکا نريم تا مثل آلمان غربی و ژاپن و کره جنوبی و ... بشيم
سرور
شاید هم افغانستان و عراق.
Iran, Islamic Republic of
ظاهرا شعار نه شرقی نه غربی را هم بکلی فراموش کرده ایم. مگر قرار است حتما به سمت کسی رفت؟!!!!
ما مي خوايم به سمت هيچكس نريم فقط به راه راست لاشرقيه و لاغربيه
هی لباس راه راه تنت کردی فکر کردی نمیشناسیمت
هزینه این تبلیغات از کجا تامین میشه؟
Iran, Islamic Republic of
سلام

باز اصل مطلب رها شد، رفتید تو حاشیه؟!!

دستشون درد نکنه واقعا.....امروز در اتوبان شهید همت دیدم، خیلی عالی بود.
کار وحشتناک روحانی در کرنش به اوباما تمام ابهت و عظمت ایران اسلامی را شکست و خون شهدا را بر باد داد . او باید رسما از مقام معظم رهبری و خانواده شهدا و جانبازان و کل ملت ایران عذرخواهی کند .
محمد حسین
از این کار های ارزشی و انقلابی باز هم انجام بدهید
خدا قوت
mohamad sadegh
Russian Federation
در یک کلام خیلی خوب بود .
اسماعیل منوچهری
Russian Federation
ما باید از شهدا یاد بگیریم که اقتدار و عظمت داشتند در برابر دشمن دیرینه مردم ایران یعنی دولت آمریکا.. نه از زبونی و اظهار ضعف بعضی دشمن شاد کن ها... جنایات دولت آمریکا علیه مردم ایران یادمون نره: زدن هواپیمای مسافربری ایرباس،حادثه طبس،کشتار حجاج ایرانی در عربستان،حمایت از جنایات ریگی،کودتای 28 مرداد و بازگرداندن شاه در آن سال 42،حمایت از صدام در جنگ تحمیلی و هزاران جنایت دیگه..