جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

انفجار خط لوله گاز در خوزستان

سه شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۲:۰۹
کد مطلب: 319723
انفجار خط لوله گاز در یکی از روستاهای شهرستان رامشیر در استان خوزستان، باعث به لرزه درآمدن این شهر که در 20 کیلومتری محل حادثه قرار دارد شد.
به گزارش جهان به نقل از مهر، ساعت پنج  بامداد امروز سه شنبه خط لوله انتقال گاز 40 اینچی در روستای «شعیته» واقع در 20 کیلومتری شهرستان رامشیر باعث آتش سوزی مهیب در این منطقه شد و شدت انفجار به حدی بود که شهرستان رامشیر به شدت لرزید.
 
در اثر این انفجار دود غلیظی ناشی از این انفجار و آتش سوزی به آسمان برخواسته است و باعث نگرانی برخی روستاهای اطراف نیز شد.
 
فرماندار رامشیر نیز با تائید وقوع این انفجار توضیح داد: ساعت پنج بامداد امروز خط لوله انتقال گاز 40 اینچی از منطقه عملیاتی شهید محمدی اهواز به پالایشگاه گاز بید بلند در میانکوه منفجر شد.
 
حمید سیلاوی افزود: این لوله 42 سال قدمت دارد و در سال 1349 در زمین کاشته شده است و طبق گفته مسئولان این لوله فرسوده و کهنه است که ابتدا گاز آن نشت کرده و بعد بنابه دلایلی نامعلوم منفجر می شود که شدت انفجار آن به گونه ای بود که صدای مهیب آن به شهرستان رامشیر نیز رسید.
 
وی افزود: خوشبختانه این لوله گاز شیرین را منتقل می کرد ولی اگر گاز آن ترش بود شدت انفجار بیشتر می شد. انفجار نیز در عمق 130 سانتی متری زمین رخ داده است.
 
سیلاوی تصریح کرد: خوشبختانه به محض وقوع این انفجار نیروهای امدادی شهرستان رامشیر به سرعت وارد عمل شدند و بعد از بستن شیرهای دو طرف این لوله، در عرض دو ساعت این آتش سوزی را مهار کردند.
 
فرماندار رامشیر عنوان کرد: در این انفجار روستاهای اسلام آباد و جادر آباد نیز به نوعی درگیر تبعات این انفجار شدند.
 
سیلاوی تاکید کرد: خوشبختانه این آتش سوزی خسارت جانی به همراه نداشت.
 
وجود لوله های فراوان انتقال نفت و گاز در شهرهای مختلف استان خوزستان به خصوص شهرهای نفتخیز باعث شده است بارها این لوله ها منجر شده و خسارتهای مالی و جانی ایجاد کنند.
 
اغلب لوله های موجود در خوزستان از قدمت بالایی برخوردار هستند و فرسوده شده اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *