پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

مهرعلیزاده گزینه جدی یک استانداری

شنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب: 318966
محسن مهرعلیزاده، گزینه جدی دولت برای استانداری آذربایجان شرقی است و قرار است این هفته به هیئت دولت معرفی شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محسن مهرعلیزاده گزینه جدی دولت برای استانداری آذربایجان شرقی است که بر اساس مصاحبه های نمایندگان استان، وی نسبت به گزینه های دیگر دولت، شانس بیشتری برای جلب نظر سایر نمایندگان و نماینده ولی فقیه در استان را دارد و احتمالا در این هفته به هیئت دولت معرفی می شود.

بر اساس این گزارش، محسن مهر علیزاده، متولد ۱۳۳۵ شهرستان مراغۀ آذربایجان شرقی است.

وی لیسانس و فوق لیسانس مهندسی مکانیک را تا سال ۶۲ در دانشگاه تبریز به اتمام رساند و سال ۱۳۷۶مدرک دکتری اقتصاد مهندسی خود را از دانشگاه تیلبرگ و دکترای مدیریت مالی را از دانشگاه تهران دریافت کرد.

سوابق اجرایی مهرعلیزاده را از اول انقلاب تاکنون، می توان به سوابق زیر اشاره کرد:

۱.مؤسس جهاد سازندگی و هیئت‌های هفت نفره در آذربایجان شرقی؛ ۱۳۵۸ الی ۱۳۶۰

۲.عضو هیئت مدیره و قائم مقام مدیر عامل شرکت اتومبیل سازی سایپا ؛ ۱۳۶۱ الی ۱۳۶۳

۳.مدیر صنعتی و بهره برداری گروه خودرو سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛ ۱۳۶۳ الی ۱۳۶۴

۴.معاون صنعتی و بهره برداری وزیر صنایع سنگین و عضو هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران؛ ۱۳۶۴ الی ۱۳۶۹

۵. رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل سازمان عمران کیش ؛۱۳۶۹ الی ۱۳۷۱

۶.معاون امور نیروگاه‌های سازمان انرژی اتمی‌؛۱۳۷۲ الی ۱۳۷۴

۷.رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری شاهد؛۱۳۷۴ الی ۱۳۷۶

۸.استاندار خراسان؛۱۳۷۶ الی ۱۳۸۰

۹. معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان تربیت بدنی ازسال۱۳۸۰ الی ۱۳۸۴

از دیگر سوابق مهرعلیزاده، یک سال و نیم حضور در جبهه‌های جنگ تحمیلی، عضویت در هیئت مؤسس انجمن مهندسین مکانیک ایران، عضویت در هیئت مؤسس جمعیت حمایت از مردم فلسطین، همکاری در ستاد انقلاب فرهنگی در سال‌های نخستین تشکیل آن، ایجاد و توسعه شرکت صنعتی منطقه آزاد کیش، برنامه ریزی آغاز مجدد فعالیت ساخت نیروگاه اتمی‌بوشهر و انجام عملیات مربوطه (پس از ۱۴ سال توقف در سال ۱۳۷۲، توسعه روابط اقتصادی استان خراسان با کشورهای مختلف جهان.

وی دیدگاه‌هایی هم در اداره امور سیاسی و اقتصادی دارد که در زمینه اقتصادی معتقد است، اگر در اداره کشور با نگاه ایالتی به ویژه از دیدگاه استقلال اقتصادی به مناطق مختلف کشور نگاه کنیم خیلی از مشکلات منطقه ای و ملی حل می‌شود.

مهرعلیزاده در زمان انتخابات ریاست جمهوری که شرکت کرده بود، گفته است: «نخواهیم گذاشت آنهایی که دامنشان به آقازاده بودن و آقازاده پروری، سوء استفاده کلان از بیت المال، به لذات و شهوات و تفریحات سوئیس و تجارت خانه‌های آن طرف آب آلوده است، خودشان و خانواده شان یک بار دیگر بر سرنوشت این ملت حاکم شوند.»

وی در زمینه ارتباط با رسانه ها هم گفته که همیشه سعی کرده ام با رسانه‌ها تعامل خوبی داشته باشم. اهالی قلم و رسانه به راحتی از ما انتقاد می‌کردند و البته ما هم تا جایی که می‌توانستیم از نظرات آنان استفاده می‌کردیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *