سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 23 Apr 2024
 
۱

از مدال جانبازی تا عشق به سربازی

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب: 318763
شهید زنده هشت سال دفاع مقدس با بیان این‌که انسان در قفس جسم خلاصه نمی‎شود، گفت: ارواح مطهره که واژه‎های «ثم استقاموا» را به زیبایی معنا کردند جز با لقای پروردگارشان آرام نمی‎گیرند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، هیچ‌کس بدون دعوت نمی‎تواند وارد میهمانی شهدا شود، تا خودشان نخواهند پاهایت یارای حرکت برای حضور ندارد، نزدیک می‎شوم، زینبیه خواهران و مسجد حضرت اباعبدالله‎الحسین (ع) مملو از جمعیت شده و جایی برای نشستن نیست، عده‎ای خارج از مراسم در صف ایستاده‎اند تا به ندای میزبانانی که قریب به 70 شهید پرنام هستند لبیک بگویند، مقابل درب ورودی جمله‎ای با این مضمون که «با ذکر صلوات شهدا را شاد کنید» خودنمایی می‎کند در این هنگام صدای بلندی دهان‎ها را معطر به نجوایی دل‎انگیز می‎کند «اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم».
 
پس از گذشت لحظاتی، آیه‎های روح‎بخش قرآن کریم شروع برنامه را حکایت می‎کند، حس و حال عجیبی حاکم شده چراکه دوازدهمین یادواره شهدای خیابان ایرانمهر قرار است با سخنرانی یک شهید زنده روایت شود، بزرگمردی که چندین بار تا مرز شهادت پیش رفت و حتی بدنش سرمای سردخانه را چشید و چندین بار تا پای دفن شدن نیز رفت اما عمرش به دنیا باقی ماند تا اینک برایمان از جانفشانی آن روزها بگوید تا نسل‎های امروز و دیروز و حتی آینده از سخنانش درس‎ها بیاموزند.
 
شهدا رفتند تا چراغ اسلام در این دنیای تاریک و ظلمانی خاموش نشود
 
محمود رفیعی شهید زنده کشورمان و یکی از یادگاران هشت سال دفاع مقدس اینک مدال جانبازی بر سینه دارد و ترکش نامردمان شیطان صفت بر نخاع این سرباز ولایت سکنی گزیده تا درد و رنج را تحمل کند اما زیر بار فشارِ دشمنان خم نشود آری درس‎هایی که امروز من و تو باید یاد بگیریم این است که فرمان خدا و ولی‎امرش را در صحنه عمل نشان دهیم.
 
جمعیت زیادی برای گوش جان سپردن به سخنان خاطره‎گویی دوران دفاع مقدس گردهم آمدند و این حضور پررنگ نشان می‎دهد که شهدا در قلب‎های مردم جاودانه‎اند.
 
صدای تانک و رگبار همه ما را به دوران جنگ می‎برد و حس آن روزها در وجودمان شعله می‎زند، سخنان رفیعی با آهنگ جبهه و جنگ تلاقی پیدا می‎کند و خطاب به حاضرین می‌گوید: شهدا رفتند تا چراغ اسلام در این دنیای تاریک و ظلمانی خاموش نشود آن‌ها رفتند تا زمینه ظهور امام عصر (عج) فراهم شود.
 
مومنان نباید حقیقت وجودی خود را به کمتر از خدا بفروشند
 
شهید زنده هشت سال دفاع مقدس می‎افزاید: شهیدان آنقدر با عظمت هستند که قلم و بیان از مقام والای آن‌ها عاجز است و هیچ واژه‎ای نمی‎تواند اهمیت آن راهی که رفتند به شایسته‎ترین وجه پاسخ بگوید.
 
رفیعی با بیان این‌که انسان در قفس جسم خلاصه نمی‎شود بلکه روح بلندی دارد، افزود: ارواح مطهره که واژه‎های «ثم استقاموا» را به زیبایی معنا کردند جز با لقای پروردگارشان آرام نمی‎گیرند.
 
وی با تاکید بر این‌که مومنان نباید حقیقت وجودی خود را به کمتر از خدا بفروشند، اظهار داشت: کسی که پای مکتب اسلام بزرگ شده باید بزرگ شمرده شود اگر غیر از این باشد متضرر خواهد شد.
 
هر انسانی در زمان امام عصر خویش آزمایش می‎شود
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با تاکید بر این‌که هر انسانی در زمان امام عصر خویش آزمایش می‎شود، اظهار داشت: میدانِ آزمایش فراخ است و هر کسی می‎تواند وارد این گود شود اما باید دید چه افرادی از آن سربلند بیرون می‎آیند.
 
رفیعی فرهنگ ایثار و شهادت را در مرتبه‎ای باارزش یاد کرد و افزود: شهدا به جبهه‎های حق علیه باطل نشتافتند که به بهشت بروند بلکه رفتند تا دین، امامت، ولایت و ارزش‎ها حفظ شود.
 
وی با بیان این‌که وظیفه مردم این برهه بسیار سخت‎تر از همه ادوار تاریخ است، متذکر شد: انسان‎ها در همه حال آزمایش می‎شوند و باید بدانیم که هر لحظه در معرض امتحان هستیم مبادا کاری کنیم که سبب شود امام عصر (عج) در غیبت بماند.
 
در مسیر انقلاب اسلامی بسیاری سرها بر زمین افتاد تا سربلند بمانیم
 
شهید زنده هشت سال دفاع مقدس با تاکید بر این‌که امام زمان (عج) وسیله آزمایش مومنان است، اظهار داشت: باب آزمایش هیچ وقت بسته نیست اکنون همه ما با نائب بر حق امام عصر (عج) امام خامنه‎ای (مدظله‎العالی) مورد آزمایش قرار می‎گیریم بنابراین نباید هیچگاه دستانمان از دامان ولایت کوتاه شود اگر این اتفاق بیفتد به زوال و نابودی کشیده خواهیم شد.       
 
آری آنچه امروز به کشور عزت بخشیده اطاعت از فرامین ولایت و رهبری است؛ در مسیر انقلاب اسلامی بسیاری سرها بر زمین افتادند تا سربلند بمانیم و جلوی هیچ مستکبر و زیاده‎خواهی سر خم نکنیم که راز این تعالی در توکل به خدای قادر و توانا است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *