چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰

پیگیری مشکل تخصیص ارز دارو توسط ظریف

پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۴۵
کد مطلب: 318629
وزیر بهداشت با اشاره به حل مشکل تخصیص ارز دارو که چندیست مختل شده است، از رایزنی و پیگیری وزارت امور خارجه برای حل این مسئله خبر داد و گفت: خوشبختانه فعلأ هیچ مشکلی وجود ندارد.
به گزارش جهان، سید حسن هاشمی در حاشیه بیست و پنجمین همایش بین‌المللی بیماری کودکان ایران و یازدهمین همایش پرستاری مرکز طبی کودکان در جمع خبرنگاران درباره مشکلات زوجین نابارور اظهار داشت: حل مشکل زوجین نابارور یکی از سیاست‌‌هایی است که همه مردم به خاطر آینده کشور باید از آن حمایت کنند، البته وزارت بهداشت نیز براساس سیاست‌های جمعیتی که مقام معظم رهبری به آن توجه داشته است به این مسئله برای آینده و امنیت کشور بسیار اهمیت می‌دهد، امیدوار هستیم در بودجه ۹۳ اعتبارات لازم لحاظ شود تا یک بیمه قابل قبول برای حمایت از کسانی که نابارور هستند و نیازمند کمک‌های پزشکی هستند ایجاد تا بتوانند انشاءالله دارای فرزند شوند.

هاشمی در پاسخ به این پرسش که آیا مشکل پرستاری مرکز طبی حل خواهد شد، عنوان کرد: بنده در این مورد عنوان کردم که رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران به مرکز طبی کمک خواهد کرد و انتظار داریم که اعتباراتی که در اختیار داریم به شهرهای دوردست و مناطق محروم ارائه دهیم و فکر می‌کنم با اختیارات قانونی که دارند در قالب هیئت امناء می‌توانند تصمیماتی بگیرند تا مشکل پرستاران نیز برطرف شود.

وزیر بهداشت در تشریح صحبت خود درباره اینکه وزارت بهداشت بیمار است، بیان داشت: بنده در این مورد زیاد صحبت کردم و تا آنجایی که لازم باشد رسانه‌ها در این مورد اطلاع دارند و انشاءالله بتوانیم آن را درمان کنیم.

هاشمی در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم درباره اینکه رئیس سازمان غذا و دارو عنوان کرده است که تخصیص ارز دارو با مشکل مواجه شده است، بیان داشت: البته اگر آقای دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو چنین مطلبی را عنوان کرده‌اند خودشان باید توضیح دهند و خوشبختانه هیچ مشکلی وجود ندارد. یک بانکی بود که از ۱۴ اکتبر اعلام کرده بود که ممکن است حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد هزینه‌ها را افزایش دهند که وزیر امور خارجه کشورمان در این زمینه پیگیری کردند و شب گذشته به بنده خبر دادند که تقریبا ۹۵ درصد این مشکل حل شده است و امیدوارم امروز خبر قطعی را بدهند و جای نگرانی نیست و ما هر روز این مسئله را پیگیری می‌کنیم.

وی درباره حل بودجه درمان مشکلات ناباروری عنوان کرد: بنده خواهش می‌کنم حتماً با کمیسیون بودجه و بهداشت و درمان مجلس صحبت کنید. به هر حال خوب نیست که بنده دائما در هر گفت‌وگویی عنوان کنم که کمبود بودجه است ولی واقعیت همین است که ۱۴۰۰ میلیارد برای بحث ناباروری پیش‌بینی شده است ولی این بودجه الان وجود ندارد.

وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که آیا امسال جذب نیرو در بخش پرستاران خواهید داشت، عنوان کرد: این سئوال را باید از معاون منابع توسعه وزارت بهداشت بپرسید.

وی در پاسخ به پرسش دیگری که با توجه به اینکه امروز روز بینایی است شایع‌ترین بیماری‌های چشمی چه مواردی است، خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم چشم‌پزشکی بسیار رشد کرده است و دستاوردهای زیادی داشته‌ایم به نظر می‌رسد تنها توصیه‌ای که می‌توان کرد در مورد کودکان است امروز هم در یک بیمارستان کودکان هستیم و این توصیه آن است که مراجعه به چشم‌پزشک صورت پذیرد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: البته نوزادان در بدو تولد در اتاق نوزدان معاینه می‌شوند ولی لازم است در سن ۳ سالگی نیز برنامه‌هایی که سازمان بهزیستی دارد به جد پیگیری شود چون یکی از دلایل تنبلی چشم است که از سن ۹ سالگی به بعد هیچ درمان دیگری امکانپذیر نیست و سن طلایی این درمان نیز بین ۴ تا ۶ سال است. بنابراین بهتر است که به چشم پزشک مراجعه کنند، خیلی از موارد کم‌بینایی قابل پیشگیری است که می‌تواند با تجویز یک عینک صورت پذیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *