جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۰

حاشیه‌های پائیزی جلسه هیئت دولت

چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب: 318565
حضور وزیر سابقی که بعد از هشت سال معاون شد، «اهدای خون» در هوای «پاییزی» پاستور، ماجرای جلسه محرمانه ظریف و پاسخ رحمانی‌فضلی به کندی انتخاب استانداران از جمله حاشیه‌های امروز جلسه هیئت دولت بود.
به گزارش جهان، حاشیه های جلسه امروز هیأت دولت بدین شرح بود:

*هیئت دولت امروز ۲ عضو جدید داشت؛ محمد شریعتمداری که هشت سال در دوران خاتمی وزیر بازگانی بود امروز بعد از هشت سال در سمت معاونت اجرایی وارد پاستور شد و شهیندخت مولاوردی به عنوان معاون امور زنان و خانواده جایگزین مجتهدزاده شد.
 
*سخنگوی دولت به انتظار ۲ ساعته خبرنگاران برای انجام مصاحبه پایان داد و وی اولین فردی بود که در جمع خبرنگاران حضور یافت و به همه سؤالات آنان پاسخ داد.
 
*وقتی خبرنگاران از نوبخت درباره سخنان پورمحمدی وزیر دادگستری در خصوص رسیدگی به پرونده سران فتنه در شورای امنیت سؤال می‌کردند همان لحظه پورمحمدی در جمع خبرنگاران حاضر شد و خطاب به آنها گفت که چه سؤالی دارید؟ و در عین حال از اصحاب رسانه خواست که از پرسش سوالات تکراری خودداری کنند.
 
*در حالی که خبرنگاران منتظر پایان جلسه هیئت دولت و حضور رئیس‌جمهور، وزرا و سخنگوی دولت در جمع خود بودند به ناگاه ورود حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نائب رئیس اول مجلس در ساختمان هیئت دولت نظر خبرنگاران و عکاسان را به خود جلب کرد که تداعی کننده حضور محمدرضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس در هفته گذشته در هنگام برگزاری جلسه هئیت دولت در این ساختمان بود.
 
*حضور رحمانی فضلی در جمع خبرنگاران واکنش وی به اظهارات هاشمی رفسنجانی مبنی بر کندی انتخاب استانداران را در پی داشت بطوری که وی در این زمینه گفت: اگر روند انتخاب استانداران کند است، درعوض دقت بالایی در انتخاب آنها صورت می‌گیرد.
 
*اما حضور ظریف وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران نیز بی حاشیه نبود، وی جلسه خود با اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس را محرمانه خواند و به سخنگوی این کمیسیون توصیه کرد که به اظهارات وی توجه کند. توصیه‌ای که بلافاصله واکنش نقوی حسینی سخنگوی این کمیسیون را در پی داشت و وی در جواب به وزیر خارجه تاکید کرد: با اظهارات ظریف جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس محرمانه نمی‌شود.
 
*«اهداء خون» در هوای «پاییزی» پاستور، حاشیه دیگر امروز جلسه هیئت دولت بود. به رغم آنکه از ساعت هفت صبح زمزمه هایی برای اهدای خون توسط اعضای هیئت دولت در نهاد ریاست جمهوری شنیده می شد و حتی خبرنگاران و عکاسانی مجزا برای پوشش خبری و تصویری به این نهاد دعوت شده بودند، اما ظاهرا اهدا خون توسط مسئولین تا ساعت ۱۲ انجام نشده بود ولی در حاشیه حضور خبرنگاران برای پوشش جلسه هیئت دولت، مجددا اخباری مبنی بر اهدا خون توسط این مسئولین شنیده شد و تنها تصویر بردار رسانه ملی جهت ثبت و ضبط اجازه حضور یافت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *