کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

حزب‎‌الله خواستار تشکیل دولت‌فراگیرملی شد

17 مهر 1392 ساعت 19:55

معاون دبیرکل حزب الله لبنان با انتقاد شدید از رویکرد جریان چهارده مارس تاکید کرد این جریان با مانع تراشی در برابر تشکیل دولت فراگیر، لبنان و نهادهای آن را به تعطیلی کشانده است.


به گزارش جهان، خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه المنا نوشت: شیخ نعیم قاسم در دیدار با هیاتی از جنبش الامه اظهار داشت که جریان 14 مارس موفق شده است کشور و موسسات دولتی را به تعطیلی بکشاند، آنها مانع تشکیل دولت شده اند و در انتظار تغییرات منطقه ای و دستورات صادره از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس مانده اند.
 
وی خاطر نشان کرد جریان 14 مارس هر قدر تلاش کنند اتهامات را به دیگر نسبت دهند، همه می دانند که خواسته ما، تشکیل دولت ملی فراگیر بدون هرگونه پیش شرطی است و درخواست آنها دولت تحمیلی یا دولت  تک حزبی است که البته این خواسته آنها غیر قابل اجراست. اگر می توانستند این کار را انجام می دادند، اما نمی توانند اکثریت پارلمانی را که تصمیم گیرنده است، تشکیل دهند و همچنین بدون شرکای دیگر در کشور نمی توانند تصمیم نهایی را اتخاذ کنند.
 
شیخ نعیم قاسم خطاب به رهبران جریان 14 مارس گفت : به مردم لبنان و کشورتان رحم کنید، دستان خود را برای تشکیل دولت فراگیر و حل مسائل کشور دراز کنید، اگر شما منتظر تحولات مثبت در منطقه به نفع خود  هستید، به خواسته خود نخواهید رسید و با این موضع، مسئولیت کامل تعطیلی کشور بر عهده شما است.
 
معاون دبیرکل حزب الله لبنان همچنین از تمام علمای فاضلی که با فتنه مذهبی مبارزه کرده و همچنان مبارزه می کنند، تقدیر کرد.
 
وی گفت تجربه ثابت کرده است که اگر ما متحد و یکپارچه باشیم و با تقویت وحدت اسلامی و ملی فتنه را خنثی کنیم، دشمنان امت اسلام، ضعیف تر از آن هستند که اهدافشان را عملی کنند
 
وی با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت و تاثیرات مثبت آن بر مردم درباره پیامدهای تفرقه و فتنه افکنی هشدار داد.


کد مطلب: 318549

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/318549/حزب-الله-خواستار-تشکیل-دولت-فراگیرملی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com