جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۹
۸۹
بذرپاش:

فتنه88 عامل تحریم‌ها بود نه طرح‌هلوکاست / برخی با عملیات فریب دنبال انحراف اذهان هستند

سه شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۶
کد مطلب: 318291
نماینده مردم تهران با انتقاد از کسانی که قصد دارند القا کنند عامل تحریم‌ها مطرح کردن هلوکاست بوده است، گفت: فتنه ۸۸ اصلی‌ترین عامل تحریم‌ها بود.
فتنه88 عامل تحریم‌ها بود نه طرح‌هلوکاست / برخی با عملیات فریب دنبال انحراف اذهان هستند
به گزارش جهان، مهرداد بذرپاش نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با فارس گفت: برخی، نانجیبانه تلاش می کنند جا بیندازند که تحریم های فعلی علیه مردم ایران، نتیجه سیاست های نظام و یا مسائل حاشیه‌ای، نظیر هلوکاست بوده است که این، یک عملیات فریب است که می خواهد اذهان عمومی را از عامل اصلی تحریم ها منحرف کند.

وی افزود: آقای روحانی که خود از ابتدای مذاکرات هسته‌ای ایران با غرب دست اندرکار و مطلع بوده، بهتر از همه، روند مذاکرات غرب با ایران را می داند. آقای روحانی به خوبی می‌داند که فتنه ۸۸ عامل اصلی تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران بوده است.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان تاکید کرد: خرداد ماه ۱۳۸۷ و طی سفر به تهران، خاویر سولانا طرح موسوم به "فریز در مقابل فریز" را پیشنهاد داد که این موضوع، حاکی از اذعان طرف مقابل به مفاهمه و بازی برد – برد با ایران بود. به عبارتی طرف مقابل با اذعان به حقوق هسته ای کشورمان، خواستار توقف تحریم ها و همزمان توقف رشد فعالیت های هسته‌ای ایران شده بود.

بذرپاش اظهار داشت: این پیشنهاد، به خوبی وضعیت جمهوری اسلامی در آن برهه را نشان می دهد. همان زمان خبرهایی درباره نامه های رییس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب برای مذاکره مستقیم منتشر شد، اما یک سال بعد، درست در خرداد ۸۸ فتنه گران، به بهانه‌ی دروغ زشت تقلب، مدتی وضعیت تهران را ناآرام کردند؛ ناامنی در برخی خیابان های تهران باعث شد روند کوتاه آمدن آمریکا در قبال ایران هسته‌ای، وضعیت معکوس بگیرد.

وی تصریح کرد: درست یک سال بعد و در خرداد ۸۹ ، اینبار تحریم های قطعنامه ۱۹۲۹
خرداد ماه ۱۳۸۷ و طی سفر به تهران، خاویر سولانا طرح موسوم به "فریز در مقابل فریز" را پیشنهاد داد که این موضوع، حاکی از اذعان طرف مقابل به مفاهمه و بازی برد – برد با ایران بود.
علیه مردم ایران اعمال شد و متعاقب آن موجی از تحریم های یکجانبه آغاز گشت. این تحریم ها اصلی ترین تحریم های آمریکایی ها علیه مردم ایران بود. بر اساس همین تحریم بود که آمریکایی ها صنعت نفت و بانکداری کشورمان را به عنوان بازوهای فعالیت های هسته‌ای جا زدند و تحریم های نفتی و بانکی اعمال شد و این مهمترین تحریم ایران از سوی ایالات متحده امریکا بود.

بذرپاش افزود: دلیل این تغییر رفتار آمریکایی ها با ایران، به فاصله یک سال کاملاً قابل درک است. این موضوع را می توانید در مقاله روزنامه امریکایی وال استریت ژورنال ببینید. این روزنامه همزمان در مقاله ای نوشت که باید تحریم ها بر موضوع معیشت، متمرکز شود تا شورش های خیابانی در تهران احیاء گردد.

نماینده مردم تهران در مجلس افزود: مفاهمه داخلی و خارجی در موضوع تحریم و آشوب، اتفاق پنهانی نیست. باراک اوباما که تا قبل از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ در نامه‌هایی به رهبر معظم انقلاب، خواستار مذاکره مستقیم مقامات ۲ کشور بود، پس از انتخابات و راه اندازی پروژه آشوب در تهران می گوید: "به نظر، نمی‌رسد ایران از نظر سیاسی آنقدر وضع ثابتی داشته باشد که بتوانند درباره مسأله ی هسته‌ای تصمیم‌های سریع اتخاذ کنند". از سوی دیگر، اوضاع داخلی ایران موجب پیچیده‌تر شدن تلاش‌ها برای رسیدن به توافق میان ایران و قدرت‌های جهان سر مسأله سوخت اتمی شده است.

وی افزود:" کیم‌آر هولمز" تحلیلگر ارشد نشریه واشنگتن‌تایمز، حدود ۲ ماه پیش از قطعنامه ۱۹۲۹ در سرمقاله این نشریه نوشت: «تحریم به تنهایی کافی نیست. ما باید دیپلماسی عمومی را به نقض حقوق‌بشر در ایران متمرکز کنیم. جمهوری اسلامی به دلیل وجود اپوزیسیون داخلی دچار نقاط ضعف شده و باید بر این نقطه فشار وارد کرد.» روزنامه آلمانی «ولت» نیز چند هفته قبل از تحریم ۱۹۲۹ نوشت: «توان گروه‌های اپوزیسیون ایران برای تغییر رفتار مقامات این کشور کافی نیست. به همین علت است که غرب باید همزمان تهدیدهای چندباره ی خود در اعمال تحریم‌های
همان زمان خبرهایی درباره نامه های رییس جمهور آمریکا به رهبر معظم انقلاب برای مذاکره مستقیم منتشر شد، اما یک سال بعد، درست در خرداد ۸۸ فتنه گران، به بهانه‌ی دروغ زشت تقلب، مدتی وضعیت تهران را ناآرام کردند؛ ناامنی در برخی خیابان های تهران باعث شد روند کوتاه آمدن آمریکا در قبال ایران هسته‌ای، وضعیت معکوس بگیرد.
سخت علیه ایران را در پیش بگیرد».

وی افزود: مایکل اورن، سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا چند روز قبل از تصویب قطعنامه ۱۹۲۹ می‌گوید: «ملت ایران در پی انتخابات ریاست‌جمهوری با برقرار شدن تحریم‌های جدی نیز، رهبران رژیم را مسؤول وضعیت تلقی خواهد کرد نه آمریکا یا اسرائیل را و تحریم‌ها شکاف میان حکومت با ملت ایران را بیشتر می‌کند و رژیم را ضعیف‌تر خواهد کرد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس افزود: بگذارید در این‌باره واضح ترین تحلیل را از زبان آدام ارلی، سفیر وقت آمریکا در بحرین بشنویم. وی همان زمان در گفت‌وگو با برخی مقامات عربی گفت «کاخ سفید همزمان با انجام مذاکرات ایران و ۱+۵ نحوه حمایت از «رهبران معارض جدید» در ایران را پیگیری می‌کند». ارلی افزود: «اگر مذاکرات ژنو موفقیت‌‌آمیز نباشد و در آن پیشرفتی حاصل نشود، آمریکا قصد دارد همزمان با تشدید تحریم‌ها، اعمال فشار سیاسی علیه تهران را با حمایت «رسمی»، «علنی» و «گسترده» از موسوی و خاتمی وسعت بخشد چرا که هیچ فشاری به دولت ایران، بدون تقویت جریان‌های طرفدار غرب در ایران کارساز نیست». وی در ادامه می‌گوید "همین حالا هم این موضوع پنهانی نیست که ما از موسوی و خاتمی حمایت می‌کنیم اما علنی شدن این حمایت، همزمان با اعمال تحریم‌ها می‌تواند این فایده را داشته باشد که مردم ایران به این نتیجه برسند که تنها راه رهایی از تحریم‌ها گرایش به این افراد است".

بذرپاش در پایان تأکید کرد: موضوع ارتباط تحریم ها و ایجاد فتنه، واضح تر از آن است که کسی درصدد انکار آن برآید. فتنه گران، سال ۸۸ از ترس تسلیم شدن غرب در قبال ایران در موضوع هسته ای، فتنه زشت ۸۸ را راه انداختند تا دشمن را به طمع انداخته و روند عقب نشینی آنها در مقابل ملت ایران را به تعویق بیندازند. «اگر سال ۸۸ دشمن در مقابل ایران کوتاه نیامد و تحریم های یکجانبه نفتی و بانکی را اعمال کرد، این بدون تردید نتیجه آشوب های سال ۸۸ و باز شدن یک فضای تحلیلی در مقابل دشمنان برای استفاده از ظرفیت های داخلی در جهت تضعیف نظام و در نتیجه فشار در موضوع هسته ای بود. بنابراین، این قبیل حرف‌ها که عامل تحریم‌ها، سؤال از هلوکاست یا مقاومت بر احقاق حقوق مردم بود، حرف های بی اساس است که عاملین اصلی تحریم ها برای فریب مردم بکار می‌برند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عرضه اداره کشور را ندارند به خارج دستهایشان را دراز میکنند
یک ماه است امده اند هشت خراب کردن با هشت سا ل هم درست نمی شود هر کس الان امده خود کشی کرده است از رو بروید
اصلا گیریم که احمدی نژاد هشت سال خرابکاری کرد

شما چرا هی میگفتین بلدم بلدم؟؟؟

این نشان از.....
سرور
آن مرد رفته است.این یکی که قرار بود 100 روزه درست کند آمده است.
بوی تند اعتدال آید همی!
تو عرضه داری...
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
نه انصافا شما عرضه دارین که رای 40 میلیونی رو به گند کشیدید.....
ما هنوز درباره انتخابات 88 قانع نشدیم!
فتنه هنوز تموم نشده
حواسمون باشه
اگر می گفتن چطوریب انقدر پیشرفت کردن خوب بود؟
اونم تو این سن
تملق ممنون
سینا حجازی
رانت .....
ریس لیزینگ ایران خودرو، رئیس کل سایپا، ریس شستا، رئیس سازمان ملی جوانان، گرفتن دکتری مدیریت از دانشگاه علامه
Iran, Islamic Republic of
برخی ها رو می گفتی کیا هستن خلاص دیگه
محسن
Iran, Islamic Republic of
بذرپاش از رویش های آینده دار انقلابه!
خداییش خوب حرف می زنه.
خدا پدر رانت را در آورد
علی
رویش از نوع ....اعظم
رویش انقلاب، یا رویش .....
احسان کیهانی
بیائید با دور کردن شانتاژها از ذهن و بدور از پرخاش، شعار و پیش داوری مطالب فوق را متفکرانه مرور کنیم و مودبانه پاسخ دهیم.
جلال
Iran, Islamic Republic of
اگه اینجور فکرکنیم هیچ مشکلی نداریم
بابا یکی این بذرپاشو بگه دفعه بعد هم نماینده مجلسی،بیخیال فتنه.
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
نکنه شما هم جزء فتنه 88 بودی جانم؟
تو چیکار داری که بذر پاش کیه؟
حرفش حرف حسابه یا نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
افشار
یک پیشنهاد عالی به همه سایت های ارزشی و روزنامه ها
از این پس هر گاه نام روزنامه شرق در خبر یا متنی آوردید بعد از شرق در پرانتزی نام(غرب) را بگذارید چرا که این روزنامه دقیقا غربی است و با شرق سنخیتی ندارد.
تشکر
Iran, Islamic Republic of
دوستمون بنده خدا مي گفت اينا معكوسن.
روشنایی ده
جناب بذر پاش حضرتعالی که رییس بسیج دانشگاه شریف بودید و با استفاده از این نردبان رشد کردید فکر نمی کنید عملکرد شما وهمفکرانتان مردودشد
United States
یه جوری حرف بزن که مرغ پخته خندش نگیره.
خنده دار تر از حرف تو اینه که بقیه کامنتها به زور مثبت منفیهاشون به 50 تا میرسه ولی دو تا از کامنتها که تو هم یکیشونی تو تعداد منفیها رکورد زده.بنظر میرسه دستهایی تو کاره.مشکوک میزنه.
عبدالله
بروید دنبال کارتان مملکت را به خاک سیاه نشاندید از رو هم نمی روید اعتراض مردم در سال 88 چه کار به تحریم دارد؟
حسام
فتنه گران 88 باعث شدند که غرب فکر کند اگر بیشتر فشار بیاوریم تعداد اندک اینها زیاد میشود و همه مخالف این نظام میشوند.
مگه غیر از این نبود که این فتنه گران کلا با این نظام مشکل داشتن و سخن رهبری رو زمین انداختن؟ نتیجشو خودتون بچشید. نوش جانتون

الان که هولوکاست رو این دولت .....
روی تحریم ها فرقی کرد؟ یا گزینه نظامی هنوز روی میزه و تحریم ها قراره بیشتر بشه؟؟

خداوند به شما بصیرت دهد.
سید
France
تحریمها که ورق پاره بودن .داستان 88هم یک مشت خس وخاشاک.حالا که تحریمها شاخ شدن انداختینشون تو دامن فتنه؟
Iran, Islamic Republic of
حرف حساب جواب نداره
منتقدین لطفا فحاشی نکنند
منطقی پاسخ دهند
Iran, Islamic Republic of
روحانی مچکریم
نوبخت
اگرهم فتنه88رادلیل تشدید تحریمها بدانیم،عامل اصلی درنوع برخوردی بود که بااعتراضات شد اگر نیروهای مسئول اندکی هوشمندانه تر عمل میکردندامروز کشورومردم اینقدر هزینه نمیدادند
ناصر
تو بدبختی نه نوبخت. آخه بدبخت باید اجازه می دادیم مملکت رو به آتش می کشیدند تا شما بیدار شوید؟!!! حتم دارم در آن صورت هم بیدار نمی شدید.
sara
United States
دمت گرم بذر پاش!
یکی حرف دل مارو زد!
آفرین به تحلیلت!
کاش رسانه عرضه داشته باشه رو این موضوع مانور بده...نه مثل خاله زنک ها بیان قال قال در بیارن

وقتی اخبار اون موقع رو دنبال کنیم و بزاریم کنار هم می بینیم همین بوده...
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
من کاری به خود بذرپاش ندارم ولی حرفش دقیقترین حرفی بوده که تا الان آقایون نزدند..
فتنه 88 چراغ سبز از طرف یک عده حکومتی در داخل بود به آمریکا و غرب، کسایی که سالها به همه چیز مملکت واقف بودند و چون دیدند که حیثیت نداشته شان به باد رفت و مردم به آنها پشت کردند، عزمشان را جزم کردند و انصافا با اتحاد مثال زدنی خود و تمام نیروهایشان که انصافا در سطوح مدیریتی خیلی زیادند، صحنه را با تردید و تخریب به هم ریختند و اثر رای 40 میلیونی مردم را که میتوانست بیش از رای 37 میلیونی امروز به نفع کشور در آن برهه استفاده شود را معکوس نمودند و کشور را دچار چنین هرج و مرج نفسگیری نمودند.
خداوند همه ی مسببان آگاه و نا آگاه این فتنه ی شوم را به تناسب جرمشان در همین دنیا بی آبرو و مفلوک گرداند و آنهایی را که نادانسته از چنین نفس پرستان وطن فروشی دفاع کرده اند را آگاه گرداند هرچند خوشبختانه دیگر همه چیز با اعتراف آقایان و رئسای ستاد آنها رو شده است لکن اینقدر این جماعت اهل خدعه و نیرنگ هستند که باز هم ممکن است حرفشان را برگردانند و طرفداران همچون خودشان دروغگو را به جان کشور بیاندازند...
با این منفیهایی که دادند معلومه که برخیها از شنیدن حقیقت خیلی عصبانیند.
حسین آقا!حرف حق هیچوقت پایمال نمیشه.اینو تاریخ ثابت کرده.
سید حسین
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز و مکتبی ام
اجداد طاهرین ما به این خدعه ها و نامردیها عادت کرده اند، اگر یک ذره از آنها در ما باشد ان شاء الله همه ی ما جزء ثابت قدمان این راه نورانی خواهیم بود و اتفاقا با تمام مشکلات، امید ها هم کم نیست.
در همان سال 88 که کلی ناراحت میشدیم که در حق رهبر عزیزمان چه جفاها که نکردند، باور کنید تا یاد امام حسین (ع) و دیگر ائمه معصومین(ع) میافتادیم که با آن بزرگواران معصوم که هیچ کس قابل مقایسه با آنان نیست چه کردند، احساس عزت و آرامش میکردیم که واقعا و ان شاء الله:
ما اهل کوفه نیستیم علی (ع) تنها بماند...
سید
France
مثبت هارا حساب کن جانم اگه از منفی بیشتره یعنی همفکر بیشتری داری اون هم تو این سایت اصولگرا که مال خودتونه
Iran, Islamic Republic of
ایشان باید هم خرابکاریهای دولتی را که ایشان را با 30 سال سن و هیچ گونه تجربه ای مدیرعامل یکی از بزرگترین بنگاههای تولیدی کشور کرده است را ماست مالی کند.
Iran, Islamic Republic of
ببينم خوبه خانه سالمندان راه انداختند خود همين آقايان ازسن 20 سالگي آمدند همه جارو تخطئه كردن و به دهنشون مزه كرده و دست بردار نيستن با يد ميدونو به جوناي صالح داد مگه خودت پيري؟
شما لیاقتتون اینه که وزیرتون پیر پاتال باشه و اگه ازش بپرسی نهار چی خوردی؟بگه از منشیم بپرس.
Iran, Islamic Republic of
هرچه میکشیم از این فتنه گران خائن وطن فروش است
موسوی بخاطر قدرت مملکت را به آتش کشید الان باید اعدام شود
خاتمی
باشه حتما ، پس اون 15 16 میلیون نفری که حمایت کردند هم تو صف اعدام بذارید . تحمل مخالف سخته نه، می دونیم چی می گید ما هم 8 سال تحمل کردیم ، یک کمی هم شما نظاره گر باشید و استراحت کنید بد نیست .
خواهشا....نگید
15، 16 میلیون !!!!!!!!! این آمارراازکجاآوردی ؟؟ بی بی سی یا وی او ای ؟؟؟ دوستان آمریکائی واسرائیلی وانگلیسی این آماررابهت دادند؟؟ مثل اینکه صدای دهل راازدور شنیدی ؟؟ درسته یه عده سلطنت طلب وبهائی ووهابی ومنافق .. را آوردند تاکشوررابه آشوب بکشند وآتش بزنند وکشته سازی کنند ونمایش اجراکنند ولی بااحتساب آنهائی که دراول کارگول ظاهرراخوردند وبعدازمدتی دیدند نه موضوع دروغ وچیز دیگری است وکنارکشیدند !!! بااینها2، 3میلیون هم نمی شد .بعدکه اصل مطلب آشکارشد به صدهاهزاررسید حتی به میلیون هم نرسید !!!
ع-طالب
شما 8سال تحمل کردید ؟مزاح میفرمایید ؛ازاونچه که ازدهنتون در اومد دریغ نکردید ،شما یه کم بیشتر نیستید ولی دوتا چیز زیاد دارید 1-رو
2-پروپاگاندا
اینم ازتزویرای استاد دو روی اصلاحاته که دیکتاتوری ژورنالیستی و به عنوان دمکراسی وازادی بیان به جون این مملکت انداخت
ناب اقای بذر پاش انچه که شایسته خودت است به دیگران نسبت نده شما و گروه انحرافی باعث این همه تحریمهای یکجانبه شدید و بیان هولوکاستیکی از ان موارد هست پس چرا اشتباه خود را به گردن نمی گیرید ملت که حرفی ندارد
وقتي اين ....هاي سياسي مردم را ....فرض مي کنند انسان ناراحت ميشه، خيلي سخته تحمل شنيدن اين ....!!!
غح - ط
با سلام : مسئله فتنه 88 برای کشور ما یک واقیت تلخ است و اشارات جناب آقای بذرپاش بسیار به جاست مسئله ایجادابهام درهلوکاست زایده انقلاب است نه یکفرد و یک زمان، چون از ابتدای انقلاب آمریکا و اسرائیل بساط خودرا از این مملکت جمع کردن و رفتند و برای برگشت به منافع قبلی خود هر کاری را میکنند از جنگ8 ساله تا حمله مستقیم (صحرای طبس) و کودتای نوژه و نفوذ در دستگاه ها و ایجاد فتنه (سال78 و 88) و ترور شخصیتها و مردم کوچه بازار و بمب گذاریها مگر رای مردم در سال 88 نبود که ریاست جمهوری رابا مشارکت بیش از 80درصدی برمسند نشاند چطور 70درصدی حماسه سیاسی است اما 80درصدی نیست ؟ چرا ،فرق هم در این است که بازنده سال88 تاب نیاورد چون اربابان خودرا ناامید کرده بود ندو ارباب خواست تا به هر طریق ممکن بازی و صحنه را به هم بریزد اما در سال 92 گروهی که نتوانست از کاندیدای خود حمایت خوبی بکند ودر صحنه رقابت کمتر رای آورد به سیره و روش آیینی خود و مقتدای خود ولی امر متوسل شد و با آغوش باز نتیجه را پذیرفت و برای خدمت به کشور با هوشیاری کامل در صحنه ماند و اعلام آمادگی کرد واقعا آدرسهای داده شده از سوی مهندس بذرپاش درست است ولی بهترین آدرس وجدان همه افرادی است که خود دخیل بوده اند ومیدانند که چه آسیب بزرگی به این کشور وارد شد وفقط و فقط برای اینکه مشکلات کشور در آن زمان حل نشود و به زمانهای بعدی موکول شود در داخل بااین اتفاقات همراهی شد
Iran, Islamic Republic of
اولا که طرح هولاکاست بی تاثیر تو تحریم ها نبودچون لابی صهیونیستها خیلی قوی است
اما پوست خربزه ای که امثال شما و با هدایت و خط دهی جبهه ....زیر پای دانشجو ها برای تسخیر فاتحانه سفارت انگلیس انداختن خیلی تاثیر داشت که خیلی هم مورد تائید و تشویق !!!!؟؟؟؟قرار گرفت
آقای بذرپاش بهتره ژست انقلابی نگیری که اصلا بهت نمیاد
طرح هولوکاست از اول انقلاب و زمان امام خمینی بوده و هست. اون زمان تحریم های فلج کننده داشتیم؟

بیخود وراجی نکن. فتنه گران کلا با این نظام و اسلام مشکل داشتن و هر دستوری که از امریکا و اسرائیل میگرفتن توی ایران پیاده میکردن...
تحریمها بیشتر شد تا تعداد اندک این فتنه گران، زیاد شود و همه مخالف نظام و رهبری بشن.

مرگ بر فتنه گر.
به نظر می رسه کشور ما در هشت سال گذشته از نظرات و تحلیل های ایشون محروم بود آدم یاد تحلیل های فیلم های هنری میفته که گاهی تحلیلگر یه چیزی میگه که به فکر کارگردان هم نرسیده
تو رو جدت شما دیگه سکوت کن ادای بزرگان را در نیاور؟
داود پوراسمعیلی
Iran, Islamic Republic of
اگر او را از مجلس بیرون نکنند همچون شرکت سایپا و غیره را بیچاره خواهد کرد،
Iran, Islamic Republic of
دیگه معلومه که قافیه تون تنگ اومده...
Iran, Islamic Republic of
راستی کروبی کجاست دلمون براش تنگ شده ادم باحالی بود
Iran, Islamic Republic of
فتنه , کابوس اصولگرایان شده است.
ماکه فتنه روخوابوندیم
شماها مثل بچه.. توخونه هستید هرغلط اضافه ای که میکنید وخونه وپول بابارو به گند میکشید بازم سر سفره میشینیدو نمک میخورید ونمک دون میشکنید
Iran, Islamic Republic of
به گوینده چکار دارید؟ حرفاش منطقیه.
داوود
فتنه 88توسط مخالفين نظام و جمعي بي خرد عاشق قدرت ،بزركترين مصيبت را به ملت تحميل كرد اگر قرار است پستي داده شود بايد به اين تشنگان قدرت داد كه سهم پدريشان را از اين ملت مظلوم مي خواهند
علی
برادر مهرداد دوره شماها تمومه
بهتره کمتر حرف بزنی تا کمتر خودتون رو ضایع کنید
برید پیش دوستان عزیزت دکتر جون و مشایی جونت
United States
ریشه بدبختی کشور از اول انقلاب تا حالا دو چیز است
اول اشغال سفارت امریکا
دوم فتنه 88
قاطی کردی ها !! فتنه 88 درست ، ولی اشغال سفرت راامام تائید نمودند ومردم هم حمایت کردند توچی می گی حالا !!!
امیر
ایشون حق داره این حرفا رو بزنه.
بله، امثال ایشان هر کاری می کنند تا به بهشت ....که در هشت سال گذشته داشتند راه یابند....
بذر پاش با رانت در 27 سالگي مدي سايپا شد اگر از رانت استفاده نميكرد در روز نامه همشهري دنبال كار ميگشت . حالا از غصه هم بميره حق داره . چون مي دونه ان سبو بشكست وان پيمانه ريخت
امریکا خوبه چون هاشمی گفته
امان از وقتیکه یاد بچگیها می افتیم و مدیر و وزیر بازی میکنیم
حسن
بیچاره نمایند ه تهران واسه این که از سیاست وتندرو بودنش چیزی نمی دونه اون حرف رو می زنه اگه برگرددیم به حدود 8سال قبل اولین حرف اقای اوباما بعد انتخاب شدنش این بود از این به بعد از استراتژی نرم علیه ایران استفاده خواهم کر د وشبکه های ایران ان را به پنبه سر بریدن تعبیر کردند کلی هم مسغره کردن اقای دکی هم هرچند روز یک بار در رسانه ها ظاهر واین حرف ها رو به مسغر می گرفتند ومی گفتند ایران 30وچند ساله تحریم می باشد بیچاره کلی پز می دادن از این که یه مقام بلند پایه ایران شده دیگه نمی دونست وقتی پستش تموم بشه حتی گربه سر کوچه هم دلش برای او تنگ نمی شه بیچاره مردم ایران بعد 35 سال تاز بعضی اقایون به اصطلاح سیاست مدار فهمیدن سیاست یعنی چی تا همه بفهمن اون موقع یا ایرانی باقی نمی مونه یا سیستم عوض می شه که ما اون موقع برای گرفتن ویزا برای افغانستان جلو در سفارتش صف می کشیم
تحريم شديم چون اعتراض مدني پيش امد اخه اين چه تحليل سطحي وناپخته اي است شايد تو اينجور مواقع گشايشي ايجاد شود نه تحريم
خوشگله اعتراض مدنی ؟جک هفت ،هشت سالو یه جا گفتی ،وقتی هرچی اونا خواستن گفتید ذوق مرگ شدن که یه وطن فروشایی مثل شما هستن واینجا طرفدار دارن ،تحریم کردن به امید امروزی که تو وامثال تو دوباره زنده بشی ونطقت بازبشه ،اگه ما همون اعتراض مدنی ومیکردیم که شما حالا حالاها سایلنت بودی چون شما 51درصدم نبودید پس جای دری وری تشکر کن
یادم نمیاد اعتراضتون مدنی باشه!!مدنیت تو قاموس شما یعنی رقصیدن در روز عاشورا و عریان کردن یک بسیجی ؟؟؟ و... خیلی اعتماد به نفس کاذب داری!!
نبوغ اینها رو از کجا فهمیدی؟
یکی نیست به ایشون بگه نظر ندهند
Iran, Islamic Republic of
اقای بذر پاش
تحریم های امریکا به قانون داماتو برمی گردد 20 سال قبل از فتنه 88 و تحریم های شورای امنیت به سال 85 یعنی یک سال بعد از تصدی دولت شما ها. ضمنا نگو فتنه 88 علت تحریم ها ست چون گناه شما را سنگین تر می کند.
کمی ساکت بنشینید و تحمل کنید.
Iran, Islamic Republic of
..... تا اينكه بخواهيد سياستمدار بزرگي مثل هاشمي را نقد كنيد
تحریم به خاطر یه چیزای دیگس
ببینید کامنت ها بیشتر مخالف دارن تا موافق، نظرات رو سلیقه ای انتخاب نکنین
واقعا موافقم
مخصوصا با بخش اول تیتر
Iran, Islamic Republic of
بکارگماردن دوستان بی تجربه جنابعالی درمدیریتهای ارشد شرکتهای خودرو ساز نوعی فتنه نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
نظریه ایشون رو با احترام قبول ندارم
عبدالله
وقتی بذرباش صاحب نظر میشه ....
ع-طالب
نباید با ارازل و اوباش مماشات کرد....
بذرپاش؟!؟!؟
ایول به جهان...معلوم شد سرت تو آخور کیا هست!!!
ع-طالب
جهان جان درسته بابذرپاش بدی ولی حرف حق و هرکی زد باید ازش دفاع کرد
بس نیست اینقدر کامنت های مخالف وپخش کردید ؟من مطمئن شدم توکامنتها دست میبرید
ببخشید که شمارو به عنوان یه سایت ارزشی انتخاب کردم ...
به هرحال بذرپاش خیلی بهتر از خیلی هاست
آخه این بنده خدا هم باید حرفی بزند که مثلا سیاسند
احمدی نژاد ایشان را که خاصان درگاه بودند آورد و گذاشت مدیر سطح بالا واقعا باید تاسف خورد احمدی نژاد با همین کارهاش مملکت رو داد به فنا
Iran, Islamic Republic of
واقعا"ضرر وزیان جریان فتنه یکی دوتا نیست. راستی آقای بذزپاش چراهلوکاست را امام خمینی ره ویا امام خامنه ای مطرح نکردند؟
آقای بذرپاش هیچگاه فراموشمان نمی شود که دولت احمدی نژاد، بذرپاشی را که کمتر از 29 سال سن داشت به مدیرعاملی سایپا منصوب کرد.
و اکنون نماینده مجلس است.