پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
از سوی وزارت اقتصادی اعلام شد:

فراخوان برای ارائه شماره‌ اقتصادی

يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۷:۵۱
کد مطلب: 317932
سازمان امور مالیاتی کشور در فراخوان جدید اعلام کرد: اشخاص حقیقی و حقوقی که تاکنون برای ثبت نام در سامانه تخصیص شماره اقتصادی اقدام نکرده‌اند، به منظور برخورداری از خدمات الکترونیکی نظام مالیاتی، در این سامانه نام‌نویسی کنند.
 به گزارش جهان به نقل از شبکه اخبار اقتصادی و دارایی (شادا)، سازمان امور مالیاتی کشور به منظور توسعه خدمات الکترونیکی و اجرای طرح جامع مالیاتی، همچنین به منظور تشویق و توسعه خوداظهاری مالیات، بر پایه احترام و اعتماد متقابل در نظر دارد به منظور بهره‌مندی مودیان از خدمات الکترونیکی نوین و همچنین اجرایی کردن دستورالعمل جدید موضوع ماده 169 مکرر قانون مالیات‌های مستقیم برای نام نویسی الکترونیکی مودیان و تخصیص شماره اقتصادی اقدام کنداز همه اشخاص حقیقی و حقوقی دعوت شده است به نشانی اینترنتی WWW.TAX.GOV.IR مراجعه کنند و پس از انجام مراحل پیش ثبت نام، با بهره گیری از رمز عبور که پس از پیش ثبت نام برای مودی ارسال خواهد شد، باقیمانده مراحل ثبت نام خود را کامل کنند.
 
در این مرحله، ثبت نام الکترونیکی برای همه اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله آن دسته از مودیان که دارای پرونده مالیاتی و حتی شماره اقتصادی بوده اند اجباری است و شماره اقتصادی جدید جایگزین شماره قبلی در نظام مالیاتی کشور خواهد شد.
 
مؤدیانی که ثبت نام الکترونیکی را کامل نکنند، از مزایای تسهیلات الکترونیکی مانند دسترسی به نسخه الکترونیکی پرونده مالیاتی ، بهره مندی از امضای الکترونیکی در فرایندهای مالیاتی ، ارایه الکترونیکی اظهارنامه های مالیاتی ، ارسال معاملات فصلی به صورت برخط (ONLINE ) و پرداخت الکترونیکی مالیات برخوردار خواهند شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *