پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۰
۱
رئیس سازمان بهزیستی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه

افزایش ۳ برابری جمعیت سالمندان

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب: 317418
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه تعداد سالمندان کشور تا چند سال آینده به ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند، گفت: سازمان پیشگامان خدمت به زودی رونمایی می‌شوند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران با ارائه گزارش عملکردی از خدمات سازمان بهزیستی، گفت: در حال حاضر ۱.۲ میلیون نفر سالمند در کشور داریم که این تعداد تا چند سال آینده به ۳ برابر افزایش پیدا می‌کند.

وی افزود: توجه ویژه به آینده سالمندان نیاز به زیرساخت‌ها و مراکز مختلف تخصصی دارد، که یک بخش از از این نیازها به پشتوانه‌های قانونی و بخش دیگر به عزم ملی بستگی دارد.

هاشمی با اشاره به اینکه شورای ملی سالمندان به عنوان جایگاه قانونی مدتی است که تعطیل شده است، گفت: همانطور که وزیر کار، رفاه و امور اجتماعی وعده داده است، این شورا مجددا از ماه آینده فعال شده و تصمیمات لازم مربوط به سالمندان در شورا گرفته خواهد شد.

وی سازمان بهزیستی را سازمانی خواند که خدمات مختلفی را از دوران کودکی تا سالمندی به افراد ارائه می‌کند و افزود: این سازمان یکی از افتخارات جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید برنامه‌های جدیدی به این سازمان ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد:‌ این برنامه‌ها به طور دقیق اجرا خواهد شد.

وی پیشگیری و آگاه‌سازی عمومی را از جمله اقدامات سازمان بهزیستی دانست و گفت: اگر به آسیب‌های اجتماعی به طور جدی پرداخته نشود، در آینده به مشکل اساسی برخورد می‌کنیم.

هاشمی سه فعالیت عمده سازمان بسیجی را خدمات اجتماعی، پیشگیری و توانبخشی عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۳۴ هزار دانشجو در کشور از صفر تا صددرصد تحت حمایت سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ هزار خانوار از سوی سازمان بهزیستی تحت پوشش بیمه درآمدند، گفت: در حوزه زنان سرپرست خانوار ۱۲۰ هزار خانواده را تحت پوشش داریم.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد:‌اخیرا جشن به نقطه صفر رسیدن کاشت حلزون در افراد پشت خط مانده را برگزار کردیم و این به آن معنا است که هم‌اکنون هیچ شخصی منتظر کاشت حلزون نیست.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون دو خط ملی ۱۲۳ و ۱۴۸۰ سازمان بهزیستی به صورت شبانه‌روزی در حوزه آگاه‌سازی و مشاوره به مردم ارائه خدمت می‌کند، گفت:‌اگر بتوانیم در ۵ سال آتی سهم مشارکت اجتماعی مردم را افزایش دهیم، دست به کار بزرگی زده‌ایم.

هاشمی در پایان با بیان اینکه سازمان پیشگامان خدمت به عنوان یک سازمان غیردولتی به زودی رونمایی می‌شود، گفت: قسمت عمده خدمات این سازمان اجتماع محوری است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اين را به گران فروشان به مالكان و املاكي ها بگويند كه باعث بدبختي مردم شدند اگر جلوي اين قيمتهايي كذايي را نگيريد وضع از اين بدتر مي شود هر كس ازدواج مي كند بايد يك سر پناه داشته باشد يا چادر بزند اگر چادر بزند پليس امنيت ان را جمع مي كند پس اول مسكن بايد قيمتها بر گردد به قيمتهاي سال 82 كه قيمت اصلي يك خانه است مگر نه هرروز وضع بدتر مي شود مردم چه گناهي كردند كه كه يك سازماني هاي خاصي به طمع پول دارشدن رفتند به سراغ بساز بفروشي حالا مردم بايد چوب ان را بخورند يك مرد پيدا شود قيمت مسكن را بر گرداند از هيچي هم نترسد