شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 Apr 2024
 
۰

گزارش احمدی‌مقدم از بازداشتگاه‌های ناجا

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۱
کد مطلب: 317398
فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به جلسه مسئولان ناجا با مسئولان عالی دستگاه قضایی کشور گفت: گزارش کاملی از فعالیت بازداشتگاه‌های ناجا به مسئولان ارائه کردیم.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه بازدید از فرماندهی انتظامی شرق استان تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات موجود در موضوع زندان‌ها، اظهار داشت: در برخی مواقع شمار زندانیان از تعداد زندان‌ها بیشتر است و دستگاه قضا برای اینکه زندان‌ها بازدارندگی لازم را برای مجرمان داشته باشد، تمهیدات زیادی اندیشیده که یکی از آنها ایجاد مجازات‌های جایگزین است؛ البته زندانیانی که با جرم‌هایی چون اختلافات خانوادگی و مشکلات مالی به زندان افتاده‌اند، می‌توانند از مرخصی‌هایی که در نظر گرفته شده، استفاده کنند.

وی افزود: همه زندانیانی که به مرخصی اعزام می‌شوند تا زمان بازگشت به زندان، تحت نظر و مراقبت نیروی انتظامی هستند.

احمدی مقدم به جلسه روز گذشته ناجا با مسئولان عالی قضایی، اشاره کرد و اظهار داشت: گزارش کاملی از بازداشتگاه‌ها را به شورای عالی قضایی ارائه کردیم.

وی به پیشرفت‌های نیروی انتظامی در حوزه حقوق شهروندی و بازداشتگاه‌ها در چند سال اخیر، اشاره کرد و گفت: روند پیشرفت بازداشتگاه‌ها و تحت نظرگاه‌ها با سرعت طی می‌شود؛ همچنین روز گذشته تصویب شد که بر سرعت این پیشرفت افزوده شود.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به موانع موجود در این خصوص، گفت: باید نیروی انتظامی و قوه قضاییه با تشکیل کمیته مشترکی به ریاست دادستان کل کشور این مشکلات را برطرف کنند.

احمدی مقدم با بیان اینکه باید توافق نامه‌ای در این خصوص داشته باشیم تا در بازه زمانی مشخص با بسیج همه امکانات و در نظر گرفتن محدودیت های مالی، استانداردهای بازداشتگاه ها را بالا ببریم، اظهار داشت: با هماهنگی دستگاه قضا تا دو سال آینده همه بازداشتگاه های ناجا باید به تائید قوه قضاییه برسند و تحت پوشش این دستگاه قرار گیرند.

وی افزود: تا رسیدن به استانداردهای لازم، دستگاه قضایی و سازمان زندان‌ها، نظارت کامل بر بازداشتگاه‌ها دارند.

این مقام ارشد انتظامی در ادامه، با اشاره به اینکه معاونت اجتماعی فعالیت‌های مهمی برعهده دارد، گفت: پلیس برای مردم مدار و جامعه محور بودن باید ارتباط خود را با مردم تقویت کند.

احمدی مقدم با اشاره به اینکه رسانه واسطه میان ناجا و مردم است، افزود: از یک دهه گذشته و آغاز به کار معاونت اجتماعی، همواره ابعاد رسانه، هنر، فرهنگ، آموزش همگانی، ارتباط با نخبگان گروه های مردمی تقویت شده و طی این مدت شاهد پیشرفت های خوبی در حوزه اجتماعی بوده‌ایم.

فرمانده ناجا با بیان اینکه سهم مردم در آگاهی پیشگیری از جرم زیاد است، تصریح کرد: هدف معاونت اجتماعی، پیشگیری اجتماعی بوده چرا که فعالیت های انتظامی همواره پر هزینه است؛ بدنبال تقویت پیشگیری اجتماعی هستیم.

وی در خصوص تشکیل فرماندهی انتظامی شرق استان تهران، اظهار داشت: ناجا در حاشیه تهران نیاز به یک فرماندهی مستقل به مرکزیت یکی از شهرستان های استان تهران بجز پایتخت داشت و ما با تشکیل این فرماندهی، ضریب امنیتی را ارتقاء دادیم.

این مقام ارشد انتظامی ادامه داد: ما طی سالیان گذشته ارزیابی ضمنی از این فرماندهی داشتیم اما امسال بازرسی‌های فرماندهی شرق تهران مانند تمام استان ها انجام شد و بازرسان کلیه رده‌ها را مورد ارزیابی قرار دادند.

فرمانده ناجا اظهار داشت: در این دوره، بازرسی ها محدود به دفاتر بازرسی نبود بلکه ما بصورت نامحسوس عملکرد مأموران و یگان‌ها را مورد ارزیابی قرار دادیم و خوشبختانه براساس ارزشیابی‌های صورت گرفته، عملکرد رده‌ها با موارد ثبت شده در دفاتر همخوانی داشت.

وی ادامه داد: خوشبختانه این فرماندهی در کسب رضایت مردم و کاهش جرائمی مانند شرارت و اراذل اوباش پیشرفت بسیار خوبی، داشته است.

احمدی مقدم خاطرنشان کرد: موضوع مهم این منطقه سرقت خرد است که روزانه 20 فقره از 30 فقره سرقت رخ داده در این منطقه، جز سرقت‌های خرد بوده و این ارقام مردم را آزار می دهد؛ امیدواریم با تقویت رده های انتظامی و اقدامات پیشگیرانه در آینده نزدیک بهبود مناسبی داشته باشیم.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص حواشی مراسم استقبال از رئیس جمهور، گفت: هیچ اتفاقی در مراسم استقبال رخ نداد و در حال حاضر هیچ پرونده و شاکی در این خصوص در اختیار پلیس نیست که بخواهیم آن را پیگیری کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *