جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۳۰
۳۳

دولت یک طنز سیاسی را هم تحمل نکرد؟

جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب: 317372
این برنامه که چند هفته ای هست هر پنجشنبه در بخش خبر ۲۰ از شبکه خبر پخش می شود توانسته است در قالبی جدید مسائل و موضوعات سیاسی هفته را با لحنی طنز آمیز ارائه کند که مخاطبین زیادی را جذب کرده است.
به گزارش جهان به نقل از نیمروز هنوز ساعتی از انتصاب ۲نمایند دولت در شورای نظارت بر صدا و سیما نگذشته است که پخش برنامه طنز "حساس نشو" با مشکل رو به رو شد. این برنامه که چند هفته ای هست هر پنجشنبه در بخش خبر ۲۰ از شبکه خبر پخش می شود توانسته است در قالبی جدید مسائل و موضوعات سیاسی هفته را با لحنی طنز آمیز ارائه کند که مخاطبین زیادی را جذب کرده است.

این برنامه توسط تعدادی جوان پیش از این در قالب طنز دکتر سلام در اینترنت پخش میشد که خلاقیت سازندگان و استقبال مخاطبین از برنامه دکتر سلام موجب شد تا طنز سیاسی حساس نشو به سفارش شبکه خبر کلید بخورد.

دقایقی پیش از آغاز این برنامه، یکی از عوامل این مجموعه با توجه به بخش های انتقادی قسمت چهارم برنامه حساس نشو در رابطه با سفر دکتر روحانی به نیویورک و تماس تلفنی بین روسای جمهور ایران و آمریکا از احتمال سانسور این برنامه خبر داده بود و بر روی صفحه خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: { گزاره : حسام الدین آشنا نماینده روحانی در شورای نظارت صدا و سیما شد! نتیجه: امشب منتظر حساس نشو نباشید}

به نظر می رسد این برنامه با اعمال فشار توسط حسام الدین آشنا مشاور فرهنگی رئیس جمهور و حسین فریدون برادر روحانی از پخش بازماند .

در همین زمینه مجری بخش خبر۲۰ در ابتدای پخش خبر، علت لغو این برنامه را دلایل فنی عنوان کرده بود.

این در حالی است که روز گذشته آقای روحانی در دیدار با خبرنگاران گفته بود که: انتقاد از دولت آزاد است و افتخار ما این است که انتقادپذیر هستیم پس هر کس با هر لحنی می‌تواند انتقاد کند، البته ما دلمان می‌خواهد لحن مودبانه‌ واخلاقی باشد و اعتراض در چارچوب قواعد بازی باشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


این اقایون فقط حرف خوب میزنن، عمل ممل یوخت
روحانی مچکریم
United Kingdom
دولت راستگويانه ديگه!!!
مردی که می توانستیم ازش انتقاد کنیم دیگر رفته است...
مردی که میتوانستند به او توهین کنند وتهمت بزنند وحتی مورد تمسخرقرارش دهند رفت!!اقایون صدا وسیمایی حواستان جمع باشد!
راست می گوئید سید محمد خاتمی مرئ شریفی بود، با آنکه این همه به وی دشنام دادند، محبوب آمد و محبوب رفت.
منظورش احمدی نژاد بود
خاتمی فتنه گری است که جمل را به راه انداخت
شما ...ای یا خودت رو به ... زدی؟؟!
Iran, Islamic Republic of
تاب تحمل "مرد"ها را ندارند
دولت تحمل شنیدن چاپلوسی و تملق رو داره
براش جایزه هم میدن
اما انتقاد رو نمیدونم
از ماجرای راستگو و برخورد با دانشجوها معلومه که باید منتظر فرداهای سخت تری باشیم
فتوحی
سید محمد خاتمی دربرابر اعتراض تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران به آنها گفت: " می دهم از سالن بیرونتان کنند! آدم باشید!!! "
حقا و انصافا که چقدر انتقادپذیر!
دچارتوهم شدید شدی برو خودت روبه دکترروانشناس نشون بده وگرنه کاردست خودت می دی ها!!
آخ آخ آخخ
حساس نشید، تازه اولشه
هنوز 100روز نشد جلو ازادی راگرفتند خدارحم کند بعدا چه خواهند کرد این است معنای دولت راست گویان.
اون احمدی نژاد بود که هرچی دلتان میخواست بهش میگفتید
United States
از شعار تا عمل !!!!!!!
اخه یه کابینه امنیتیه خدای نخواسته ها
میقهی
هنوز این دولت مهرش خشک نشده بعد از خشک شدن مهر و تمبر ش ببینیم به کسی اجازه نفس کشیدن میدهد . البته روحانی خیلی تعارفات میکند که ....
تازه دیکتاتوری سازشکاران اغاز شده
کاین هنوز از نتایج سحر است
ساربان
گمونم آخرش مثل ب.... به شل میشینه...
حساس نشو
به حسام الدین آشنا حساس نشید همه کارها توسط برادر رئیس جمهور کنترل و اداره میشه
دولتی تحمل یک طنز سیاسی را ندارد چگونه می خواهد بر کشور حکومت کند؟ چگونه می خواهد انتقادات را گوش کند؟ چگونه می خواهد به حرف ملت گوش کند؟ باز صد رحمت به مرحوم دکتر حبیبی که گل آقا طنزها در زمان حیاتش ساخته بود نه تنها گلایه نکرد بلکه تشکر هم نمود. باز صد رحمت به مسئولین قبلی ما.
محمد
Iran, Islamic Republic of
این از نتایج سحراست؛باش تا صبح دولتت بدمد
دولت هاشمی که یادتون هست!!
محسن
Iran, Islamic Republic of
به ضرغامی بگید: مردی که میشد براش از این برنامه ها ساخت رفته! از دولت راستگویان فقط وفقط تعریف، انتقاد تعطیل...من موندم شعار زنده باد مخالف رو چطور روشون میشه سر بدن.
باید منتظر بدتر از اینها باشید
دولت روحانی تحمل انتقاد را ندارد
اصغری
ماآخرنفهمیدیم ابن حسین فریدون چه کاره هست
خداوند آخروعاقبت رابهخیر کند
سید محمد محسن
ایکاش دیگه نمیگفتید: زنده باد مخالف من! آدم تعجب میکنه از اینهمه سعه ی صدر و تحمل!!!!
حنده ظزیف با اشتون چندش اور بود
چي فكر مي كرديم چي شد
معني لغات در لغتنامه دولت يازدهم متفاوت از ساير لغتنامه هاست.
همچنانكه معناي اعتدال تفاوت داشت ، معناي انتقاد پذيري دولت هم متفاوت است.
پس قبل از هركاري براي تطبيق عمل خود با دكترين دولت 11 ، ابتدا به لغت نامه اين دولت 11 مراجعه كنيد وگرنه مسئوليت حذف شما به عهده خودتان خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
یادتونه چقدر راحت به دکتر احمدی نژاد توهین می کردید و انتقاد؟ چقدر با خنده و خوشرویی جواب میداد و چه صبر و حوصله ای داشت. باور کنید احمدی نژاد تکرار نشدنیه و خدا میدونه دولت امنیتی چه بر سر آزادیهای مدنی مردم میاره و رسانه ها جرات انتقاد از این مدعیان اعتدال! رو ندارن.
یارانه هارا قطع میکند حاملهای انرژی بی سروصدا گران میشوند کالاهای اساسی اصلاح قیمت !!میشوند.....کم کم سطح توقعات مردم پایین کشیده میشود بوی دولت سازندگی دوباره بلند میشود!دیگر کسی حس دم زدن از ازادی مدنی راندارد
آیناز
خدارو شکر تازه داریم میفهمیم احمدی نژاد چه کسی بود.خدایی آدم تا ی نعمتو داره قدرشو نمیدونه. آقای روحانی لطفا دیگ از کلید ملید و اعتدال و انتقاد حرف نزنین ک بشدت پشیمون از رأیمونیم...