جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۴

بازهم سرویسهای بهداشتی سرپایی+عکس

سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب: 316942
در فروشگاه و رستوران عظیمی که طول و عرض آن به سختی قابل اندازه گیری است نمازخانه ای وجود دارد که نمازگزاران از حضور در آن احساس شرمساری می کنند و گاه باید برای ادای نماز مدتها منتظر ماند. موضوعی که دیگر در برخی فروشگاهها به آن اهمیت چندانی نمی دهند.
به گزارش جهان،‌ فرهنگ نیوز نوشت:

سالهاست که فرهنگ و آداب رسوم غربی در بافت های مختلف اجتماعی توسط عده ای در حال ترویج است. بازارها، رستورانها و مراکز خرید یکی از این اماکن می باشد. بی توجهی مسئولین و سکوت منفعلانه مردم، کار را به شرایطی غیر قابل باور رسانده است. برای درک بهتر عمق فاجعه و به عنوان مشتی از خروار به فروشگاهی در اطراف تهران می رویم. جایی که لوازم لوکس و قیمتی در زیباترین ویترین ها و مناسب جدیدترین متدها و سلیقه ها به مردم عرضه می شود. در کنار آن رستورانی است که سعی در ارائه غذاهایی باب طبع مشتریان نموده است. اما در مقابل هیچگونه ارزشی برای ارزشهای دینی آنها قائل نیستند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/000316/n00316942-t.jpg

در فروشگاه و رستوران عظیمی که طول و عرض آن به سختی قابل اندازه گیری است نمازخانه ای وجود دارد که نمازگزاران از حضور در آن احساس شرمساری می کنند و گاه باید برای ادای نماز مدتها منتظر ماند. موضوعی که دیگر در برخی فروشگاه ها به آن اهمیت چندانی نمی دهند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000316/nf00316942-1.jpg

اما بخش قابل توجه و تأسف آور برای مسئولین، سرویس های بهداشتی است که در کمال ناباوری به صورت ایستاده تعبیه شده است. در کشوری که فرهنگ آن برخاسته از اصول ناب اسلام است و طهارت یکی از مهمترین احکام آن می باشد اینجا به فراموشی سپرده می شود. جالب اینجاست که این اتفاق در بیشتر رستوران ها و فروشگاههایی که در خارج شهر قرار دادند در حال عادی شدن است.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000316/nf00316942-2.jpg

با پیگیری نهادهای نظارتی و پوشش خبری برخی از این اشکالات در کشور در حال حل شدن می باشد. به عنوان مثال دستشویی های سرپایی استادیوم آزادی تهران پس از پیگیری های مستمر جمع آوری گردید و مشکلات دیگری که داشته است یک به یک در حال پیگیری است. به همین جهت با پیگیری ونظارت دقیق تر نهادهای مرتبط، از پیشرفت اینگونه معضلات اجتماعی و فرهنگی جلوگیری نمود.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000316/nf00316938-1.jpg

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000316/nf00316942-3.jpg
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ایمان
Finland
دل اونایی که به این فرد و این فضا اجازه فعالیت دادن خوش ....
وقتي به يک مهندس معمار بها نمي دن همين ميشه ...!!!!
دیگه این دستشویی ها متأسفانه داره فراگیر میشه. اگه گذرتون به اتوبان رشت-قزوین افتاد از سمت رشت به قزوین بعد از عوارضی، پمپ بنزین و مجتمع رفاهی احداث شده است و به تعداد بسیار زیاد و کاملا جلو چشم افرادی که حتی از بیرون عبور میکنند از این دستشویی ها نصب شده است خواهشمندم گزارشی تهیه فرمایید. با تشکر.
مهدی
اتوبان تبریز تهران هم متاسفانه مجتمع رفاهی غزال دستشویی سرپایی زیاد داره. کی به این ها رسیدگی میکنه؟؟؟ چطور اینها مجوز و پایان کار میگیرن؟؟؟