پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - 28 Mar 2024
 
۲
۱۶
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

مواضع رئیس‌جمهور مقتدرانه بود/ مکالمه تلفنی باید به بعد از اقدامات عملی آمریکا موکول می‌شد

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب: 316674
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه مواضع رئیس‌جمهور در نیویورک و بخصوص نطقش در سازمان ملل مناسب و مقتدرانه بود، تاکید کرد: مکالمه تلفنی با اوباما باید به بعد از اقدامات عملی آمریکا موکول می‌شد.
مواضع رئیس‌جمهور مقتدرانه بود/ مکالمه تلفنی باید به بعد از اقدامات عملی آمریکا موکول می‌شد
به گزارش جهان، سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به سفر‌ حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس‌جمهور و هیئت همراه به نیویورک و مواضع اتخاذ شده و اقدامات صورت گرفته از سوی این هیئت در این سفر، گفت: آقای روحانی و هیئت همراهشان در این سفر نشان دادند که الحمدلله روی اصول ایستاده‌اند و در مسیر انقلاب اسلامی، چارچوب‌ها و سیاست‌های نظام و مقام معظم رهبری حرکت می‌کنند.

فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه به دلیل قرار گرفتن آمریکائی‌ها در موضع ضعف و قرار داشتن جمهوری اسلامی ایران در موضع اقتدار و قدرت در عرصه بین‌الملل، دولت آمریکا به اقداماتی نظیر ملاقات حضوری و یا حداقل مکالمه تلفنی با رئیس جمهور ایران نیاز داشت، افزود: رئیس جمهور محترم که مواضع مقتدرانه و مناسبی در این سفر و بخصوص در نطقشان در مجمع عمومی سازمان ملل اتخاذ کردند، بهتر بود همانگونه که برای ملاقات حضوری به اوباما وقت داده نشد، از پذیرش مکالمه تلفنی با اوباما نیز خودداری کرده و چنین اقداماتی به بعد از نشان دادن اقدامات عملی دولت آمریکا و راستی‌آزمایی و صداقت‌سنجی در رفتار عملی‌‌شان موکول می‌شد.

ایران حسن‌نیت و صداقت خود را نشان داد؛ اینک نوبت آمریکایی‌هاست

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران بخصوص با مواضع و سخنانی که در شصت و هشتمین اجلاس سازمان ملل مطرح شد، حسن‌نیت خود را نشان داد، اکنون نوبت آمریکاست که با اقدامات عملی خود اعتمادسازی نموده و در عمل راستگویی خود را به اثبات برساند.

فرمانده کل سپاه در پاسخ به این سوال که به نظر شما در این مرحله دولت آمریکا چه گام‌هایی عملی بایستی بردارد، اظهار داشت: رفع کامل تحریم‌ها علیه ملت ایران، آزادسازی دارایی‌های بلوکه و توقیف شده ایران توسط آمریکا، دست‌کشیدن از دشمنی‌ها و توطئه‌ها علیه مردم ایران، پذیرش ایران هسته‌ای و عدم سنگ‌اندازی در این مسیر و ... از مواردی است که بایستی در این مرحله توسط آمریکا انجام شود و ملت ایران منتظر چنین اقداماتی از سوی آمریکاست.

مشکل بزرگ آمریکایی‌ها آنجاست که از صهیونیست‌ها اجازه می‌گیرند

وی با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر اینکه مقامات رژیم غاصب صهیونیستی را در جریان تمام مسائلشان با ایران و حتی مکالمه تلفنی با اوباما قرار داده بوده و از این پس نیز قرار خواهند داد، افزود: یکی از نگرانی‌های اصلی که وجود دارد، همین‌جاست، چرا‌که به نظر می‌رسد دولتمردان آمریکا متاسفانه استقلال رای و تصمیم ندارند و از صهیونیسم جهانی تاثیرپذیرند و بایستی برای اقدامات خود از این رژیم غاصب ظالم اجازه بگیرند.

چرایی نرمش قهرمانانه

فرمانده کل سپاه در بخش دیگری از سخنان خود در تبیین تعبیر "نرمش قهرمانانه" که توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با فرماندهان سپاه مطرح شد، اظهار داشت: تعبیر دقیق و هوشمندانه "نرمش قهرمانانه" که ترکیبی از کلمات "نرمش" و "قهرمانانه" است، توسط مقام معظم رهبری به دلیل شرایط بسیار برجسته‌ای که نظام جمهوری اسلامی ایران در شرایط کنونی جهان داراست، مطرح شد.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون دشمنان جمهوری اسلامی که سال‌ها برای تضعیف و ضربه‌زدن به انقلاب اسلامی و اهدافش تمام توان خود را به کار گرفتند، به هیچ یک از اهداف خود نرسیده و شکست‌های پی‌در‌پی را مرتکب شده‌اند و آخرین نمونه از این شکست‌ها نیز در سوریه اتفاق افتاد، تصریح کرد: همه دنیا امروز شاهد آن است که جمهوری اسلامی ایران مسیر خود را با اقتدار پشت سر گذاشته و همه تلاش‌های دشمنان اعم از تهدید، تحریم و فشارهای اقتصادی، اقدامات سیاسی، امنیتی و نظامی، به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به پیشرفت‌های چشمگیر جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، امنیتی، نظامی و ... و از همه مهمتر «قدرت نرم» و «نفوذ معنوی» انقلاب اسلامی در جهان، افزود: امروز به دلیل نفوذ معنوی فوق‌العاده انقلاب اسلامی ایران در دنیا و اطمینانی که در ملل مختلف نسبت به کشورمان حاصل شده، اقتدار کاملی برای نظام مقدسمان به وجود آمده و مجموع قدرت معنوی و مادی کشورمان موجب شده ایران به یک ابرقدرت تبدیل شده و در هماوردی با آمریکا، نه تنها به هیچوجه در موقعیت ضعف قرار نداشته بلکه کاملاً در موضع برتر و اقتدار قرار دارد.

وی ادامه داد: اگر دشمن بخواهد عقلانیت به خرج دهد باید از نرمش جمهوری اسلامی بهترین استفاده را کرده و رفتار خود را تغییر دهند.

راهبرد هوشمندانه "نرمش قهرمانانه" برای آشکارتر شدن چهره آمریکا نزد افکارعمومی

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه این نرمش قهرمانانه موجب آشکارتر شدن چهره واقعی این دولت برای افکارعمومی جهان خواهد شد، تصریح کرد: با شناختی که از ماهیت استکبار و سلطه داریم، اینکه تصور خوش‌بینانه‌ای از رفتار آمریکا داشته باشیم، ساده‌انگارانه است چرا‌که به نظر می‌رسد دشمن هنوز آن عبرتی که باید گرفته می‌شد را نگرفته و هنوز احتیاج به زمان بیشتری برای تغییر دارد.

سرلشکر جعفری خاطرنشان کرد: با تدبیر رهبر معظم انقلاب، انعطاف، صداقت و حسن‌نیت جمهوری اسلامی نیز برای افکار عمومی جهان نمایان‌تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نگرانی خاصی نسبت به اصل نرمش قهرمانانه و دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی در این رابطه وجود ندارد، گفت: صفت قهرمانانه برای نرمش، یعنی اینکه اقدامات حکیمانه با حفظ مصالح، اقتدار و عزتمندی نظام صورت بگیرد.

لزوم رصد هوشمندانه روند دیپلماسی توسط نیروهای انقلاب

فرمانده کل سپاه افزود: با این وجود در مسیر حرکت دولت ممکن است اشتباهات تاکتیکی مانند همین مکالمه تلفنی با اوباما صورت بگیرد که قابل تصحیح و جبران است.

سرلشکر جعفری تاکید کرد: در هر صورت، نکته مهم و اساسی در این زمینه، هدایت‌های داهیانه و حکیمانه رهبر معظم انقلاب و هوشمندی مردم در رصد دقیق این روند است و اگر در جایی خطایی از سوی مسئولان مربوطه دیده شود، قطعا دلسوزان و نیروهای انقلاب تذکرات لازم را خواهند داد.

تلاش بدخواهان برای القای دوقطبی در کشور

فرمانده کل سپاه پاسداران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برخی به دنبال ایجاد نوعی دوقطبی در داخل کشور بوده و می‌خواهند چنین القا کنند که یک گروه طرفدار نرمش و مذاکره با آمریکا بوده و گروهی دیگر در کشور مخالف این موضوع هستند، تصریح کرد: راهبرد "نرمش قهرمانانه" موضوعی است که با تدبیر و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی مطرح شده است و همه نیروها و نهادهای انقلابی نیز با این سیاست نظام اسلامی همراه هستند، اما اینکه عده‌ای همواره به دنبال ایجاد شکاف و دوگانگی و دوقطبی کردن فضا در داخل کشور بوده و آب به آسیاب دشمن می‌ریزند، پدیده جدیدی نیست و امروز تاثیر چندانی هم ندارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
درود بر شما برادر عزيز پاسدار.البته بايد شرايط دكتر روحاني را نيز درك كرد و همين كه ايشان مذاکره رودر رو نداشتند و آن را موكول به اقدامات عملي نموده اند مشخص است كه كار آقاي رييس جمهور حساب شده و در چارچوب ديپلماسي است و بايد بپذيريم كه وقتي دو درخواست آمريكاييها شامل جلسه حضوري و يا مصافحه از سوي هيئت ايراني رد شد رد سومين درخواست از سوي دكتر روحاني از نظر عرف ديپلماتيك ديگر پذيرفته نبود و اگر اينچنين ميشد در آينده آمريكاييها مدعي ميشدند كه ما هيچ نرمشي نداريم و حتي از يك گپ و گفت و گوي ساده تلفني سر باز زده ايم و مهمتر اينكه بايد ارزيابي كنيم كه دشمنان انقلاب از اين گفت و گو خوشحال شده اند و يا ناراحت!! ديديم كه دشمنان انقلاب به سركردگي اسرائيل دست پاچه شده اند و اظهار نظرهاي تند و با عصبانيت انجم داده اند كه نشان از درستي مسير دارد. رصد همه جانبه همه نيروهاي دلسوز انقلاب و همراهي همه از جمله سپاه پاسداران با رييس جمهور در اين مسير امري لازم و ضروري است. اما در اين ميان از موضع گيري آينده دو كشور چين و روسيه نيز نبايد غافل شويم زيرا نزديكي به يكباره ايران و آمريكا ممكن است در شرايط كنوني منجر به تغيير موضع چين و روسيه در ارتباط با سوريه بشود بايد آرام آرام و بازيركي پيش رفت. آقاي روحاني نيز بايد با همه دلسوزان نظام در خصوص گام هاي بعدي به توافق برسد و كارها را با مشورت با عقلا به انجام برساند كه شكر خدا تاكنون اينگونه بوده است و ان‌شاءالله اين دايره گسترده تر خواهد شد و با وفاق ملي و همبستگي آمريكا در مقابل خواست ملت سر تعظيم فرود خواهد آورد .
یعنی باید کار رییس جمهور رو اونهم در ابتدای دولتش فرمانده نیروهای مسلح نقد کند؟!
Iran, Islamic Republic of
انتقاد و نقد هيچ اشكالي ندارد و دوست عزيز بهتر است كه به سخنان رييس محترم جمهور جناب آقاي دكتر روحاني توجه بفرماييد ايشان گفتند آماده پذيرش انتقاد هستند ، سرلشگر جعفري برادر عزيز پاسدار نيز با حفظ شآن و جايگاه رياست محترم جمهوري نظر داده اند ، حداقل اگر از لزوم تدوين حقوق شهروندي حرف ميزنيم نقد يك مقام عاليرتبه كشوري را اينگونه آماج حمله قرار ندهيم ، من شهروند ساده هر نقدي ميتوانم بكنم و در اين كامنت ها نقدم انتشار پيدا ميكند آنگاه انتظار داريم شخصيتي با مسئوليتي چنين خطير اظهار نظر نكند؟! در همين آمريكا در گذشته و حال حاضر ميبينيم كه مقام هاي پايين تر از رييس جمهور و حتي نظاميان چگونه عملكرد رييس دولت را نقد ميكنند و در خيلي از كشورها و اما توجه بشود بنام "سپاه پاسداران انقلاب اسلامي"اين بزرگواران قسم خورده اند يار و ياور انقلاب ،رهبري و رييس جمهور باشند و اگر سخني ميگويند از سر دلسوزي و وظيفه است،از نظر سياسي نيز اينگونه اظهار نظرها در داخل توسط مقامات نظامي قدرت چانه زني رييس جمهور را بالا برده و باعث ارائه امتيازات بيشتر شود در اين مورد بدليل حساسيت موضوع نميتوانم بيشتر توضيح بدهم زيرا نامحرمان و دشمنان نيز به اين نظريات دسترسي دارند و سياست هاي ما را خنثي مي كنند و در پايان فقط اين را ميگويم ما ملت ايران اسلامي همه پاسدار انقلاب هستيم و از تصميمات مقام معظم رهبري و مسئولان تحت امر ايشان حمايت ميكنيم .
اولا سپاه یک سازمان محض نظامی نیست ودر ثانی اگر لازم باشد همه باید تذکر بدهند
اکنون امریکا به ما احتیاج دارد که تلفن زده
به این دلیل که
در سوریه مانده
در بحرین مانده
در خلیج فارس مانده
در میان مسلمانان منفور است
در عراق و افغانستان مثل... در گل مانده
و کلید ایران است
بنابراین مسئولان ما نباید ذوق زده شوند
منتظر
مقام معظم رهبری توصیه های خوبی به سپاه داشتند اگر رعایت شود شان این نهاد محفوظ می ماند - حیات غرب
Iran, Islamic Republic of
آقای روحانی مراقب باش این امریکاییهای هفت خط گولت نزنند
Belgium
مرگ بر امریکا
Iran, Islamic Republic of
امام خمینی: اگر سپاه نبود کشور هم نبود
سخنان سردار صحت این سخن امام را نشان داد
Iran, Islamic Republic of
احسنت به این سردار شجاع انقلابی
United Kingdom
انصافا اگه سپاه نبود بعضیها الان تو دامن امریکا حسابی غش کرده بودند
سعید معتمد
سردار ما امیدمون به شما انقلابیون است ...از دیپلماتها که ناامید شدیم بخدا
Iran, Islamic Republic of
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:
و اگر در جایی خطایی از سوی مسئولان مربوطه دیده شود، قطعا دلسوزان و نیروهای انقلاب تذکرات لازم را خواهند داد.

یعنی چه...
امین
سردار عزیز اینکه اول اوباما خواهان تماس می شود خودش در نوع خود، یک گام عملی است چرا این قد بهانه؟
France
چه گام بلندی!!!
مراقب باش گام بعدی رو روی سرمون نذاره!
گام عملی که با دروغ شروع بشه به نظرت چه معنی ای میده؟! سردار بهانه گیر هست یا شما چشمتون رو به همه چیز میبندید؟!!!!!!!!!!!!!!!!