پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 18 Apr 2024
 
۰
۲

نظر عجیب مفتی سعودی درباره رانندگی زنان

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۴:۴۹
کد مطلب: 316526
یکی از علمای ارشد عربستان مدعی شد رانندگی زنان بر وضعیت فیزیولوژیک آنها تأثیر می گذارد و موجب ناباروری آنها می شود.
به گزارش جهان به نقل از العالم، "صالح اللحيدان" عضو کمیته " علماي ارشد " عربستان با نزدیک شدن فراخوان زنان عربستانی برای رانندگی در خیابان در اظهاراتی عجیب مدعی شد: رانندگی زنان بر وضعیت فیزیولوژیک آنان تاثیر می گذارد.

در هفته گذشته، فعالان عربستانی با انتشار فراخوانی در اینترنت از زنان این کشور خواستند برای مقابله با ممنوعیت رانندگی زنان، روز بیست و ششم اکتبر رانندگی کنند.
استقبال بسیار گسترده از این فراخوان موجب شد پایگاهی که این فراخوان را داده بود، فیلتر شود.

شیخ اللحیدان به عنوان یکی از اعضای کمیته 21 نفره "علمای ارشد"، حق صدور فتوا و توصیه به دولت را دارد و شماری از شخصیت های سعودی از وی تبعیت می کنند.
اللحيدان تا سال 2009 ، رئیس شورای عالی قضایی عربستان بود.

سخنان و اظهارنظرهای اللحیدان در گذشته همواره موضوعی برای بحث و گفتگو در داخل جامعه عربستان بوده است، وی حتی به شدت با تغییراتی که عبدالله بن عبدالعزیز پادشاه عربستان درخصوص اعطای آزادی های بیشتر به زنان اعلام کرده بود، مخالف است.

"اللحیدان" به روزنامه "سبق" گفت: زنانی که مایل به لغو ممنوعیت رانندگی زنان هستند، باید عقل خود را بر قلبشان ترجیح دهند.
 
اللحيدان مدعی شد: اگر زنی بدون ضرورت اقدام به رانندگی ماشین کند ، این مساله بر وضعیت فیزیولوژیک وی تاثیر می گذارد زیرا این مساله در علم پزشکی بررسی شده و مشخص شده که رانندگی بر شکل و وضعیت جسمانی زنان و تخمدان آنان تاثیر منفی می گذارد.

وی ادامه داد: از این رو می بینیم اغلب زنانی که به طور مستمر رانندگی می کنند ، کودکان آنان به نوعی دچار نقص های بالینی با درجه های متفاوت هستند.
 
هنوز مشخص نیست که آیا دیگر اعضای کمیته علمای ارشد عربستان ، با اللحیدان در زمینه ممنوعیت رانندگی زنان هم نظر هستند یا نه، با این حال موضع وی نشان دهنده مخالفت دیگر شخصیت های محافظه کار با رانندگی  زنان است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


رضا
Iran, Islamic Republic of
تعریف مفتی در دایره المعارفهای جدید: کسی که حرف مفت زیاد می زند.
Iran, Islamic Republic of
اینا مفتی هستند یا دکترای زنان و زایمان که تشخیص می دهند رانندگی بر وضعیت تخمدان تاثیر میذاره یکی نیست به اینا بگه شما اگه خیلی با سوادید برید قرآن بخوانید و تفسیر کنید و بر طبق آیات قرآن فتوا بدید نه از روی شکم سیری و عناد و ضد زن بودنتون.