جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۲
۷
درباره عذرخواهي اوباما از روحانی!

آقای رئیس جمهور! انتظار ملت ایران را برآورده کنید

يکشنبه ۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب: 316343
باراک اوباما رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا در خلال گفتگوي تلفني اخير خود با آقاي دکتر روحاني رئيس جمهور کشورمان، بابت ترافيک خيابانهاي نيويورک از ايشان عذرخواهي کرده است.
آقای رئیس جمهور! انتظار ملت ایران را برآورده کنید
به گزارش جهان، اين نخستين عذرخواهي رسمي و رودرروي بالاترين مقام سياسي و اجرايي آمريکا از رئيس جمهور کشورمان محسوب مي شود. با اين حال اگر اوباما واقعا به دنبال عذرخواهي از رئيس جمهور کشورمان است، مسائل به مراتب مهم تري در اين خصوص وجود دارد!

-آيا بهتر نبود رئيس جمهور دموکرات آمريکا بابت ضبط دارايي هاي متعلق به ملت ايران در طول بيش از سه دهه گذشته عذرخواهي کند؟

-آيا دخالت ايالات متحده آمريکا در کودتاي سال ۱۳۳۲ ( که سازمان سيا نيز اخيرا نسبت به آن اقرار کرده است) و تحميل دوباره محمدرضا پهلوي به ملت ايران خود بدترين جنايات و خيانت کاخ سفيد عليه ملت ايران محسوب نمي شود؟

-آيا اوباما تا کنون نام "وينسنس" و ماجراي اجساد شناور دهها ايراني بي‌گناه بر روي آبهاي نيلگون خليج هميشه فارس را شنيده است؟ آيا اوباما مي داند که آن مردان،زنان و کودکان معصوم چگونه قرباني هوسراني جنگ طلبانه ناخداي ناو وينسنس شدند .آيا اوباما فيلم اعطاي نشان شجاعت به فرمانده اين ناو شيطاني توسط بوش پدر را مشاهده کرده است؟

-آيا اوباما ذره اي از چشمان خيس مادران و نگاههاي معصوم کودکاني که در اوج مظلوميت فرزندان و پدران خود را در جريان هشت سال جنگ ظالمانه تحميلي از دست دادند و در راه دفاع از اسلام و ميهن شربت شهادت نوشيدند مي داند؟! آيا اوباما مي داند که با گذشت ربع قرن از پايان جنگ تحميلي هنوز دهها هزار رزمنده از جراحات جسمي و روحي ناشي از موشکهاي اعطايي آمريکا به صدام رنج مي برند؟ آيا او مي داند موج انفجار و گاز خردل و سرفه هاي ممتد و انواع ناراحتي هاي دردناک پوستي چگونه قوي ترين مردان را زمينگير مي کند؟

-شايد اوباما استدلال کند که اين وقايع و دهها واقعه ديگر در دوران روساي جمهور ديگر آمريکا ( از کارتر تا بوش پسر) رخ داده است. اگر اين استدلال غير قابل قبول اوباما را نيز بپذيريم مرور حوادث و وقايع ۵ سال اخير براي کشف حقيقت کافي‌است!

اعمال تحريم هاي يکجانبه در دوران رياست جمهوري اوباما و از همه بدتر، جلوگيري آمريکا از واردات دارو به ايران معنايي جز "قيام عليه انسانيت" نداشته و ندارد. به راستي اوباما و دموکراتهاي پرادعا چگونه و بر چه اساسي مي خواهند چنين جناياتي را توجيه کنند؟ اوبامايي که دارنده جايزه صلح نوبل و مدعي احترام به حقوق بشر است، چگونه مي تواند تقابل خود با ملت ايران بر سر تشديد تحريم هاي يکجانبه را توجيه کند؟ بالفرض اوباما اعمال تحريم هاي ظالمانه عليه ايران را به دولت قبلي کشورمان مرتبط سازد! آيا در اين صورت ملت ايران بايد مجازات مي شد! آيا نتيجه تقويت محور مقاومت در خاورميانه بايد زجر دادن بيماران حاد کليوي و ريوي و قلبي و نايابي و کميابي داروهاي خاص باشد؟!

در نهايت اينکه هزاران دليل موجه براي عذرخواهي رئيس جمهور ايالات متحده آمريکا از ملت ايران وجود دارد که "ترافيک خيابانهاي نيويورک" در ميان آنها اساسا محلي از اعراب ندارد! اوباما اگر واقعا در پي گفتگو با ايران است بايد خود را براي عذرخواهي هايي به مراتب بزرگ تر آماده کند...

البته عذرخواهی رسمی گام اول است و نکته مهمتر تغییر رفتار و سیاست‌هاست که باید در عمل دیده شود.
مرجع : رسالت
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


موسوی -- اصفهان
Iran, Islamic Republic of
نتیجه دولت اعتدال 4سال دیگر :
- امریکاییها برای ما لبخند زدند
- امریکاییها مارا ادم حساب کردند و با ما مذاکره کردند در صورتیکه احمدی نژاد را حساب نکردند!
- آنها قبول کردند با ما تلفنی حرف بزنند
فقط لبخند ، قیافه ، کنار دریا راه رفتن
کل افتخار دولت خاتمی : رییس جمهور فرانسه برای بدرقه خاتمی از پله های کاخ الیزه پایین آمد!
قریب به مضمون :
مشرکان به پیامبر : هر آنچه بخواهی به تو میدهیم دست از دین و این پا برهنگان بردار پیامبر فرمود اگر خورشید را در دست راست و ....
امام : من یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمیدهم و ...
براستی چه بدست اوردیم و چه از دست دادیم
با انتخاب این دولت براستی مستکبران عالم خوشحال شدند یا پابرهنگان و وقتی احمدی نژاد روی کار امد چه شد
اینها که گفتیم برای اصلاح بود نه نفی
محمد
کلا دوستمون در عالم دیگه ای سیر میکنه!!
جناب موسوی عزیز..به کدامین استدلال کشور ما باید با توهم توطئه شما و همفکراتون در انزوا باشه؟؟دست ندیم که حتما پشتش توطئه اس؟! لبخند نزنیم که حتما کاسه ای زیر نیم کاسه اس؟! ارتباط نداشته باشیم چون...
حاصل ارتباط با روسیه و چین برای ما چی بوده؟کجا و کی قطعنامه علیه ایران رو وتو کردن
لطفا چشمهامون رو باز کنیم
محمد عزیز
اگر صدبار با کسی دست دادی و خنجر زد عقل حکم می کند با احتیاط بیشتر رفتار کنی و اینبار اول کف دستش را چک کنی که چیزی در آن است و بعد دست بدهی....این خوشبینی محض دوستان هربار عهدنامه ترکمنچای می آفریند و بس....
اوبامایی که در اطلاعات دادن نسبت به اینکه اول چه کسی تقاضای تماس داشته هم صداقت ندارد چه الزامی وجود دارد که در مسائل مهمتر در حد مرگ و زندگی جانب صداقت را رعایت کند؟....اگر اوباما راست گفته که پس روحانی صداقت ندارد!!!...
حسین
هر کدام از دو رئیس جمهور در مورد درخواست کننده ی تماس تلفنی دروغ گفته باشند، دلیلش ترس از افراطیون است نه چیز دیگر. نمونه اش را در فرودگاه مهرآباد مشاهده کردید.
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
فعلا" آقاي روحاني مشغول براورده كردن خواسته هاي آقاي هاشمي رفسنجاني و خاندان ايشان است گويا آنقدر كه خود را بدهكار هاشمي و بيت ايشان ميداند بدهكار ملت نمي داند . آنطور كه مشاهد شده تمام عزل و نصب هاي ايشان و انتخاب اعضاي كابينه حتي تغيير استانداران و فرمانداران و مديران مياني هم كلهم نعل به نعل مطابق نظر هاشمي رفسنجاني بوده تا كي نوبت به خواسته هاي ملت برسد خدا ميداند ؟شايد هم اصلا" خواسته هاي ملت هرگز براورده نشود .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
اگر ايران مي خواهد تحريم ها را امريكا لغو كند بايد براي تردد كشتي هايي كه به مقصد اروپا و كشور هاي 1+5 نفت و يا كالا حمل مي كنند تعضيقات جدي اعمال كند و تا اين تحريم هاي غير قانوني را بردارند .
رضايي ع ر
Iran, Islamic Republic of
حالا كه امريكا حتي دارو را هم تحريم مي كند ايران هم هرچه سريعتر به سمت احياي طب سنتي ايراني و اسلامي برود و الگوي غذايي مردم را اصلاح و بهداشت عمومي و كيفيت مواد غذاي را بهبود بخشد تا نياز مردم به دارو هاي غذبي و وارداتي كاهش يابد . مگر طي چند هزار سال تاريخ ايران مردم محتاج داروهاي خارجي بوده اند .متاسفانه طي چند ده سال گذشته كه پزشكان و متخصصين ما و حتي كشور هاي جهان سوم كه در غرب تحصيل كرده اند همواره تلاش كرده اند براي محصولات كمپاني ها غربي در كشور خودشان بازار ايجاد كنند و مفاخر علمي و سنتي خودشان را به فراموشي سپرده اند. وقت آن رسیده كه به خويشتن خويش باز گرديم و بازار دارو و بلكه ساير محصولات و مايحتاج مردم خود را از نفوذ اجانب خارج كنيم . لازمه اش قدري قناعت و مناعت طبع و همت است كه بحمدالله در مردم وجود دارد اگر دولت مردان خودباخته نباشند .