پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 25 Apr 2024
 
۰

نخست وزیر ژاپن: روحانی صادق است

شنبه ۶ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۱
کد مطلب: 316107
نخست وزیر ژاپن با اشاره به اینکه رئیس جمهور ایران درباره برنامه هسته‌ای کشورش صادقانه قصد ایجاد اعتماد را دارد، تاکید کرد که حسن روحانی آماده است تا همکاری کامل با جامعه بین المللی داشته باشد.
به گزارش جهان، فارس به نقل از المنار نوشت: شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با اشاره به اینکه اظهارات حسن روحانی درباره برنامه هسته‌ای صادقانه است، تصریح کرد که رئیس جمهور ایران تلاش دارد تا به جهان درباره این مسئله اطمینان بدهد.

آبه تصریح کرد: بیایید صادق باشیم، تصور من این است که او (روحانی) آماده همکاری کامل با جامعه بین المللی است.

وی با بیان اینکه روحانی قصد دارد گام روبه جلو بردارد، افزود: انتظار دارم که ایران گام‌های ملموسی برای پاسخ به نگرانی‌های جامعه بین المللی و بازگرداندن اعتماد بردارد.

نخست وزیر ژاپن درباره اینکه آیا کشورش واردات نفت از ایران را افزایش می‌دهد یا نه چیزی نگفت ولی تصریح کرد که در گفت‌وگو با روحانی، طرف ایرانی را به حل مشکلات با آمریکا دعوت کرده است.

ژاپن تحت فشار آمریکا واردات نفت خود از ایران را کاهش داده و این درحالی است که پیش از تحریم‌ها ایران یکی از منابع اصلی انرژی ژاپن به حساب می‌آمد.

وی ابراز داشت: من به روحانی گفتم که جامعه بین المللی انتظار زیادی از دولت جدید دارد و این فرصت مغتنم شمرده شود.

نخست وزیر ژاپن و رئیس جمهور کشورمان روز پنجشنبه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که تهران بارها بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای خود تاکید کرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *