جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 29 Mar 2024
 
۱
۴

انتقادجمشید مشایخی از فردوسی پور و نود

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۶:۲۰
کد مطلب: 315740
گاهي اوقات كه برنامه نود را مي‌بينم هيچ درسي به مردم ايران مخصوصا به جوانان و نوجوانان نمي‌دهد. چرا كه در آن افراد بيشتر به يكديگر اهانت مي‌كنند. برنامه نود در حقيت دعواي بين ورزشكاران، فوتباليست‌ها و مسوولان ورزشي است.
به گزارش جهان به نقل از فرهنگ نیوز ، تلويزيون دو برنامه چالشي در حوزه فوتبال و سينما دارد يعني «نود» و «هفت». جمشيد مشايخي كه از موسفيدهاي عرصه هنر است و اين دو برنامه را هم دنبال مي‌كند لحن كلام اين دو برنامه را نمي‌پسندد.

او در بخشي از مصاحبه‌اش با يكي از خبرگزاري‌ها مي‌گويد: «گاهي اوقات كه برنامه نود را مي‌بينم هيچ درسي به مردم ايران مخصوصا به جوانان و نوجوانان نمي‌دهد. چرا كه در آن افراد بيشتر به يكديگر اهانت مي‌كنند. برنامه نود در حقيت دعواي بين ورزشكاران، فوتباليست‌ها و مسوولان ورزشي است.

برخي اوقات لحن زشتي در اين برنامه بين افراد بازگو مي‌شود و من از اين موضوع متاسف مي‌شوم. فوتباليست‌ها ورزشكار هستند و بايد از خصلت‌هاي متناسب با يك ورزشكار رفتار و عمل كنند. اما اين گونه نيست و به يكديگر توهين مي‌كنند. اين الگوها بايد مناسب باشد تا جوانان از آن‌ها درس بگيرند. برنامه هفت كه مربوط به سينماست نيز مانند برنامه نود عمل مي‌كند و از الفاظ و لحن‌هاي توهين آميز استفاده مي‌كنند .انتقاد كردن مي‌تواند با لحن بسيار مودبانه باشد. انتقاد كردن اين نيست كه ضعف يك فردي بگويد بلكه نقاط قوت او نيز هست. در عين حال بايد با لحن مودبانه انتقاد شود. در هيچ كجاي جهان و هيچ كشوري به اندازه كشور ما بزرگان در مورد اخلاق صحبت نكرده‌اند.

اگر انگليس شكسپير دارد آلمان‌ها گوته دارند، ما بزرگان به مراتب بالاتري داريم و هنرمندان بسياري در زمينه ادبيات، اخلاق و گذشت داريم. آيا براي يك ملت ننگ نيست كه با داشتن چنين بزرگاني اخلاق بد را داشته باشند. اخلاق‌ها و گذشت در جامعه نسبت به گذشته تغيير كرده است. اين در حالي است كه تربيت نسل جوان و الگوسازي اهميت بسياري دارد.»

لازم به ذکر است عادل فردوسی پور در برنامه ی که در شب میلاد امام رضا (ع) پخش شد در پاسخ به انتقاد امیر قلعه‌نویی از برنامه نود و حاشیه سازی این برنامه برای فوتبال ایران ،این این شعر را خواند:


آیینه گر نقش تو بنمود راست خود شکن آیینه شکستن خطاست
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متاسفانه فردوسی پور فوتبال مملکت را نا آگاهانه به سمت پرده دری و شکستن پرده های حرمت و حیا و گسترش و تبلیغ و ترویج بی اخلاقی ها برده است.
البته اگر منظور آقاي فردوسي پور از آيينه خودش ميباشد بايد بداند آيينه براي نشان دادن نقش ديگران ابتدا خود را صيقل داده وصاف شده نه ايشان كه منبع غرورو تكبر و خودبزرگ بيني است!!!1
طیب الله
واقعا این حرف دل من بود
برنامه نود مایه آبروریزی است
Iran, Islamic Republic of
فردوسي پور اصلاً بهيچ وجه ايينه نيست ، او تنها فيلتري است كه خروجي اش بدي هاي ورزش است ، اين برنامه در واقع نان داني ايشان شده ، انرا را از ايشان بگيريد ببينيد كه به چه وضعي مي افتد . ايشان در واقع باج خواهي ميكند و مثل دوره ايكه بي جهت در المپيك انگلستان پرسه ميزد ، خروجي مثبتي نداشت و خلاصه تعطيلات رفته بود .
از گاف ايشان در مورد رنگ كردن زمين ورزشگاه شيراز و به التماس افتادن او براي حضور در برنامه اي در راديو جهت معذرت خواهي نميگويم كه تنها مشتي است نمونه خروار...
وقت أن رسيده كه اعتدال به اين برنامه نيز سرايت كرده و ايشان را باتفاق ضرغامي به تعطيلاتي به خرج خودشان فرستاد و نه از كيسه مردم ...