جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 19 Apr 2024
 
۱۰
۱۷

اعتراض عجیب مصربه حجاب تیم ایران‌و واکنش‌عجیب‌ترفدراسیون

سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 315298
تیم کاتای بانوان ایران که با شایستگی به دیدار نهایی سومین دوره بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی راه يافته بود، به دلیل اعتراض مصری‌ها از دور مسابقات کنار رفت.
اعتراض عجیب مصربه حجاب تیم ایران‌و واکنش‌عجیب‌ترفدراسیون
به گزارش جهان به نقل از مهر، تیم کاتای بانوان ایران که خود را برای دیدار فینال آماده می‌کرد، به دلیل اعتراض مصر از حضور در فینال محروم شد. در ادامه این مسابقات که در سالن "سری وی جایا پرومون سنتر" شهر پالم بانگ برگزار شد، تیم کاتای بانوان ایران متشکل از مهسا افسانه، الناز تقی پور و نجمه قاضی‌زاده در نخستین رقابت خود به مصاف تیم ترکیه رفت و با نتیجه ۵ بر صفر به برتری رسید.

بانوان کاتاروی کشورمان با توجه به عدم حضور تیم عراق روی تاتامی با نتیجه ۵ بر صفر پیروز شدند تا به مرحله نیمه نهایی مسابقات کاتای تیمی مسابقات کاراته بازی‌های کشورهای راه یابند. شاگردان ارباب در این مرحله با تیم پرقدرت مصر روبه رو شدند که در این رقابت حساس نیز به برتری ۴ بر یک دست یافتند و فینالیست شدند.

اما پس از گذشت ۳۰ دقیقه رای این پیکار برگشته و تیم ملی ایران بازنده اعلام شد. علت این تصمیم اعتراض مصری‌ها بود که چرا ایرانی‌های بین کلاه و یقه خود از پارچه استفاده کرده بودند.

به این ترتیب تیم ایران به دلیل رعایت حجاب، درحالی با اعتراض مصری‌ها از کسب مدال طلا بازماند که مسئولان کاروان وررشی ایران به این تصمیم کادر برگزاری اعتراض کرده‌اند.

به گزارش تسنیم، محسن آشوری، دبیر فدراسیون کاراته هم در واکنش به ادعای عجیب مصری ها، انگشت اتهام را به سمت وزارت ورزش گرفت و مدعی شد: روز گذشته عکسی در رسانه‌های داخلی منشتر شد که مسئولان وزارت ورزش و جوانان به نوع حجاب کاراته‌کای ایران ایراد گرفته و نسبت به آن واکنش نشان دادند.

https://cdn.jahannews.com/images/docs/files/000315/nf00315298-1.jpg

وی ادامه داد: پس از آن ما مجبور شدیم نوع پوشش بانوان خود را تغییر و همین امر منجر شد به راحتی یک مدال طلای مسلم را از دست بدهیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
در قیاس مثل صدقه دادن و زکات دادن است که کم شدن مال نیست بلکه فزونی آن است . در این مورد نیز بهتر از طلا بدست آمده و آن حفظ حیا وعفاف بانوان ماست .
شما مثل اینکه توجه ندارید.
اینها قبل از دیدار نیمه نهایی چند دیدار را برگزار کردند تا به نیمه نهایی برسند، اما در این مرحله ناگهان یک فرد تماس می گیرد و می گوید حجاب را پوشیده تر کنید و این اتفاق می افتد.
لعنت بر ان مدال طلا كه به قيمت بي حجابي ورزشكارتان بدست بيايد
Iran, Islamic Republic of
واقعا به کجا داریم میریم؟؟؟
به خاطر مدال طلایی که نمیدونم چقدر میتونه ارزش داشته باشه باید اعتقاد و عفت و غیرت و حجابمون رو زیر پا بگذاریم!!!!!!!!!!!
اینها همون آدمهایی هستن که میگن باید رژیم اشغالگر قدس رو هم به رسمیت بشناسیم و در مسابقات باهاشون مسابقه بدیم که نکنه خدایی نکرده از توفیق مدال !! باز بمونیم.
واقعا برا چی داریم زندگی میکنیم؟ برا چند مدالی که همون غرب اونارو گنده کردن که ما به اعتقادمون بی تفاوت بشیم.
اللهم عجل لولیک الفرج.....
سيد حسين پيام
ورزش هدف است يا وسيله اي براي رسيدن به هدف ؟
آيا گرفتن يك مدال اينقدر ارزش دارد كه زن ايراني عفاف و پاكدامني خود را كه برگرفته از فرهنگ ملي و اسلامي هزاران ساله اش است از دست بدهد ؟!!!
وقتی اصالت با مدال طلا (نه صرفا ورزش برای سلامتی) باشد همه مسائل حتی حجاب هم تحت شعاع آن قرار می‌گیرند
علی اکبر
برای حفظ دینمان مدال که سهله از جانمان هم می گذریم
این مایه رسوایی دشمن و مایه ترویج اسلام ناب محمدی (ص) است
ببینید چگونه حیای دختران این سرزمین به حراج می رود؟؟؟!!!
Iran, Islamic Republic of
فدراسیون باید بابت این حیای بازیکنان جوایز معادل طلا را به آنها بدهد
عزیز ذلم شما عکسارو ببین بعدا نظر بده کدوم حفظ حیا؟؟؟گردن و گوشو مو بیرونه یه لچک انداختن رو سرشون که بگن اصل موهامون اون زیره پس حجاب داریم !!!!!دین میگه فقط گردیه صورت بیرون باشه نه بیشتر ایشونم که به زور مسئولین پوششو بیشتر کرده تازه پاهاشونم که جای خود داره خدایی این جوری نمیشه نماینده ی یه کشور اسلامیه شیعه بود!!!!!!!
عبدالزهرا فاطمی
Iran, Islamic Republic of
درود بر آن مسؤولی که دین را تنیده با مراحل مختلف زندگی بشر می داند و بر همین اساس آبروی ملت ما را در پیشگاه خالق متعال و صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حفظ کرده و بانوی شیعی فاطمی را به مدال عفت و حیا مزین ساخته است.
کورش
من یه چیزی رو نفهمیدم مگه مسابقات کشورهای اسلامی نبوده پس گیر دادن به حجاب چه معنی داره !!!!!!!!!!!!!!؟
سلام
مشکل اینجااست که بانوان محترم اعزامی بعضا خود تقیدی ندارند واگرنه که اصلا نمی رفتند مگرمی شود زن مسلمان معتقد جلوی آن همه مرد پای برهنه ،گردن بازو.... خود نمایی کنند،این نه با حجاب سازگاراست ونه باحیا !
ورزش اسلامی بانوان فقط در کشور وبارعایت اصول شرعی که حتی تلویزیون هم نشان ندهد این اسلامی خواهد بود.
درغیر این صورت می شود غیرشرعی وواقعا آن کلاه هم زیادی است وکلاه سرشرع مقدس نمی رود!
rwe
کاملا موفقم
Iran, Islamic Republic of
والا همینیکه الان پوشیدند هم حجاب نیست؛ ببین فبلی چی بوده.
مجید
Luxembourg
به نظر من باید به اون مسئولی که تماس گرفته و گفته که حجابتون رو رعایت کنید، نشان ملی عزت و افتخار داده بشه.
جوان ایرانی
سلام
من تا به حال بانوان کاتای ایران را نمی شناختم اما این امر نه تنها آنها را پیش من با ارزش کرد بلکه فهمیدم ایران تیمی با این نام و نشان و قدرت داره .
ان شاء ا... هر کجا که هستند همیشه موفق باشند .