چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 24 Apr 2024
 
۰
۱

۳۰هزارکشته‌ آمریکا در روزنخست جنگ‌با ایران

دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب: 315117
مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه آمریکا طاقت ایجاد جنگ جدید را ندارد گفت: آمریکا بداند که در روز نخست جنگ ایران و آمریکا، ۳۰ هزار کشته روی دست آمریکایی‌ها خواهد ماند.
به گزارش جهان، فارس به‌نقل از روابط‌عمومی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران نوشت: محمدحسین صفارهرندی در نشست سیاسی ـ بصیرتی بسیجیان شهرستان ورامین با اشاره به وجود سه عنصر قدرت اظهار داشت: کارشناسان علوم سیاسی همواره از سه منبع قدرت یاد می کنند که یکی از این منابع زور است که در گذشته به عنوان مهمترین منبع قدرت به حساب آمد.

محمدحسین صفار هرندی افزود: پایه دیگر قدرت، اقتصاد و پول است و در تاریخ جهان زمانی به وجود آمد که کشورهایی که دارای ثروت و اقتصاد بودند توانستند عنصر زور را نیز از طریق اقتصاد به دست آورند.

این کارشناس مسایل سیاسی عنوان کرد: عنصر سوم، عنصر فرهنگ، معنویت، روحیه یا ایدئولوژی است که به عنوان مهمترین منبع قدرت محسوب می شود، این عنصر تمامی ندارد و زوالی در آن وجود نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: وقتی انقلاب اسلامی به پیروزی رسید، ارتش و نیروی نظامی ایران، انسجام کافی را نداشت به همین خاطر منبع زور در کشور ایران قابل اتکا نبود و از طرف دیگر عنصر اقتصاد نیز در کشور وضعیت مناسبی نداشت و آمریکا و قدرتهای جهان به تحریم و محاصره اقتصادی ایران مبادرت ورزیدند و بین ۱۲ تا ۲۰ میلیون دلار از دارایی ها این کشور بلوکه شد، به همین خاطر کشور نمی توانست کالاهای داخلی خود را به خارج صادر و کالای مورد نیاز را هم از خارج وارد کند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دشمن که بنا داشت شش روزه در تهران باشد و محاسبات درستی نیز برای پیروزی انجام داده بود، سه عنصر مهم قدرت را در جامعه ایران ضعیف و متزلزل می‌دید اما چه عاملی باعث شد که این معادله بر هم بخورد و طراحی‌های دشمن نقش بر آب شود.

این مسئول تأکید کرد: دشمن درباره عنصر فرهنگ و ایدئولوژی در جامعه ما دچار اشتباه شد، نفوذ رهبری نادیده گرفته شد و فکر می‌کردند که رهبری امام راحل مانند رهبری سایر ملت‌های جهان است اما هرچه فشارها و بحران‌ها بر سر مردم آوار می شد، محبت امام در دل‌های مردم افزایش پیدا می‌کرد و دلبستگی مردم به شعائر دینی و مذهبی باعث موفقیت ملت ایران شد.

وی ابراز داشت: کشفی که در انقلاب صورت گرفت این بود که قدرت به ظاهر نظامی و اقتصادی، تحت‌الشعاع قدرت معنوی است و با قدرت معنوی می‌توان قدرت اقتصادی و نظامی را به دست آورد.

مشاور فرهنگی فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افزود: رژه نیروهای مسلح باعث ناراحتی دشمنان انقلاب شده است و ایرانی که در گذشته در مراسم رژه خود تنها پنج موشک را می‌آورد، اکنون بیش از ۳۰ موشک را تولید کرده است اما باید دانست که این ابزارهای نظامی با قدرت معنوی و عنصر دینی مردم قابل مقایسه نیست، زیرا جنگ‌افزارها در مقابل صدام ایستادگی نکرد بلکه ایمان و قدرت اعتقادی مردم بود که رژیم بعث را زمین‌گیر کرد.

این مسئول یادآور شد: همین قدرت معنوی و روحیه اعتماد به نفس است که امروز ایران، موشک با برد بیش از دو هزار کیلومتر تولید می‌کند و این روحیه اعتماد به نفس از قدرت معنوی و اعتقاد به قدرت لایزال الهی نشأت می گیرد.

صفار هرندی سپس به مسائل جاری در جهان اسلام به خصوص حوادث سوریه اشاره کرد و اعلام کرد: سوریه سه سال است که گرفتار جنگی شده که می توانست هر کشوری را در مدت چندماه از پای درآورد، اما سوریه امروز قوی‌تر از گذشته است.

وی افزود: امروز ایران محور شکل‌گیری قدرتی شده که دشمنان مقاومت، نمی‌توانند کاری بکنند و با طرح هلال شیعی سعی در آشوب و ناآرامی در این کشورها را دارند.

صفارهرندی ادامه داد: آمریکا بداند که در روز نخست جنگ ایران و آمریکا، ۳۰ هزار کشته روی دست آمریکایی‌ها خواهد ماند، تا امروز بیش از پنج هزار نیروی آمریکایی در عراق کشته شدند به همین دلیل آمریکا طاقت ایجاد جنگ جدید را ندارد.

وی تصریح کرد: پایه‌های قدرت ملت ایران از گذشته مستحکم‌تر است، اکنون ایران بین ۲۰ قدرت اول اقتصادی جهان است و به لحاظ تولید منابع قدرت در حوزه تکنولوژی و دانش در جایگاه بالایی قرار دارد، امروز با افتخار دانش ایران بومی شده و آثار علمی جوانان این مرز و بوم در خارج ترجمه می شود و تعداد مقالات ثبت شده در خارج از کشور نسبت به هشت سال گذشته ۱۰ برابر شده است.

صفار هرندی در پایان تبعیت از ولایت فقیه را مهمترین رمز برای تداوم موفقیتهای ملت ایران عنوان کرد.‌
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


راضیه
من که دخترم اگه آمریکا حمله کنه اولین نفری هستم که تفنگ میگیره دستش.
هنوزم اون غیرت ایرونیمونو داریمااااا